می خوابیم، می خوابید، می خوابند

   می خوابیم، می خوابید، می خوابند


خواب رفتارى است که سابقه آن را مى توان در نردبان تکامل به خیلى دورها رساند. در تمام حیوانات خواب شامل قطع فعالیت فیزیکى و نقصان هوشیارى حسى طى دوره هاى منظم در طول دوره هاى ۲۴ ساعته است. حیوانات دیگر _ حتى مگس میوه- را هم مى توان با محرک هایى چون کافئین بیدار نگه داشت و آنها نیز همچون انسان ها وقتى که نوزاد هستند بیشتر مى خوابند. لذا خواب یکى از پایه هاى بقاى حیوانات به شمار مى رود و میلیون ها سال تکامل و تحول نقش آن را حتى مهم تر و برجسته تر از سابق ساخته است ولى تا سال ۱۹۵۲ دانشمندان بر این گمان بودند که خواب حالتى منفعل است که فعالیت مغز در طول آن متوقف مى شود .
اما در آن سال کشف خارق العاده اى صورت گرفت. ناتائیل کلایتمن یکى از پیشگامان پژوهش در خواب و شاگردش یوجین آسرینسکى از دانشگاه شیکاگو متوجه این نکته شدند که خواب داراى دوره هایى با حرکت سریع چشم ما _ اصطلاحاً خواب همراه با حرکات سریع چشم
(خواب رمREM
) _ است که با فعالیتى دیوانه وار در مغز درست مانند بیدارى همراه است.تا زمانى که دلیل خواب رم کشف نشده بود، همه آن را حداکثر فعالیت مغز براى ضبط و ثبت وقایع تلقى مى کردند. نخستین دوره خواب رم تا یک ساعت پس از به خواب رفتن ما روى نمى دهد.
خواب در یک دوره ۹۰ دقیقه اى از چهار مرحله خواب غیررم (NREM
) و یک دوره خواب رم عبور مى کند که در مجموع حلقه اى را تشکیل مى دهند که در طول شب بار ها تکرار مى شود. این کشف هم شده که بیشتر رویا ها در طول خواب رم اتفاق مى افتند و دو نوع خواب به همان اندازه با یکدیگر متفاوت اند که خواب و بیدارى با یکدیگر تفاوت دارند.
جالب این است که با وجود آن که تمام پستانداران، پرندگان و خزندگانى که از نظر تکاملى جدید ترند داراى هر دو نوع خواب هستند، خزندگان ابتدایى تنها خواب غیررم دارند. این بدان معنا است که خواب رم تحولى جدیدتر و احتمالاً همزمان با ظاهر شدن پستانداران یعنى ۲۵۰ میلیون سال قبل است.

راه‌اندازی نخستین مزرعه اینترنتی ایران

راه‌اندازی نخستین مزرعه اینترنتی ایران

 
 

نخستین مزرعه اینترنتی ایران در دانشگاه علم و صنعت تهران به بار نشست.  

 
 

واحدمرکزی خبر، مجری طرح و عضو ارشد انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی کشور که به منظور شرکت در همایش تجارت الکترونیک به شهرکرد سفرکرده است، گفت: این مزرعه از طریق شبکه جهانی اینترنت آبیاری، دمادهی و کنترل می‌شود و با نصب ناودان عمودی در گلخانه محصول توت‌فرنگی بسیار مرغوبی تولید کرده است.

علی اکبر جلالی استاد دانشگاه علم و صنعت ایران افزود پس از بررسی نتایج این طرح که به صورت پایلوت در دانشگاه علم و صنعت ایران راه اندازی شده است مزارع اینترنتی در تمامی شهرها و روستاهای کشور نیز قابل ارائه خواهد بود.

«مخابرات کشور بزرگ‌ترین گران‌فروش است»

«مخابرات کشور بزرگ‌ترین گران‌فروش است»

 
 

رییس انجمن کارفرمایان شبکه‌های اینترنتی کشور با تاکید بر این که مخابرات در حال حاضر بزرگ‌ترین گرانفروش است گفت: اگر تهیه و تامین پهنای باند دست بخش خصوصی باشد، می‌تواند پهنای باند را به یک چهارم قیمت تهیه و توزیع کند.  

