« اتوبوس » داستانی از «‌ صانع ژاله »‌.

 « اتوبوس » داستانی از «‌ صانع ژاله »‌.

من و این همه خوشبختی محاله!!!

من و این همه خوشبختی محاله!!!

دوشنبه رفتم سایت « سنجش » تا کارت ورود به آزمون کارشناسی ارشد دریافت کنم. اما ... چی شد؟! چی کار باید کنم؟! چرا اسم رو پیدا نمی کنه؟ یعنی چی ؟ من که دیگه «‌کد رهگیری» هم دارم ( همه رو اینبار پرینت گرفتم)!

قضیه از این قراره که باید یه مبلغ دیگه به عنوان « مابه التفاوت » هزینه آزمون برای درخواست پیام نور و یا غیرانتفاعی پرداخت کنیم البته علاوه بر اون هزینه کارتی که قبلا برای ثبت نام خریدیم.

خلاصه چون یه بار پول داده بودیم دیگه نمی شد صرف نظر کرد یعنی از طرف سازمان سنجش این امکان نبود حالا بماند که برای همه رشته ها این دو امتیاز وجود نداره.


یه جمله کلیشه ای بگم و تمام:

ای کاش درس خونده بودم تا کارشناس ارشد می شدم. ( به امید آن روز /:) البته می خواستم چشمک باشه ها نشد!

شاعر: محمدجواد کشوری

تاریخ اگر دردسری می گیرد

تقدیر دوباره سرسری می گیرد

امروز امینه یحتمل فالم را 

با قهوه تلخ قجری می گیرد.





بر شعر زمستان زده گرما هستی

تو نقطه عطف واژه در ما هستی

بعد از تو زبان شاعران نو شده است

انگار که افسانه نیما هستی

محمدجواد کشوری


چاپ کالاهای تبلیغاتی به مناسبت روز ولنتاین ممنوع است

چاپ کالاهای تبلیغاتی به مناسبت روز ولنتاین ممنوع است

 

ایلنا - اتحادیه صنف چاپخانه‌داران در آستانه‌ی روز ولنتاین(25 بهمن) با انتشار بخشنامه‌ای؛ چاپ و نشر هرگونه کالای تبلیغاتی به مناسبت این روز را ممنوع اعلام کرد.

در بخشنامه‌ی صادر شده ازسوی اتحادیه چاپخانه‌داران آمده است:

به اطلاع کلیه واحدهای صنفی تحت پوشش می‌رساند با توجه به نزدیک شدن روز «ولنتاین»، چاپ و تهیه هر نوع کالای مرتبط با این روز اعم از انواع پوستر، بروشور، جعبه و کارت‌های تبلیغاتی با نمادهای قلب، نیم‌قلب، گل روز قرمز و غیره و هرگونه فعالیت مبنی بر اطلاع‌رسانی در مورد این روز، ممنوع بوده و ازسوی مراجع ذیصلاح با واحد‌های مختلف برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

 

دیکتاتور .مصر .حسنی مبارک

دیکتاتور .مصر .حسنی مبارک


یه دیکتاتور دیگه از کشورش فرار کرد از جایی که به مردمش خیانت کرد. گریخت. به کجا؟ تاریخ یه بار دیگه داره می لرزه صفحاتش دارن نو می شن. از کاغذ کاهی درمیان و براق و نو میشن. حسنی مبارک از مصر گریخت . راستی کی باید رهبری کنه این بخش از تاریخ رو آمریکا ؟ تاریخ نویسان آمریکایی ؟ مصری؟ مسلمان ؟ کی؟ اگه زمان اجازه بده همه چیز رو همگان دانند. فعلا خدا می دونه.

ردیف جلو، صندلی وسط‌: هلن توماس

ردیف جلو، صندلی وسط‌: هلن توماس


هلن توماس خبرنگار زن امریکایی است که پای خیلی از زنها را به مجامع کاملا مردانه مطبوعاتی اواسط قرن بیستم امریکا باز کرد. اگوست امسال که بیاید، او 91 ساله خواهد شد. توماس تا همین چند ماه پیش از خبرنگاران ثابت نشستهای خبری رییس جمهور امریکا در کاخ سفید بود.

