برنامه های انقادی سازنده: نود، هفت ، مجله اینترنی نیوزبان

برنامه های انقادی سازنده: نود، هفت ، مجله اینترنی نیوزبان


برنامه « نود » مشکلات و اتفاقات رخ داده طی یک هفته در دنیای فوتبال و حواشی آن را با حضور کارشناسان و موافقان و مخالفان موضوع و حتی برنامه! بررسی می کند.

برنامه « هفت » مشکلات و اتفاقات رخ داده طی یک هفته در دنیای سینما بیشتر و حواشی آن را با حضور کارشناسان و منتقد و موافقان و مخالفان موضوع و حتی برنامه ! بررسی می کند.

حالا

 « مجله اینترنتی نیوزبان » برای نقد خود خبر و گزارش های درج شده در رسانه ها ( چه مکتوب سنتی چه مکتوب دیجیتال) بیشتر خبر و گزاش های منتشر شده دارای اشتباه مفهومی و یا در قالب درست یک خبر نبودن و در نتیجه باعث نادرست منتقل شدن آن پیام یا خبر یا گزارش می شوند و حواشی آن خبر  را طی یک فصل بررسی می کند.

گلهای کاکتوس

امشب همین نیم ساعت پیش رفتم تا گلهای زیبای کاکتوس هامو که شکفته اند رو ببینم و البته عکس هم بگیرم. نمی دونم چرا غنچه هاش به سمت مشرق باز می شن. خواهرم یه اصطلاحی گفت که الان یادم نیست یه چیزی تو مایه های سنتز و اینا . منظور این بود که گلها به طور طبیعی به سمت نور باز می شن . خلاصه که من منتظر میوه های این کاکتوسای نازنین هستم ببنیم چه مزه ایند. گلهاش که عطر ملایم و خوشی دارن. فکر می کنم این کاکتوسام امسال ۱۰ ساله شدن.!

اینم عکس گلهای کاکتوس

آژانس عکس جام رسما به میدان می آید

آژانس عکس جام رسما به میدان می آید


فرهنگخانه: اولین نمایشگاه آژانس عکس جام با عنوان «نگاه کن» از سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ساعت ۵ بعدازظهر در نگارخانه خیال نو موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح می شود.




در این نمایشگاه، ۱۰۰ عکس در قالب ۱۷ مجموعه از ۱۵ عکاس این آژانس به نمایش در می آید.

موضوع عکس های اولین نمایشگاه آژانس عکس جام که با همکاری موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می شود، عمدتا مستند اجتماعی و داستانی است که به صورت مجموعه های ۴ تا ۷ تایی و در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ و ۵۰ در ۷۵ سانتی متر به نمایش گذاشته می شود.

«آژانس عکس جام» در مرداد ماه سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده و در طول مدت فعالیت خود، تمرکز خود را بر جمع آوری و نمایش مجموعه های مستند و داستانی از عکاسان این حوزه صرف نموده است.

این نمایشگاه تا ۱۱ خرداد ماه ادامه دارد و بازدید از آن هر روز به جز روزهای تعطیل، از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر امکان پذیر است.

موسسه صبا در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی غربی، خیابان مظفر (صبا)، شماره ۱۲۵ قرار دارد.




«ابولهول»به ترکیه باز می گردد

«ابولهول»به ترکیه باز می گردد



فرهنگخانه-لیلا دوانی:پس از تلاش های فراوان دولت«ترکیه»،وزارت فرهنگ کشور«آلمان» دیروز اعلام کرد؛مجسمه باستانی«ابولهول»را که ازهفتاد و هفت سال پیش در این کشور نگهداری می شده به «ترکیه»بازمی گرداند.

به نوشته روزنامه«فرانکفورت آلگمانیه»: طبق توافقی که روز جمعه سیزدهم می درشهر « برلین» بین کارشناسان« آلمان» و« ترکیه» به عمل آمد، مجسمه چهار هزار ساله« ابوالهول »به زودی به «ترکیه »منتقل خواهد شد.

به گزارش این روزنامه،وزیر فرهنگ کشور« ترکیه»،«ارتوغرول گونای»، اخیرا تهدید کرده بود که اگر« آلمان» تا ماه ژوئن این مجسمه باستانی را به ترکیه پس ندهد، از ادامه فعالیت‌های باستان‌شناسی در ترکیه محروم خواهد شد.

در همین راستا،وزارت فرهنگ«آلمان»این توافق را«اقدامی در تحکیم دوستی آلمان و ترکیه»ووزارت فرهنگ«ترکیه»نیز« پس گرفتن «ابوالهول هاتوشا» را یک«پیروزی تاریخی» دانست.