 
 

مسعود ریاضیات ایسنا، در پاسخ به این که چرا کاهش هزینه‌ی اینترنت پرسرعت برای شرکت‌ها برای کاربران نهایی تاثیری نداشته است اظهار کرد: زمانی شرکت‌های انتقال داده یا ندا به شبکه‌ی زیرساخت پیشنهاد کردند که حاضرند کنسرسیومی تشکیل داده و پهنای باند مستقیم از خارج تهیه شود.

وی با بیان این که ورود یک STM1 پهنای باند که 155 مگ است، نزدیک 6 هزار دلار برای مخابرات هزینه دارد گفت: مخابرات این میزان را به هشت برابر قیمت می‌فروشد یعنی هر STM1 را به قیمت 48 میلیون تومان به فروش می‌رساند و این کاهش20 درصدی قیمت را بعد از این گرانفروشی انجام داده است.

او ادامه داد: چرا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آنجا که باید اتحادیه‌ها و انجمن‌ها در این تعرفه‌ها وارد شوند، دخالت می‌کند در صورتی که اینترنت کالای اساسی نیست که جلوی آن گرفته شود، بلکه کالای تکنولوژی و فن‌آوری به شمار می‌رود.

ادامه مطلب ...

جایزه های معنوی بانکها

 

 

حالا کاری ندارم اینجا شبیه مغازه بقالیه یا با یه نرم افزار تصویر رو درست کردن ولی چه واقعیت خنده داریه.!!! اقلیت های مذهبی هم حساب بانکی دارن بالاخره.!!!

پاییز مهربان!

          

 

پاییز مهربان!
آوازهای رنگی خود را ز سر بخوان !
با برگهای قهوه ای و سرخ و زرد خویش
نقش هزار پرده ای از یادها بکش .....


لختی درنگ کن!
از سطر سطر دفتر یادم عبورکن!
با من کتاب خاطره ها را مرور کن!
تو یادگار عمر به تاراج رفته ای
در روزهای خاطره انگیزت
پیچیده عطر کودکی و نو جوانی ام
من دکمه های لباسم را
با دستهای مهر تو می بندم
در کوچه های خاطره انگیزت
دنبال عمر گمشده می گردم
گلدان شمعدانی و یاسم را
با قطره های مهر تو
آب می دهم
با من بمان!
با من بخوان!
همراه من کتاب زمان را ورق بزن :
زنگ دبستان را زدند...
احمد دوباره کنج حیاط ایستاده است
خورشید کم کمک به نوک کوههای غرب
نزدیک می شود ....
اما هنوز از حسنک نیست یک خبر
معلوم نیست باز چرا دیر کرده است!
فریاد اعتراض حیوانها می رسد به گوش :
بع بع .... مع مع
کبری هنوز پشیمان است
امسال هم دوباره کتابش را
زیر درخت خانه اشان جا گذاشته
چوپان هنوز هم
دست از دروغ گویی خود برنداشته
با اینکه بره های قشنگش را
همین پارسال گرگ
از هم درید و خورد .....  


 

پاییز مهربان!
با من بساز!
با من برای کوچ پرستو غزل بساز!
من هم کتاب عمرو جوانی را
زیر درخت سبز زمان جا گذاشتم
آموختم دروغ نگویم اما
این گرگ نا بکار
یوسف من را
از هم درید .....
...........  


دارد قطار حادثه از راه می رسد
پیراهنم کجاست‌ ؟؟
فانوس هم که نفت ندارد
کو ماه ؟؟ کو سوار ؟؟
باران حادثه است که می بارد
آن مرد در باران می رود
سد هم شکسته است
پطرس کجاست ؟؟
تاب و توان من هم از دست رفته است
بازی تمام شد!
این دست آخر است ....
تقدیر برد و من
ناباورانه باختم !
اما چقدر خوب  

من گرگهای گله خود را شناختم .......


