بعضی وقتا بعضی زندگیا

بعضی وقتا بعضی زندگیا 

دیروز شنیدم خانم و آقایی که پنج شنبه گذشته اومدن برای مراسمشون عکس گرفتن از هم طلاق گرفتن بیشتر تعجب کردم تا ناراحت می دونید اون دو تا مثل یکی دو موردی که قبلا داشتیم کم سن و سال و بچه نبودن سنی ازشون گذشته بود تو دهه سوم زندگی بودن امیدوارم که صلاح کارشون در این جدایی بوده باشه.  

اعیاد شعبانیه مبارک

اعیاد شعبانیه مبارک 

هر روز خدا خاصه و مبارک اما بعضی روزا هستن که به خاطر کسایی که تو اون روز خاص به دنیا اومدن یا از دنیا رفتن یا یه کار برجسته کردن و خلاصه خدا خیلی دوسشون داره و بهانه خلقت شدن خاص تر و مبارکتر. و این روزای اعیاد شعبانیه از اون روزای خاصه.  

عید همه مبارک.

فردوسی وشاهنامه به قلم پروفسور سید حسن امین

 فردوسی وشاهنامه به قلم پروفسور سید حسن امین  

  

 

 

به گزارش خبرنگار حوزه کتاب فرهنگخانه:کتاب فردوسی و شاهنامه به قلم پروفسور سیدحسن امین همزمان با جشن های هزاره ی پایان سرایش شاهنامه در داخل و خارج منتشر شد.
این کتاب نخست به اهمیت فردوسی در تاریخ ایران و جایگاه شاهنامه درادبیات فارسی می پردازد و سپس زندگی و خاستگاه فردوسی را بررسی می کند
از بخش های مهم این کتاب، یکی مذهب و مکتب فردوسی ست که ثابت می کند، او شیعه بوده است و بخش مهم دیگر با عنوان عرفان و متافیزیک شاهنامه است که  از تأثیر فردوسی بر مولانا و سهروردی و دیگر عرفای ایرانی سخن می گوید.
همچنین بخش خواندنی دیگر، از خواب و رؤیا و بخش های دیگر از زن وخانواده، دین شناسی تطبیقی، اخلاق و پند و اندرز در شاهنامه سخن می گوید.
گفتنی است بخش های پایانی کتاب، به نقل آثار شاعران و نویسندگان ایرانی و اروپایی راجع به فردوسی و شاهنامه اختصاص دارد که آن نیز به جای خود خواندنی ست

۵۹ روزنامه‌نگار در شش ماه اول سال ۲۰۱۰ کشته شدند

۵۹ روزنامه‌نگار در شش ماه اول سال ۲۰۱۰ کشته شدند

 

 

59 روزنامه‌نگار در نقاط مختلف جهان طی شش ماه نخست سال جاری میلادی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از PNA، بنیاد روزنامه‌نگاران آمبلم (Campaign Press Amblem) که به عنوان یک انجمن غیردولتی فعالیت می‌کند، اعلام کرد: در شش ماه نخست سال جاری میلادی (2010) 59 روزنامه‌نگار در نقاط مختلف جهان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش این انجمن، آمار مذکور در مقایسه با آمار روزنامه‌نگاران کشته شده در مدت مشابه سال گذشته (52 نفر) 10 درصد رشد داشته است.

"بلز لمپون" رئیس بنیاد روزنامه‌نگاران آمبلم مرگ این تعداد روزنامه‌نگار را در کشورهای مختلف به مسائل و بحران‌های داخلی این کشورها ربط می‌دهد.

در میان این کشورهایی که در آنها روزنامه‌نگارانی به قتل رسیده‌اند، مکزیک رتبه نخست را به خود اختصاص داده است؛ در شش ماهه اول سال جاری میلادی 9 روزنامه‌نگار فقط در این کشور کشته شدند.

پس از مکزیک، هندوراس با 8، پاکستان با 6 و نیجریه و فیلیپین هر کدام با 4 روزنامه‌نگار مقتول در رده‌های بعدی کشورهای ناامن برای روزنامه‌نگاران قرار دارند.

همچنین نام کشورهای روسیه و کلمبیا با 3 و نپال، تایلند و ونزوئلا هر کدام با دو روزنامه‌نگار کشته شده در میانه این فهرست به چشم می‌خورد.
بر اساس آمار رسمی در سال 2009 نزدیک به 122 روزنامه‌نگار در سراسر جهان کشته شدند. این در حالی است که آمار مذکور برای سال قبل از آن 91 نفر بود و این نشان می‌دهد که تعداد روزنامه‌نگارانی که به خاطر حرفه‌شان به کام مرگ می‌روند، هر سال رو به افزایش است و ناامنی بیش از پیش آنها را تهدید می‌کند.

۱۰ لپ‌تاپ فوق‌همراه برتر جهان معرفی شدند

۱۰ لپ‌تاپ فوق‌همراه برتر جهان معرفی شدند

 

 

خبرگزاری فارس - به دنبال محبوبیت لپ‌تاپ‌های فوق‌همراه در بازارهای جهانی و افزایش فروش آنها، کارشناسان 10 لپ‌تاپ فوق‌همراه برتر جهان که از ابتدای سال 2010 تاکنون در بازار حضور داشته‌اند را انتخاب کردند.

