نشانه های زندگی در قرن بیست و یکم

                      نشانه های زندگی در قرن بیست و یکم

 

۱- ١٥ شماره تلفن مختلف براى دسترسى به ۳ نفر عضو خانواده‌تان دارید.

٢- براى کسى که پشت میز بغلى نشسته است، e-mail می‌فرستید.

3- دلیل شما براى این که از دوستان و فامیلتان بی خبرید این است که آدرس

 e-mail ندارند.

4- بعد از یک روز کارى طولانى و خسته‌کننده به خانه می‌آیید و هنوز به تلفنهاى

 کارى جواب می‌دهید.

5- می‌خواهید از خانه‌تان تلفن کنید ولى اول شماره ۹ را می‌گیرید تا خط آزاد شود.

6- ۴ سال است که پشت یک میز و روى یک صندلى نشسته‌اید ولى در این مدت

کارمند ۳ شرکت مختلف بوده‌اید.

7- رئیس شما توانایى انجام کارهاى شما را ندارد.

8- از اداره بیرون مى آیید، سوار ماشین‌تان می‌شوید، وارد بزرگراه می‌شوید

 و با تلفن همراهتان به خانه زنگ مى زنید ببینید کسى خانه هست یا نه.

10- تمام تبلیغات تلویزیونى داراى یک آدرس وب سایت در پائین صفحه هستند.

11- صبح از خانه بیرون می‌آیید، سوار ماشین‌تان می‌شوید و به سمت اداره حرکت

 می‌کنید. وسط راه متوجه می‌شوید که تلفن همراهتان را در خانه جا گذاشته‌اید.

دوباره به خانه بر مى گردید تا آن را بردارید. البته قبلاً ٢٠ یا ٣٠ یا حتى ٦٠ سال

تلفن همراه نداشتید ولى اکنون حتى یکروز هم بدون آن نمی‌توانید سر کنید.

12- صبح که از خواب بیدار می‌شوید قبل از خوردن صبحانه به اینترنت وصل می‌شوید

 تا اول ایمیل خورد را چک کنید.

13- از آن بدتر این که دقیقاً میدانید که این ایمیل را باید به چه کسانى ارسال کنید

 تا بخوانند.

14- آنقدر سرتان شلوغ است که متوجه نشده‌ اید شماره ۹ از این لیست جا افتاده است.

15- دوباره به لیست نگاه می‌کنید تا مطمئن شوید که شماره ۹ نبود.

16- و حالا به خودتان می‌خندید !

 

تبلیغات را دست کم نگیریم

تبلیغات را دست کم نگیریم

استفاده از نمادها و به نوعی نمادسازی:فرهنگ در قلمروی تبلیغات. 

وقتی بنا می‌شود کنسولگری بریتانیا به مبتدیان انگلیسی یاد بدهد، چای را یکی از شاخص‌ترین نشانه‌های فرهنگ کشور خود می‌یابد که قرار است طعم آن، به زندگی «نوآموزان» تنوع ببخشد و به رشدشان کمک کند

 

انواع مانیتور .... جنگ برندها !!!

انواع مانیتور .... جنگ برندها !!!

 

ورود صفحه نمایشگرهای عریض به بازار لذت کار با کامپیوتر را برای کاربران دوچندان کرده است. شرکت سامسونگ که پیشتاز طراحی و ساخت مانیتورهای عریض است، نخستین سری از این مانیتورها را با نام تجاری Mandle 1931BW به بازار عرضه کرده است.

امواج کف‌آلود دریا، ردیفی از سنگ‌های رنگارنگ و گوش‌ماهی‌های زیبا و ... دریغ و صد افسوس که تمام این زیبایی‌ها در یک قاب چهارگوش جای گرفته است با پیکسل‌های کوچک رنگی! قاب کوچکی که جزو لاینفک رایانه‌ها و یکی از مهم‌ترین اجزای یک سیستم کامپیوتر به شمار می‌آید.