شاعر : اکوت

خاطرات اشمید

خاطرات اشمید  

موج ظاهرا خستگی ناپذیر ادبیات دوران رایش سوم با انتشار قریب الوقوع «خاطرات فریدریش اشمید» به راه خود ادامه می دهد. اشمید مشهورترین آرایشگر آلمان دوران جنگ به هیتلر و بسیاری از اعضای بلندپایه ی دولت و ارتش خدمات پیرایشی ارائه کرده است.  

یه بار گورینگ به بهانه هایی کذب هایدریش را بازداشت کرد تا بتواند جای او روی صندلی کنار پنجره بنشیند. گورینگ آدم بی بندوباری بود و اغلب می خواست موقع اصلاح روی صندلی اسب چوبی (که برای آرایش بچه هاست) بنشیند. فرمانده ارشد نازی هم شیفته ی آن صندلی بود ولی کاری ازش برنمی آمد. روزی هٍس به مقابله با او برخاست. گفت « جناب ارتشبد امروز من اون صندلی اسبی رو می خوام» گورینگ به سرعت رو برگرداند « غیر ممکنه. رزروش کرده م» 

« من حکم مستقیم از پیشوا دارم. ایشان فرمودن که من حق دارم برای اصلاح روی صندلی اسبی بشینم.» و به همین منظور هس نامه ای از هیتلر را رو کرد. گورینگ کبود شد.  

 کنت  دراکولا و داستانهای دیگر 

  اثر وودی آلن ترجمه احسان نوروزی  

« وودی آلن» متولد ۱۹۳۵ در نیویورک کارگردان فیلمنامه نویس بازیگر شوخی پرداز و نویسنده ی آمریکایی ست که دستمایه ی بیش تر آثارش ر ااز پسزمینه ی یهودی خود و روشنفکری طبقه ی متوسط گرفت هاست. کارش را با شوخی نویسی برای تلویزیون آغاز کرد و در دهه ی شصت ۱س از چند شکست حرفه ای به اجرای کمدی های تکنفره روی آورد. نخستین نمایشنامه اش که در ۱۹۶۶ در برادوی به صحنه رفت « آب را ننوش » بود. 

 کمدی هایش مایه هایی فلسفی و روانشناختی دارند و اغلب بر مسایل زنان متمرکزند. از ازجاعاتی به مضامین و شخصیت های تاریخی ادبیات کلایک و تاریخ سینما انباشته اند.  

او نوازنده ای حرفه ای در یک گروه موسیقی جاز نیز هست.

نخستین انجمن زنان خبرنگار کشورهای آسیای جنوبی در کابل تاسیس شد

نخستین انجمن زنان خبرنگار کشورهای آسیای جنوبی در کابل تاسیس شد

 
 

نخستین انجمن زنان خبرنگار کشورهای آسیای جنوبی - افغانستان با هدف تقویت و حمایت از زنان روزنامه نگار افغان در کابل پایتخت این کشور تاسیس شد.  

 
 


به گزارش ایرنا، اولین نشست این نهاد از سوی انجمن رسانه های آزاد کشورهای آسیای جنوبی (سفما) در افغانستان با حضور یکصد خبرنگار زن افغان دیروز/ پنجشنبه / در کابل برگزار شد.

احسان الله آرین زی رئیس دفتر سفما در افغانستان، در این نشست اعلام کرد که وضعیت زنان در کشورهای آسیای جنوبی به دلایلی چون پایین بودن سطح آگاهی سنت های غلط اجتماعی و فرهنگی ، برداشت غلط از ارزش های دینی از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

وی تاکید کرد که برای برای تغییر این وضعیت، نیاز به حرکت گروهی برای زنان از سوی خود آنان می باشد.