به گزارش پی‌سی‌ورلد، رایانه‌های قابل‌حمل این روزها محبوبیت زیادی نزد کاربران دارد و بخش اعظم بازار جهانی رایانه‌های شخصی را از آن خود کرده‌اند.

اگرچه در بازار کنونی انواع رایانه‌های قابل‌حمل، از لپ‌تاپ گرفته تا نت‌بوک و رایانه‌های لوحی به فروش می‌رسد، اما کارشناسان همچنان معتقدند که رایانه‌های قابل‌حمل استاندارد با صفحه‌کلید سخت‌افزاری که در اصل همان لپ‌تاپ‌ها هستند، بیش از ابزارهای مشابه و جایگزین نزد کاربران محبوبیت دارند.

لپ‌تاپ‌ها این روزها در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف روانه بازار می‌شوند که یکی از محبوب‌ترین انواع آن‌ها سری "لپ‌تاپ‌های فوق‌همراه " با وزن بسیار کم و ضخامت باریک است که علاوه بر زیبایی، کاربر به راحتی می‌تواند آن را در هر مکانی با خود حمل کند و از مزایای آن بهره‌مند شود.

به دنبال محبوبیت لپ‌تاپ‌های فوق‌همراه در بازارهای جهانی و افزایش فروش آن‌ها، کارشناسان مرکز PC World ده لپ‌تاپ فوق‌همراه برتر جهان که از ابتدای سال 2010 تاکنون در بازار حضور داشته‌اند را انتخاب کردند که لیست آن‌ها در زیر آورده شده است.

لپ‌تاپ M11x ساخت شرکت Alienware: این لپ‌تاپ به طور خاص برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده است و کلیه امکانات یک نوت‌بوک استاندارد را شامل می‌شود. حمل آسان و طول عمر زیاد باتری مهم‌ترین قابلیت‌های این لپ‌تاپ محسوب می‌شوند.

لپ‌تاپ VGN-Z598U/B ساخت شرکت سونی: این لپ‌تاپ چندرسانه‌ای پرقدرت و سبک برای کاربران تجاری و سازمانی ساخته شده است که البته خرید آن به عموم کاربران پیشنهاد نمی‌شود، زیرا قیمت این محصول از یک اتومبیل دست‌دوم و کار کرده هم بیشتر است.

لپ‌تاپ ProBook 5310m ساخت شرکت اچ‌پی: این لپ‌تاپ بسیار باریک و زیبا ساخته شده و همین مسئله باعث افزایش انگیزه کاربران برای خرید آن شده است. سرعت بوت شدن سیستم‌عامل در این رایانه همراه بسیار بالا و ابزارهای مخصوص کاربران تجاری و سازمانی به صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده است. این لپ‌تاپ هم‌اکنون با قیمت بین 775 تا 935 دلار در بازار به فروش می‌رسد.

لپ‌تاپ ThinkPad X200 ساخت شرکت لنوو: این لپ‌تاپ یکی از بهترین رایانه‌های فوق‌همراه دنیا محسوب می‌شود و قابلیت‌‌های داخلی پیشرفته و سرعت بالا در اجرای برنامه‌ها آن را از دیگر محصولات متمایز می‌کند. طول عمر باتری این لپ‌تاپ بسیار بالا است و صفحه‌کلید استاندارد آن امکان تایپ‌های طولانی را فراهم می‌آورد.

لپ‌تاپ EliteBook 2540p ساخت شرکت اچ‌پی: اندازه کوچک و وزن سبک این محصول باعث شده است تا کارشناسان آن را یک لپ‌تاپ فوق‌همراه کاربردی معرفی کنند. این محصول برای انجام فعالیت‌های تجاری و سازمانی توصیه می‌شود. قیمت این لپ‌تاپ بین 1400 تا 1600 دلار اعلام شده است.

لپ‌تاپ ThinkPad Edge ساخت شرکت لنوو: این در اصل نسخه به‌روز شده مدل پیشین خود محسوب می‌شود که از نظر ظاهری و قابلیت‌های داخلی ارتقا یافته است. بهبود شکل ظاهری این لپ‌تاپ بدون حذف قابلیت‌های کاربردی آن صورت گرفته است. کارشناسان قیمت کنونی این محصول را بین 600 تا 800 دلار اعلام کرده‌اند.

لپ‌تاپ IdeaPad U150 ساخت شرکت لنوو: این لپ‌تاپ فوق‌همراه ظاهر بسیار زیبا و چشم‌نوازی دارد و در عین حال سرعت اجرای برنامه‌ها در آن بسیار قابل ملاحظه است. این لپ‌تاپ با قیمت 750 دلار در بازار به فروش می‌رسد.