انواع مانیتور

مانیتور یکی از اجزای سخت‌افزارهای مهم در کامپیوتر است که از آن برای نمایش اطلاعات استفاده می‌شود، در انواع مختلفی چون CRT) Cathod Ray Tube) و Lcd) Liguid Crystal Display) در بازار موجود است. این کالا مانند سایر تجهیزات جانبی کامپیوتر دارای مدل‌های مختلف با قابلیت‌های متفاوتی است. به همین دلیل بسیاری از افراد هنگام انتخاب این کالا با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌دانند چه نوع مانیتوری (lcd یاCRT ) با چه سایزی و چه قابلیت‌هایی را انتخاب کنند.

CRT یا LCD

در حالی که مدت‌هاست از ورود تکنولوژی نمایشگر‌های LCD به بازار جهانی می‌گذرد و این محصولات در بازار اکثر کشورهای دنیا جایگزین نمایشگر‌های CRT شده‌اند، برخی از کاربران ایرانی هنوز هم به دنبال مانیتورهای CRT هستند. تا آنجا که برخی از فعالان بازار معتقدند، آمار فروش مانیتورهای CRT همچنان از انواع LCD این کالا بالاتر است و نسبت فروش آنها 60 به 40درصد است. به نظر آنها دلیل اصلی این موضوع کاهش شدید نرخ تجهیزات کامپیوتری طی سال‌های اخیر است. با وجود این شرایط کمتر پیش می‌آید یک کاربر که با صرف مبلغی حدود 400 هزار تومان یک کامپیوتر شخصی (PC) خریداری می‌کند، حاضر به خرید یک مانیتور LCD گران‌قیمت شود.

ادامه مطلب ...

آغاز پروژه ساخت بخش هنر اسلامی در موزه لوور

آغاز پروژه ساخت بخش هنر اسلامی در موزه لوور

 

نمایی از موزه لوور در شب

نیکلا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه، شاهزاده الولید بن طلال، نوه فهد پادشاه فقید عربستان سعودی و پنجمین ثروتمند جهان، و کریستین آلبانل، وزیر فرهنگ و ارتباطات فرانسه عصر چهارشنبه آغاز پروژه ساخت بخش هنر اسلامی موزه لوور پاریس را کلید زدند.

طرح این پروژه به سال ۲۰۰۲ در زمان ژاک شیراک رییس جمهور وقت فرانسه بازمی گردد و شروع ساخت آن ماه سپتامبر آینده خواهد بود.

آن زمان ژاک شیراک با اعلام علاقه خود نسبت به ابتکار گشایش بخش هنر اسلامی اظهار امیدواری کرد که این امر «به تقویت نقش این موزه معتبر جهانی کمک کند» و «سهم بنیادی تمدن اسلامی در فرهنگ ما را به فرانسه و جهان یادآوری نماید

ادامه مطلب ...

راه و روش تبلیغات در گوگل

راه و روش تبلیغات در گوگل

 

موتور جست‌ و جوی گوگل از ابزارهایی است که در مقوله بازاریابی اینترنتی خواهان بسیار دارد. معمولاً گوگل دو روش و مجرای تبلیغاتی پیش روی مشتریانش قرار می‌دهد. یکی تبلیغات در نتایج حاصل از جستجوها و دیگری حضور در محتوای وب سایت‌ها. در واقع بیشتر افرادیکه می‌خواهند کسب و کارشان در گوگل معرفی شود، از هر دوی این روش‌ها استفاده می‌کنند.
روش اول به این معناست که نام،‌ مشخصات و طرح تبلیغاتی یک کسب و کار پس از این که کاربر با موتور جستجوی گوگل شروع به گشت و گذار و جستجو می‌کند، در کنار نتایج، کند و کاوهای گوگل پیش چشمانش قرار می‌گیرد. در واقع تبلیغات با صفحاتی که پس از کلیلک روی Search پدید می‌آیند، همراه می‌شود.
استفاده از روش دوم برای وب سایت‌های سودمند است که از خدمات Adsense ، در گوگل استفاده کند. Adsense یا همان Ad serving programe برنامه‌ای از مجموعه گوگل است که وب سایت‌های عضو را با آگهی‌ها،‌ تصاویر و فایل‌های صوتی و تصویری تغذیه می‌کند. این سرویس به سرعت در حال رشد و گسترش بوده در حال حاضر میلیون‌ها وب سایت از امتیازاتش بهره‌مند می‌شوند. با استفاده از Adsense ، آگهی‌های تبلیغاتی به سرعت و در دامنه وسیعی منتشر می‌شوند. این مطالب در محتوای وب‌‌سایت‌هایی که از این سرویس استفاده می‌کنند، جای گرفته، خود را به همه نشان می‌دهند.