وی با تاکید بر نقش موثر زنان خبرنگار،در تنویرافکار عمومی ایجاد انجمن زنان خبرنگار افغان را اقدامی موثر و ضروری در این جهت و نیز رفع مشکل این قشر در جامعه عنوان کرد.
سفما به تازگی تصمیم گرفت که انجمن خبرنگاران زن را در ممالک آسیای جنوبی در کشورهای عضو راه اندازی کند.

بر اساس گزارش های موجود، زنان خبرنگار افغان با مشکل ناامنی ، محدودیت خانوادگی ، برخوردهای تبعیض آمیز رو به رو هستند و حضور آنان در جامعه سنتی و کاملا مردسالار افغانستان کم رنگ است.

انجمن رسانه های آزاد آسیای جنوبی در افغانستان ، سال قبل با هدف توسعه مطبوعات ، دفاع از آزادی بیان و افزایش ظرفیت در میان زنان روزنامه نگار در افغانستان تاسیس شد.
افغانستان، بنگلادش، سریلانکا، بوتان، نپال، پاکستان، هند و مالدیو از اعضای سفما هستند.

هرچند آمار دقیقی از خبرنگاران زن افغان در دست نیست، اما شمار این افراد به علت برخی باورهای اجتماعی فرهنگی و اجتماعی کم است.

پارسال دو زن افغان فعال در عرصه رسانه ای به دلایل نامعلوم به قتل رسیدند که انگیزه قتل آنان رسما اعلام نشده است.

چرا خبرهای جنجالی می‌‌فروشند؟

 چرا خبرهای جنجالی می‌‌فروشند؟ 

 
 

چرا هنگامی که روزنامه‌ها و مجله‌ها و کانال‌های تلویزیونی و وبلاگ‌ها را مرور می‌کنیم، برخی از گزارش‌های خبری ما را جلب می‌کنند و برخی دیگر نه؟ 

 
 

همشهری آنلاین - چرا داستان ناپدید شدن زنی جوان تمام اخبار یک شبکه خبری کابلی 24 ساعته را در حالی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که موردی دیگر که ممکن است تاثیری واقعی بر زندگی روزانه ما داشته باشد به فراموشی سپرده می‌شود؟

ما معمولا فکر می‌کنیم که آنچه را برای خواندن یا دیدن انتخاب می‌کنیم بخشی از یک روند تصمیم‌گیری خودآگاه است.

اما یک وبلاگ‌نویس واشنگتن‌پست، شانکار وادانتام، اخیر در باره یک دلیل احتمالی زیست‌‌شناختی، ناشی از تکامل، نوشته است که عطش افراد را برای خواندن "اخبار جنجالی" (sensational stories) توضیح می‌دهد.

ودانتام یک بررسی روانشناختی مربوط به سال 2003 را ذکر می‌کند که گزارش‌های خبری صفحه اول روزنامه‌ها از دهه 1700 در تمام سال‌ها تا سال 2001 مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. این بررسی نشان داد که بدون توجه به دوره زمانی، گزارش‌های خبری مربوط مرگ، جراحات، دزدی و قتل بر تیترهای صفحه اول غلبه داشته است.

نویسنده این بررسی، هانک دیویس، دلایل زیر را برای جذب شدن به اخبار "جنجالی" ذکر می‌کند:

"از دیدگاه تکاملی، تاثیر عاطفی این گزارش‌ها معنی‌دار است. نیاکان ما احتمالا با به دست آوردن برخی از انواع اطلاعات در مورد جهان اطراف‌شان، بخت موفقیت تولیدمثلی خود را افزایش می‌داده‌اند. بنابراین، اخبار حمله حیوانات، انگل‌های مرگبار و منابع آلوده غذایی موضوعاتی چشمگیر باقی می‌مانند، حتی میلیون‌ها سال بعد که احتمال بروز آنها در کشورهای صنعتی ناچیز شمرده می‌شود."

اما ممکن است حدودی برای این "تاثیر عاطفی" بر مخاطبان وجود داشته باشد.