هلن توماس در سال 1920 در امریکا متولد شد، به دانشگاه رفت و در 23 سالگی در خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال مشغول به کار شد. توماس از ساعت پنچ و نیم صبح سر کار حاضر می‌شد تا اخبار رادیوی یونایتد پرس را بنویسد. تا 12 سال کار توماس همین بود. او به مدت پنج سال هم خبرنگار این خبرگزاری در حوزه‌های خبری مختلف مثل اف. بی. آی یا وزارت بهداشت بود.

توماس از سال 1960 کار خود را برای پوشش اخبار جان اف. کندی که رییس جمهور شده بود، آغاز کرد و یکی از اعضای ثابت تیم خبری یونایتد پرس در کاخ سفید شد. او از سال 1960 تا 2000 در کاخ سفید بود. در تمام دوران ریاست جمهوری نیکسون، فورد،‌ کارتر، ریگان، بوش‌ها و کلینتون روی صندلی خود در سالن کنفرانس کاخ سفید می‌نشست و سئوالاتش را از رییس جمهور می‌پرسید.

اعتبار توماس و پختگی و تجربه‌اش به حدی رسیده بود که سالها روی صندلی وسط ردیف جلوی سالن کنفرانس خبری کاخ سفید ‌نشست و نشستن روی همین صندلی کافی بود که خبرنگار تازه وارد به اعتبار او در میان خبرنگاران کاخ سفید پی ببرد. جمله «متشکرم آقای رییس جمهور» که توماس همیشه در انتهای نشست‌های خبری رییس‌جمهورهای امریکا به زبان می‌آورد، به کلمه‌ای قصار برای خبرنگاران حوزه کاخ سفید تبدیل شده است.

در سال 2000 توماس از یونایتد پرس بیرون آمد و در گروه خبری هرست که حدود 15 روزنامه و تعداد بسیار بیشتری مجله منتشر می‌کند، در سمت ستون‌نویس سرویس خبری استخدام شد. او وقتی به هرست هم رفت،‌ صندلی خود را در نشستهای خبری کاخ سفید حفظ کرد و فعالانه در نشستها حاضر شد.

اگر توماس سخنان ضد اسراییلی خود را بیان نمی‌کرد، احتمالا هنوز هم در کاخ سفید حضور داشت. او در سال میلادی گذشته، در یک مصاحبه گفت که یهودی‌ها باید به کشور خود بازگردند. این قسمت از سخنان توماس که نیم دقیقه هم نمی‌شد در اینترنت پخش شد و اعتراض‌های زیادی را برانگیخت. توماس ناچار به عذرخواهی شد اما چندی بعد دوباره تاکید کرد که آن چه درباره یهودی‌ها گفته واقعیت است و گفتن حقیقت به هزینه‌اش می‌ارزد.

با این جنجال، توماس در گروه هرست بازنشسته شد و صندلی اصلی نشستهای خبری کاخ سفید خالی شد. رسانه‌های زیادی چشم طمع به صندلی توماس داشتند. بین فاکس نیوز و اسوشیتد پرس رقابت سختی برای نشستن روی این صندلی در گرفت. خبرنگاران رسانه‌های دیگر ردیف جلوی سالن کنفرانس، از جمله سی. ان. ان، ان. بی. سی، ای. بی. سی، وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز، واشنگتن پست و بلومبرگ نیوز هم گوشه چشمی به صندلی هرست داشتند.

وزن و اعتبار رقبای جانشینی صندلی توماس،‌ نشان‌دهنده اعتبار او در دنیای رسانه‌ای بود. توماس بازنشسته شد اما با خود خاطره زنی را که 50 سال روسای جمهور را سئوال‌پیچ کرد، با خود در کاخ سفید به جای گذاشت. در دنیای رسانه‌ها‌، خبرنگارانی که چون هلن توماس موی خود را در نشستهای خبری سفید کرده باشند، کم نیستند.

شرح این یادداشت را در اینجا بخوانید.

اخلاق

اخلاق

روزی از دانشمندی ریاضیدان نظرش را درباره زن و مرد پرسیدند ...