لپ‌تاپ Ferrari One ساخت شرکت ایسر که با نام FO200-1799 نیز شناخته می‌شود: در طراحی این لپ‌تاپ توجه فراوان شده است که همین مسئله آن را از کلیه لپ‌تاپ‌های فوق‌همراه موجود در بازار متمایز می‌کند. این دستگاه رایانه‌ای همراه با سرعت مناسب برنامه‌ها را اجرا می‌کند و اندازه متناسب آن موجب شده است تا علاقمندان نت‌بوک‌ها را هم به سمت خود بکشاند. قیمت این لپ‌تاپ فوق‌همراه بین 560 تا 680 دلار اعلام شده است.

لپ‌تاپ EliteBook 2530p ساخت شرکت اچ‌پی: این رایانه فوق‌همراه اندکی گران است، ولی قابلیت‌های کاربردی آن باعث شده است تا همچنان محبوبیت خود را نزد کاربران حفظ کند. خرید این لپ‌تاپ فوق‌همراه به کاربران تجاری و سازمانی توصیه می‌شود.

لپ‌تاپ X360-34P ساخت شرکت سامسونگ: این لپ‌تاپ فوق‌همراه قابلیت پیشرفته فراوانی دارد که همین مسئله باعث شده به پرفروش‌ترین لپ‌تاپ در آمریکا تبدیل شود. طراحی زیبا و کارایی فراوان مهم‌ترین نکاتی است که در مورد این رایانه قابل‌حمل سبک و پیشرفته به چشم می‌خورد.

فراخوان کارگاه‌های آموزشی روزنامه‌نگاری آنلاین و مولتی‌مدیا

فراخوان کارگاه‌های آموزشی روزنامه‌نگاری آنلاین و مولتی‌مدیا

 
 

وب‌سایت پارسینه - با توجه به تحول عمیقی که توسعه فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات در عرصه های گوناگون روزنامه نگاری ایجاد کرده است و ضرورت آشنایی روزنامه نگاران و مشاغل مرتبط با آن و علاقه مندان با مهارت های تازه، مرکز آموزش و پژوهش همشهری در تابستان 89 سه کارگاه آموزشی روزنامه‌نگاری آنلاین، روزنامه‌نگاری چندرسانه‌ای و فتوژورنالیسم را برگزار می کند.

ویژگی های کارگاه ها:
• هر کارگاه با حضور حداکثر ۱۸ نفر تشکیل می شود.
• برای هر یک از کارگاه ها 12 جلسه 3 ساعته در نظر گرفته شده است.
• مباحث به صورت عملی ارائه خواهد شد.
• به کسانی که در آزمون پایانی کارگاه موفق شوند گواهینامه معتبر مرکز آموزش و پژوهش همشهری اعطا خواهد شد.

هزینه:
- هزینه ثبت نام برای هر یک از کارگاه‌ها برای روزنامه نگاران و دانشجویان علوم ارتباطات 80 هزار ریال و برای داوطلبان آزاد یک میلیون و 500 هزار ریال است.

ثبت نام:
علاقه مندان به شرکت در هر یک از کارگاه های آموزشی‌ "روزنامه‌نگاری آنلاین"، "روزنامه‌نگاری چندرسانه‌ای" و "فتوژورنالیسم " می‌توانند فرم ثبت نام را پس از تکمیل همراه با سند وایز شهریه به شماره حساب1754977644 جام ملت به نام شرکت همشهری به شماره‌ دورنگار 22042806 و یا به نشانی پست الکترونیک info@hamshahritraining.ir و یا به آدرس مرکز آموزش و پژوهش موسسه همشهری به نام واحد "آموزش" به نشانی تهران، خیابان آفریقا، بلوار گلشهر،‌ ساختمان آی تک (پلاک 13)، طبقه چهارم ارسال نمایند. خواهشمند است مشخصات پرداخت کننده، نام بانک و کد بانکی مبدا به صورت خوانا در فیش بانکی قید گردد.

شماره تماس جهت دریافت اطلاعات بیشتر: 22021116 و 22042806

پخش کننده های نامحسوس

 پخش کننده های نامحسوس   

چقدر این پخش کننده های غیرمجاز (نامحسوس) خوبن و خوب که هستن وگرنه من از کجا می تونستم آلبوم « بوی گندم‌ : حمید حامی» رو پیدا کنم و به صدای زیبای او گوش بدم.  

این آلبوم رو یه شرکت خصوصی کار کرده ولی مجوز بهش ندادن برای همین به طور رسمی این آلبوم پخش نشده (سال ۸۷).

اما خودمونی بگم اینکه بعضی آهنگ هارو «‌ابی»‌ بهتر خونده یکی اش هم «‌ شهریار قنبری»‌ بهتر خونده همون آهنگی که خود شهریار آهنگ سازی کرده و چند سال قبل بازخونی کرد(پیش تو راضی به مرگم). البته بیشتر آهنگ ها رو گوگوش خونده بود و بعد ابی بازخونی کرد و دوتا آهنگ هم مال داریوش : بوی گندم و اگه چشمات بگن آره. 

فکر می کنم همه ترانه ها مال ایرج جنتی عطایی باشن یا لا اقل اونایی که مطمئنم بیشترن. 

 در نهایت 

حامی موفق باشی .

میلاد بزرگ مرد تاریخ مبارک باد

 

 

میلاد بزرگ مرد تاریخ مبارک باد