این مجسمه پر ارزش که توسط باستان شناسان«آلمانی» در کاوش های باستان شناسی در سال ۱۹۰۷منطقه «آناتولی» کنونی کشف شد،مربوط به دوران سلطه امپراطوری « عثمانی» بر «آسیای صغیر»و قبل از تاسیس دولت «ترکیه» است و از سال ۱۹۳۴ در موزه« پرگامون»شهر« برلین» نگهداری می‌شود.

این مجسمه به همراه مجسمه کوچکتر «هیکلی با کلۀ شیر» در سال ۱۹۱۵ برای تعمیر و بازسازی به« برلین »منتقل شد. در سال ۱۹۲۵ مجسمه کوچکتر به« ترکیه»بازگشت ، اما مجسمه« ابوالهول»در« آلمان »باقی ماند و به موزه «پرگامون» سپرده شد.

دولت «ترکیه» از سال ۱۹۳۴ در واکنش به این عمل، وزارت فرهنگ«آلمان» را متهم می‌کرد؛ بدون هیچ دلیل موجه حقوقی مجسمه را نزد خود نگاه داشته وهمواره از آنان می خواست «ابولهول هاتوشا»را به این کشور باز گرداند اما دولت «آلمان»به این تقاضا توجهی نشان نمی داد.

به نوشته روزنامه های آلمانی ؛مقامات« آلمان» همواره نگران بودند که بازگرداندن مجسمه« ابوالهول» به «ترکیه» باب تقاضاهای دیگر را باز کند، از جمله تندیس معروف« ملکه نفرتی‌تی» که در موزه باستان شناسی«برلین» نگه داری می‌شود، و« مصر» خواهان پس گرفتن آن است.

فریدون جوقان : خون تازه در رگهای اسلیمی ها

فریدون جوقان : خون تازه در رگهای اسلیمی ها

سه شنبه با دوستم رفتیم موزه امام علی (ع).

نمایشگاه کارهای تذهیب و طرح کاشی و طرح جلد و ... بود.

آثاری که به نمایش گذاشته بودند فوق العاده بودن البته در مورد همه شون اینو نمی شه گفت ولی کارهای شاگردای استاد « جوقان » بسیار خوب بودن. دو اثر خود استاد که دیگه از نظر ترکیب بندی و طرح و رنگ گذاری و ... حرف نداشت. واقعا حظ بردم. خوش به حالم. یکی دومورد از شیراز اصفهان و لرستان و البته همین شهرستان البرز هم آثار خیلی خوبی ارائه کرده بودن.

از حق نباید گذشت «‌ استاد فریدون جوقان » که به چشم حسودان « مذهب کار » شناخته نمی شه یک «‌ پیشگام » در ابداع طرح و فکر کلی یک اثر تذهیب است. او خون تازه و فکر تازه ای در رگهای این اسلیمی ها و خطایی هاست که دیر زمانی ست دیگه هیچ کس به گرد بزرگان این رشته نمی رسید. شاید تذهیب  سده ای بود که درجا زده بود و تکرار می شد.

به امید موفقیت روزافزون او و شاگردانش

موزه امام علی (ع) :

خ ولیعصر(عج) بلوار اسفندیار پ ۳۵

نمایشگاه تا روز ۱۶ اردیبهشت همچنان ادامه دارد.

روز معلم مبارک

آنکه چون اسطوره های پارســی 
 
عین ولامی را به میم  افراشته

هم ردیف انبیاء و عارفـــــــــــان       
پوششی بر جـــــهل جاهل بافته

با سلاح علم در راه مـــــــــــــراد 
چون جلوداران به کفران تاخته

 

آن معلّم آن مرّبی آن که او 
او عزیز است و مقامش پاس دار 

 
چونکه یزدان نام او بنگاشته

 از فنونش عالمی پرداختــــــــه

 

 

معلم عزیزم

هر روز، روز توست اما امروز به نام تو، باشد که دنیا به کام افکار تو.  

 

 

 

 

 

معلم عزیز روزت مبارک.