او جواب داد :

اگر زن یا مرد دارای (اخلاق) باشند پس مساوی هستند با عدد یک =1
اگر دارای (زیبایی) هم باشند پس یک صفر جلوی عدد یک میگذاریم =10
اگر (ثروت) هم داشته باشند صفر دیگری را در جلوی عدد قبلی اضافه می کنیم =100
اگر دارای (علم) هم باشند پس باز هم صفر دیگری را در جلوی عدد قبلی اضافه می کنیم =1000
اگر دارای (اصل و نسب) هم باشند پس همچنان صفر دیگری را در جلوی عدد قبلی اضافه می کنیم =10000
.
.
.
ولی اگر زمانی عدد یک (اخلاق) از بین رفت چیزی به جز صفر باقی نمی ماند و صفر هم به تنهایی هیچ است !
پس انسان بدون (اخلاق) هیچ ارزشی نخواهد داشت.

فرمان انهدام گوگل با یک حرکت !

فرمان انهدام گوگل با یک حرکت !


البته این تنها یک شوخی با گوگل است

امروز قصد داریم کمی سر بسر گوگل بگذاریم!

این شوخی با گوگل کروم بصورت ۱۰۰٪ جواب داده اما در برخی از ویرایش‌های فایرفاکس نشان داده نمی‌شود. اینترنت اکسپلورر هم که قربونش برم اصلا با اینجور موارد نظر مثبتی ندارد!
برای اینکار :

ابتدا وارد صفحه Google.com‌ شوید.

در نوار جستجو عبارت Google gravity را تایپ کنید.

بر روی "یا بخت و یا اقبال" (همان I’m feeling lucky) کلیک کنید.

تنها چند ثانیه صبر کنید و شاهد اتفاق جالبی باشید ...


یک شوخی دیگر اینبار با مترجم گوگل

ابتدا اسپیکر سیستم را روشن نموده و وارد صفحه مترجم گوگل شوید.

http://translate.google.com

هر دو زبان جمله و ترجمه را روی آلمانی (German) تنظیم کنید.

عبارت زیر را در متن ترجمه وارد کنید:
pv zk pv pv zk pv zk kz zk pv pv pv zk pv zk zk pzk pzk pvzkpkzvpvzk kkkkkk bsch

حالا بر روی Listen یا Beatbox کلیک کنید و لذت ببرید ...

صدای این روزای من

 صدای این روزای من

این دو سه روزه که صدایم درنمیومد تو خونه تقریبا مشکلی نداشتم اما سر کار وقتی با مشتری حرف میزدم چون آروم و مثل پچ پچ بود اونا هم همونطور یواش حرف می زدن. بعضیا فکر می کردن کسی خوابه بعضیای دیگه هم فکر می کردن دارم چیزی می گم که بقیه نشنون. به هر حال اونا هم به طبعیت از من یواش و آروم حرف می زدن. ماجرایی داشتم.

این موضوع صدای من هم برای اکثرشون سوال شده بود. یکی که فکر کرد مشکل « تیروئید » دارم که نمی تونم حرف بزنم. یکی هم پیشنهاد کرد نشاسته بخورم. اما اونچه که همشون به هم شباهت داشتن آروم و پچ پچ حرف زدن مثل من بود.

خلاصه که « شیدا‌»‌ هم به شوخی می گفت فرزانه درد دلاتو به من بگو من می شنوم!

خدا رو شکر امروز حالم بهتره و کمی صدایم درمیاد.

پاسخ یک نظر (و یک نظر دیگه)

سلااااام
ممنونم شما خوبید؟
(راستی فکر نکنید مثل آدمای خودشیفته چرا برای خودم یادداشت می ذارم نه! این پاسخ « شاه محمدی» است. ولی چون یه بار نظرات وبلاگ رو تو بخش مدیریت دیده بودم و جواب نداده بودم دیگه صفحه مربوط به نظردهی باز نمی شد تا اونجا پاسخ بدم )
درس هم که اصلا نخونده ام نمی دونم احتمالا روز آزمون نرم .
اگه خودتون هستین (که شک دارم) برام ای میل بزنید. خوشحال می شم. 



سلام

منظورتونو متوجه نشدم شاید این باشه :  CTRL +T   این کلیدهارو بگیرید و البته Shift رو هم پایین نگه دارید سایز عکس در همه ابعاد یکسان تغییر می کنه.

برای مات کردن هم از چند ابزار و فیلتر می شه استفاده کرد یکی هم فیلتر madian  است.