روایـت محـرم

فراخوان مسابقه بزرگ


روایـت محـرم  


همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام 1431 هجری قمری موسسه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون با همکاری معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کل کشور و سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان اقدام به برگزاری مسابقه فرهنگی هنری تحت عنوان روایت محرم با موضوع ماه محرم و قیام عاشورا در سه بخش: الف) مقاله نویسی با موضوع ماه محرم و قیام عاشورا ب) گرافیک(پوستر) در دو بخش آزاد و بخش ویژه با عنوان عاشورا و آزادگی ج) عکاسی با موضوع ماه محرم و قیام عاشورا، نموده است. لذا از کلیه پژوهشگران ، گرافیست ها و عکاسان و کلیه علاقه مندان دعوت به عمل می آید که آثار خود را در موضوعات ذکر شده برای دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند .  

اهداف :

- گسترش فرهنگ عاشورا پژوهی و شناخت بهتر قیام عاشورا
- رشد و تعالی آثار هنری با موضوع قیام عاشورا و تحکیم پیوند بین دین و هنر و رسانه

شرایط شرکت در مسابقه :

بخش الف ، مقاله نویسی) کلیه محققین در این بخش می توانند آثار خود به صورت تایپ شده به پست الکترونیکی موسسه به همراه فرم مشخصات خود ارسال نمایند.

شرایط بخش مقاله نویسی :

1- مقالات ارسالی در نشریات و جای دیگری به چاپ نرسیده و یا برای چاپ فرستاده نشده باشد.
2- مقالات فرستاده شده تحقیقی و مستند باشد.
3- حجم مقالات از 40 صفحه فراتر نرود.
4- مقاله ها باید شامل چکیده، کلیدواژه، مقدمه، بدنه اصلی، نتیجه و فرست منابع باشد.  

بخش ب، گرافیک ) کلیه گرافیست ها ، هنرجویان و علاقه مندان در این بخش باید پوستر های خود را در ابعادcm 70*50 و با فرمت tiff به صورت CMYK و با کیفیت Dpi 300 بر روی سی دی و به همراه پرینت رنگی A4 آثار و فرم مشخصات خود به دبیرخانه موسسه ارسال نمایند.و همچنین تصویر کوچک آثار خود در سایز 1680*1200 پیکسل و با کیفیت 100 Dpi به پست الکترونیکی همراه با فرم مشخصات موسسه ارسال نمایند. ضمنا در این بخش یک اثر در بین جوانترین هنرمندان به عنوان جایزه حضرت علی اکبر (علیه السلام) اهدا خواهد شد. 
 
بخش ج، عکاسی ) (این بخش شامل دو قسمت عکاسی غیر حرفه ای و عکاسی حرفه ای)
قسمت اول : (عکاسی غیر حرفه ای عکس با موبایل) : در این قسمت کلیه علاقه مندان می توانند آثاری را که با تلفن همراه خود ثبت می کنند به همراه فرم مشخصات خود به پست الکترونیکی موسسه ارسال نمایند.
قسمت دوم : (عکاسی حرفه ای ): در این قسمت کلیه عکاسان حرفه ای و علاقه مندان به این رشته هنری می توانند تصویر کوچک آثار خود به همراه مشخصات مورد نظر را به پست الکترونیکی موسسه ارسال و در صورت انتخاب در قالب سی دی و با سایز حداقل 25*20 و حداکثر 40*30 و با دقت تصویر Dpi 400 به همراه فرم مشخصات به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند.  

شرایط بخش گرافیک و عکاسی:

1- در هر بخش هر هنرمند می تواند 3 اثر ارسال نماید.
2- کلیه آثار فقط در ابعاد ذکر شده مورد قبول می باشد.
3- در صورت ناقص بودن فایلهای ارسالی آثار به نمایشگاه راه پیدا نخواهند کرد.
4- آثار پذیرفته شده در قالب کتاب یا بسته فرهنگی توسط برگزار کننده به چاپ خواهد رسید و به هنرمندانی که آثار آنها به نمایشگاه راه پیدا کند اهدا خواهد شد.
5- برگزار کننده کلیه حقوق چاپ و نشر آثار اعم از دیجیتال یا چاپ ورقی و ... را برای خود محفوظ می دارد. 
 
مهلت ارسال آثار : تا تاریخ : 16/11/88   

ضدگوگل به نفع مایکروسافت

تبلیغ ضدگوگلی سازنده فایرفاکس به نفع مایکروسافت

 
 

در اقدامی که بی‌شک به مجادله آنلاین بزرگی منجر می‌شود، مدیر اجتماع توسعه بنیاد موزیلا از کاربران مرورگر فایرفاکس دعوت کرد با استفاده از یک افزونه، به‌جای موتور جست‌وجوی گوگل از بینگ مایکروسافت استفاده کنند.  

 
 

به گزارش ایسنا، در سناریویی که در آن رقابت بازار جست‌وجو میان گوگل و مایکروسافت بالا گرفته است، مدیر موزیلا در یک پست وبلاگی اظهار کرد که بینگ مایکروسافت خط مشی حریم خصوصی بهتری نسبت به غول اینترنتی گوگل دارد.

به نظر می‌رسد این چرخش 180 درجه به نفع بینگ به تلافی اظهارات اریک اشمیت، مدیر اجرایی گوگل، باشد که پیش‌تر گفته بود گوگل درصورتی که مقامات تقاضا کنند اطلاعات کاربران را ارائه خواهد کرد، در حالیکه به اعتقاد مدیر اجتماع توسعه موزیلا، کاربران حق برخورداری از حریم خصوصی آنلاین را داشته و باید بدانند در قبال خدمات بزرگی که از شرکت‌هایی مانند گوگل دریافت می‌کنند، چه چیزهایی می‌دهند.