ادامه مطلب ...

زنان باهوش
مردان باهوش را دوست دارند؛
بیش‌تر از اندازه‌ای که مردان باهوش‌
زنان باهوش را دوست دارند.

ناتالی پورتمن

«مستجار»

یک عکس از مستجار؛ پشت درب کعبه، کمی مانده به رکن یمانی، مقابل ملتزم، در سوی دیگر کعبه، دیوار کنار رکن یمانی را  می‌نامند.

جار به معنی همسایه است و مستجار به معنای پناه بردن به همجوار

جار محل ورود فاطمه بنت اسد برای تولد امام علی(ع) بوده‌است. جار از مکان‌های استجابت دعا است. عکس را محمد صادق حیدری گرفته است.

نامگذاری یکی از تالارهای دانشگاه امریکن به نام پروفسور مولانا

نامگذاری یکی از تالارهای دانشگاه امریکن به نام پروفسور مولانا

 

 

دانشگاه امریکن در واشنگتن اعلام کرد که به پاس تجلیل و قدردانی از خدمات علمی و فرهنگی نیم قرن پروفسور حمید مولانا، یکی از تالارهای ساختمان جدید دانشکده خدمات بین المللی آن دانشگاه به نام این استاد ایرانی نامگذاری می‌شود. 

دانشگاه امریکن در واشنگتن اعلام کرد که به پاس تجلیل و قدردانی از خدمات علمی و فرهنگی نیم قرن پروفسور حمید مولانا، یکی از تالارهای ساختمان جدید دانشکده خدمات بین المللی آن دانشگاه به نام این استاد ایرانی نامگذاری می‌شود.

به گزارش ایسنا، در هدیه‌ای که به این منظور و برای کمک به هزینه ساختمان جدید دانشکده خدمات بین‌المللی توسط دکتر «هو آی وو» یکی از دانشجویان سابق پروفسور مولانا به دانشگاه امریکن اهدا شد، دکتر هو آی وو، ضمن قدردانی از استاد خود، ضرب المثل معروف چینی را که «معلم راباید مثل پدر تا آخر عمر احترام گذاشت» یادآوری کرد.

دکتر هو آی وو که در چین متولد شده و اکنون به عنوان رییس یک موسسه خصوصی بین المللی فناوری ارتباطی در آمریکا زندگی می‌کند، 26 سال قبل (سال 1982 میلادی) تحصیلات دوره دکترا خود را تحت راهنمایی پروفسور مولانا به پایان رساند و مدتی نیز دستیار او بوده است.

پروفسور مولانا استاد روابط بین الملل و موسس برنامه مطالعات عالی ارتباطات جهانی در دانشگاه امریکن در واشنگتن و دانشمند ارشد و برجسته انجمن استادان و پژوهشگران رشته روابط بین الملل (ISA) و رییس افتخاری انجمن بین المللی پژوهش در علوم ارتباطات و رسانه‌ها (IAMCR) است.