وایلى در بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللى کتاب تهران

وایلى در بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللى کتاب تهران

انتشارات جان وایلى و ناشران زیرمجموعه اش، هم چون سال هاى گذشته، از طریق نماینده ى انحصارى اش در ایران، آوند دانش، در بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللى کتاب تهران حضور دارد. آوند دانش کتاب هاى مجموعه ى انتشاراتى وایلى را در دو سالن ارزى و ریالى نمایشگاه عرضه مى کند که بالغ بر ۸۰۰۰ عنوان مى شود (بیشتر کتاب ها چاپ سال ۲۰۰۷ میلادى به بعد هستند).متقاضیان آثار منتشرشده از سوى وایلى مى توانند با تهیه ى کارت خرید ارزى از یکى از شعب بانک صادرات کتاب مورد نظر خود را از سالن ارزى نمایشگاه تهیه کنند، و یا درصورت موجود بودن کتاب در بخش ریالى، آن را بدون نیاز به این کارت خریدارى نمایند.فهرست کتاب هاى عرضه شده از مجموعه ى انتشاراتى وایلى در سالن هاى ارزى و ریالى را مى توانید از طریق سایت آوند دان&#158 8; به آدرس www.avand-danesh.com مشاهده کنید.

ثبت سفارش کتاب طى نمایشگاه بین المللى کتاب تهران

براى آن دسته از عزیزانى که موفق به تهیه ى کتاب مورد نظرشان در نمایشگاه نمى شوند (کتاب هایى که موجودى شان تمام شده است یا در نمایشگاه اصلاً عرضه نشده) سیستم ثبت سفارش کتاب را راه اندازى کرده ایم که مى توانند طى روزهاى نمایشگاه به غرفه ى آوند دانش در سالن ریالى مراجعه کنند و کتاب هاى درخواستى شان را با همان قیمت نمایشگاهى (بخش ریالى) سفارش دهند. تمامى کتاب هاى سفارش داده شده از طریق این سیستم پس از ۴۵ روز از آخرین روز نمایشگاه (۲۴ اردیبهشت) در محل مشترى تحویل خواهند شد، تهران و تمامى شهرستان هاى ایران. همچنین آن دسته از متقاضیانى که، به هر دلیلى، نمى توانند به نمایشگاه مراجعه کنند مى توانند از هم اکنون با مراجعه به وب سایت www.wileyiran.com کتاب هاى مورد نظرشان را انتخاب و به قیمت نمایشگاه (ب&#15 82;ش ریالى) با حداقل ۲۰ درصد تخفیف سفارش دهند و تا ۴۵ روز پس از آخرین روز نمایشگاه (۲۴ اردیبهشت) آن ها را در محل خود تحویل گیرند.                   

اعطاى تسهیلات خرید کتاب از سوى آوند دانش

آوند دانش در این نمایشگاه ۲۴ میلیون ریال تسهیلاتِ خرید کتاب براى ۲۴ نفر (هر نفر یک میلیون ریال) در نظر گرفته است. شرکت در این قرعه کشى براى عموم آزاد است و علاقه مندان مى توانند با ارسال عدد ۹۰۲۴ به شماره ى پیامک ۱۰۰۰۰۱۸۰۷ بخت خود را آزمایش کنند. مهلت شرکت در این قرعه کشى تا آخرین ساعت آخرین روز نمایشگاه (۲۴ اردیبهشت) خواهد بود.

فروشگاه اینترنتى آوند دانش

اگر از علاقه مندان آثار وایلى هستید از این پس مى توانید کتاب هاى مورد نظر خود را روى وب سایت جدید آوند دانش، www.wileyiran.com ،جستجو و خریدارى کنید. وب سایت جدید آوند دانش با بهره گیرى از فناورى هاى اطلاعاتى به روز موجودى انبار کتاب هاى درخواستى تان را آنلاین وارسى کرده و به شما این امکان را مى دهد تا درصورت موجود بودن کتاب آن را با استفاده از کارت هاى عضو شتاب به صورت ریالى خریدارى کنید. این سیستم، هم چنین، با محاسبه ى وزن کتاب هاى سفارش داده شده، چندین سرویس حمل به شما پیشنهاد مى دهد تا با توجه به زمان تحویل و هزینه ى حمل یکى از آن ها را برگزینید.

چک 2 هزار تومانی با رعایت نکات امنیتی

چک 2 هزار تومانی با رعایت نکات امنیتی

شعبه ممتاز شرق تهران بیمه ایران بعد از پیگیری های بیست روزه یک زیان دیده، چک خسارت را در وجه او صادر کرد. به گزارش مشرق، این اتفاق در روز بارها در شعب مختلف بیمه های سراسر کشور رخ می دهد، اما نکته جالب در این چک صادر شده، مبلغ تعجب برانگیز آن است.



شعبه ممتاز شرق تهران واقع در سه راه تهرانپارس، ابتدای جاده آبعلی دراقدامی نادر برای خسارت وارده به یکی از بیمه گزاران، بعد از گذشت 20 روز و در پی دوندگی های مکرر، چکی به مبلغ2000تومان صادر کرد. این چک 2000تومانی در حالی صادر شد که همه پیشگیری های امنیتی برای عدم سواستفاده از آن مثل ثبت ماشینی رعایت شده و مهر "غیر قابل انتقال" بر روی آن زده شده است.