یک بررسی در هلند که نتایج آن در شماره ژوئن 2008 نشریه Communication Research منتشر شده است،‌ و در آن از گروهی از داوطلبان خواسته شد تا اخبار جنجالی تلویزیون را تماشا کنند، نشان داد که ظاهرا این افراد تنها آن گزارش‌هایی را دوست دارند که ضربه عاطفی محدودی به آنها وارد می‌کنند.

به عبارت دیگر، این بررسی بیانگر آن است که ما تا حدی به چنین گزارش‌هایی علاقمندیم که آنها بیش از حد بار عاطفی نداشته باشند.

چالش برای روزنامه‌نگارانی که سعی می‌کنند گزارش "داغ" بنویسند، ممکن است یافتن رگ خواب مخاطبان باشد، نقطه‌ای که عواطف مردم را برانگیزد، اما نه در حدی که آنها را آنقدر غرق در احساسات کند، که خواندن یا دیدن را کنار بگذارند.

گشت‌و‌گذارهای اینترنتی مردان را بیشتر خوشحال می‌کند

گشت‌و‌گذارهای اینترنتی مردان را بیشتر خوشحال می‌کند 

 

 
 

نتایج حاصل از مطالعه جدید توسط محققان استرالیایی نشان داد، در حالی که گشت و گذارهای اینترنتی مهم‌ترین عامل در خوشحالی مردان به حساب می‌آید، بودن در کنار اعضای خانواده بزرگترین عاملی است که می‌تواند شادمانی و خوشحالی را برای خانم‌ها به همراه داشته باشد. 

 
 

به گزارش همکاران سیستم، در این مطالعه که با نام Happiness Index انجام شد، 8500 استرالیایی بین سنین 18 تا 64 سال شرکت کردند و در پایان مشخص شد که استراحت کردن محبوب‌ترین بهانه برای گذران وقت بوده و فعالیت‌های بدنی کمتر از دیگر بخش‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

بیش از نیمی از مردانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، اعلام کردند که خوشحالی و شادمانی آن‌ها مربوط به زمانی است که در سایت‌های اینترنتی گشت و گذار می‌کنند، بازی‌های آنلاین را انجام می‌دهند و یا از ابزارهای و امکانات شبکه‌های اجتماعی نظیر سایت Facebook استفاده می‌کنند. در مقابل، 39 درصد خانم‌ها نیز استفاده از اینترنت و گشت‌ و گذارهای اینترنتی به عنوان ابزاری برای شادمانی خود یاد کرده‌اند.

در این بررسی، 55 درصد خانم‌ها اعلام کردند که خوردن غذا و بودن در کنار اعضای خانواده مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند باعث خوشحالی آن‌ها شود که در این زمینه،‌ فقط 45 درصد مردان موافقت خود را اعلام کردند. علاوه بر این،‌ مشخص شد که خانم‌ها بیش از آقایان از بودن در کنار حیوانات خانگی خود لذت می‌برند. 

چهل و هشت درصد مردان و 40 درصد زنان از بودن در کنار دوستان خود لذت می‌برند و خانم‌ها، بیشتر از آقایان به خواندن کتاب، خوردن غذا در آرامش و دادن هدیه به دوستان علاقه‌مند هستند.

"کارن فیلیپس"(Karen Philips) مدیرعامل شرکتThe Leading Edge در این رابطه گفت: «این مطالعات می‌تواند به شرکت‌های تجاری که قصد سرمایه‌گذاری‌های جدید را دارند، کمک‌های فراوانی کند و به آن‌ها علایق مردم را نشان دهد».

عادت کردن و فراموش کردن

داشتم وب لاگ اولد فشن را نگاه می کردم که این یادداشت را دیدم. نمی خواستم تو وب لاگم بگذارمش اما آدمها، عادت دارند فراموش کنند.  

ً واقعا ً نباید به کسی بگویید «دوستت دارم»، مگر این‌که جدا ً دوستش داشته باشید. ولی اگر جدا ً دوستش دارید، باید آن را بارها به‌ او بگویید؛ آدم‌ها زود فراموش می‌کنند.
- جسیکا / هشت ساله