او 50 سال در دانشگاه‌های امریکا مشغول پژوهش و تدریس بوده و یکی از بنیان گذاران و پیشکسوتان رشته خود در سطح جهانی به شمار می‌رود. همچنین پروفسور مولانا به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار در ایران شناخته شده است.

در لوح تقدیر و قدردانی از پروفسور مولانا که در مراسم تجلیل از او توسط رییس دانشگاه امریکن به وی اهدا شد، از زندگی درخشان علمی و شهرت جهانی او، از تدریس و حضور در دانشگاه‌های آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا، آسیا و آفریقا، از دهها کتاب و آثار او در رشته‌های روابط بین الملل و ارتباطات بین المللی و نیز از خدمات علمی او در شناخت انقلاب اسلامی ایران اسم برده شده است.

فروش عکس‌های کاربران توسط سایت «فلیکر»

فروش عکس‌های کاربران توسط سایت «فلیکر»

 
 

سایت اشتراک عکس آنلاین فلیکر که به یاهو تعلق دارد با Getty Images همکاری می‌کند تا برای عکاسان آماتور فرصتی فراهم کند که از عکس‌هایی که برای سرگرمی گرفته‌اند درآمد کسب کنند. 

سایت اشتراک عکس آنلاین فلیکر که به یاهو تعلق دارد با Getty Images همکاری می‌کند تا برای عکاسان آماتور فرصتی فراهم کند که از عکس‌هایی که برای سرگرمی گرفته‌اند درآمد کسب کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس شراکتی که از سوی طرفین اعلام شده، دبیران Getty Images که یکی از آژانس‌های برتر در زمینه‌ی تهیه‌ی عکس‌های خبری است فلیکر را به دقت مورد بررسی قرار خواهند داد تا عکس‌هایی بیابند که ممکن است برای روزنامه‌ها، مجلات، ناشران کتاب‌ها، سازمان‌های تبلیغاتی و سایرین جالب توجه باشد.

پس از آن برای خرید عکس با عکاس آن تماس گرفته می‌شود تا اجازه‌ی وی را به دست آورد و هرگونه فروشی بین Getty Images و عکاسان مشارکت کننده تقسیم می‌شود.

این توافقنامه جدیدترین نمونه از فرصت‌هایی است که اینترنت برای مردم خارج از رسانه‌های سنتی ایجاد می کند تا برای عکس‌ها، نوشته‌ها و مهارت‌های گزارشگری خود پول دربیاورند؛ این پدیده چندی است که به ژورنالیسم مردمی معروف شده است.

این نخستین بار است که فلیکر از زمان تاسیس در چهار سال گذشته یک کانال فروش ایجاد می‌کند؛ یاهو این سایت را در سال 2005 به قیمت 35 میلیون دلار خرید و از آن زمان فلیکر به عنوان یکی از مکان‌های برتر اینترنی برای عکاسان آماتور شناخته شده است.

بر اساس آمار تاکنون بیش از دو میلیارد عکس توسط 27 میلیون عضو به سایت فلیکر ارسال شده‌اند.

نظرسنجی

نظرسنجی درباره منع حضور چهره ها در تبلیغات
بنابر تصمیم وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، چهره های فرهنگی - ورزشی نمی توانند در تبلیغات تجاری حضور پیدا کنند؛ دلیل آن نیز ترویج جوانمردی به جای مصرف گرایی است. آیا موافق این قانون هستید یا مخالف؟ یا اینکه این محدودیت تنها باید مربوط به حضور در تبلیغات ماهواره ای باشد؟برای شرکت در این نظرسنجی می توانید به صفه نظرسنجی مراجعه فرمایید.
در چند روز اخیر بنابر تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور چهره های فرهنگی – ورزشی در تبلیغات تجاری ممنوع شده است.

از این رو، «فردا» طی نظرسنجی، نظر موافق یا مخالف کاربران خود در مورد این تصمیم را جویا می شود.

می توانید برای شرکت در این نظرسنجی،اینجا را کلیک کنید.