گفتنی است محمدباقر باباغلامی پس از گذشت 20 روز از وارد آمدن خسارت به اتومبیلش

توانست خسارت خود را به مبلغ2000تومان دریافت کند! این در حالی است که شعب بانکهای معتبر کشور برای وصول چک های فراگیر، بین 500 تا 700 تومان کارمزد دریافت می کنند. دقت بیمه ایران در پرداخت خسارتها با ضریب خطای 1000تومان در حالی است که اخیرا خبرهایی از سواستفاده مالی در این شرکت بزرگ منتشر شده است.

اوایل تقویم اردیبهشت


اول اردیبهشت روز « بزرگداشت سعدی » است.
سعدی تخلص و شهرت «مشرف الدین» ، مشهور به «شیخ سعدی» یا «شیخ شیراز» است.

درباره نام و نام پدر شاعر و هم چنین تاریخ تولد سعدی اختلاف بسیار است.

سال تولد او را از 571 تا 606 هجری قمری احتمال داده اند و تاریخ درگذشتش را هم سالهای 690 تا 695 نوشته اند.


حکایت
آورده اند که نوشین روان عادل را در شکارگاهی صید کباب کردند و نمک نبود. غلامی به روستا رفت تا نمک آرد. نوشیروان گفت نمک به قیمت بستان تا رسمی نشود و ده خراب نگردد. گفتند از این قدر چه خلل آید؟ گفت بنیاد ظلم در جهان اول اندکی بوده است که هر که آمد بر او مزیدی کرده تا بدین غایت رسیده.


سوم اردیبهشت « روز بزرگداشت شیخ بهایی » است.
بهاءالدین محمد بن‏ حسین عاملی[۲] معروف به شیخ بهائی (۸ اسفند ۹۲۵ خورشیدی، بعلبک۸ شهریور ۱۰۰۰ خورشیدی، اصفهان) دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری است که در دانش‌های فلسفه، منطق، هیئت و ریاضیات تبحر داشت. در حدود ۹۵ کتاب و رساله از او در سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی و هنر و فیزیک بر جای مانده است. به پاس خدمات وی به علم ستاره‌شناسی، یونسکو سال ۲۰۰۹ را به نام او سال «نجوم و شیخ بهایی» نامگذاری کرد
.


  • نان و حلوا یا سوانح سفر الحجاز (بر وزن مثنوی مولوی) در این اثر ابیاتی از مثنوی را نیز تضمین کرده‌است.
  • نان و پنیر (بر وزن مثنوی مولوی) نزدیکترین مثنوی بهائی به مثنوی مولوی از نظر محتوا و زبان
  • شیر و شکر (اولین منظومة فارسی در بحر خَبَب یا مُتدارک). شیر و شکر بسیار جذاب است و با وجود مختصر بودن (۱۶۱ بیت در کلیات چاپ نفیسی و ۱۴۱ بیت در کشکول) سرشار از معارف و مواعظ حکمی با لحنی حماسی است.[۱۹]
  • مثنوی‌هایی مانند نان و خرما، شیخ ابوالحشم و رموز اسم اعظم را نیز منسوب بدو دانسته اند[۲۰]


شعری از شیخ بهایی

تا کی به تمنای وصال تو یگانه
اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه
خواهد که سرآید غم هجران تو یا نه
ای تیره غمت را دل عشاق نشانه
جمعی به تو مشغول و تو غایب زمیانه
رفتم به در صومعه عابد و زاهد
دیدم همه را پیش رخت راکع و ساجد
در میکده رهبانم و در صومعه عابد
گه معتکف دیرم و گه ساکن مسجد
یعنی که تو را می طلبم خانه به خانه


این هم یه شعر از « سهراب سپری » که اول اردیبهشت روز خروج او از این جهان است.


                                          ای کمی رفته بالاتر از واقعیت!

با تکان لطیف غریزه

ارث تاریک اشکال از بال های تو می ریزد.

عصمت گیج پرواز

مثل یک خط معلق

در شیار فضا رمز می پاشد.

من

وارث نقش فرش زمینم

و همه انحناهای این حوضخانه.

شکل آن کاسه مس

هم سفر بوده با من

از زمین های زبر غریزی

تا تراشیدگی های وجدان امروز


ازمجموعه « ماهیچ ما نگاه » شعر : اینجا پرنده بود