برای اولین بار اهتزاز پرچم ایران در یک مسابقه بین المللی

برای اولین بار

 در یک مسابقه بین المللی موسیقی در اسپانیا پرچم ایران به اهتزاز درآمد.

«بهرام تاج آبادی» خواننده اپرا با کسب دیپلم افتخار اپرا برای اولین بار پرچم ایران را در اسپانیا به اهتزاز درآورد.
این خواننده که هم اکنون در بارسلونا به سر می‌برد در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس در این خصوص گفت: در بین 500 نفر شرکت کننده از تمام دنیا موفق به اخذ دیپلم افتخار اپرا شدم که به این واسطه برای اولین بار در یک مسابقه بین المللی موسیقی در اسپانیا پرچم پر افتخار ایران به احتزاز درآمد و سرود ملی ایران نواخته شد.
وی افزود: این دیپلم تحت عنوان اپرای ایتالیایی و هنر نمایشی-تغزلی به امضا و تأیید «بونالدو جیایوتی» بزرگ‌ترین و معروف‌ترین خواننده باس اپرای دنیا رسیده است.
این خواننده باریتون ادامه داد: وقتی پرچم ایران در اسپانیا در زمینه موسیقی به اهتزاز درآمد متوجه شدم وقتی ورزشکاران قهرمان می‌شوند و پرچم ایران را به دوش خود می‌گیرند چه حس خوبی دارند.

نقش اینترنت در تخریب استعداد: آیا گوگل ما را کودن می‌کند؟

نقش اینترنت در تخریب استعداد: آیا گوگل ما را کودن می‌کند؟

"نیکلاس کر" مدیر سابق مجله " Harvard Business Review" با طرح سوالی مبنی بر اینکه "آیا گوگل ما را کودن می کند؟" نگرانی خود را نسبت به این مسئله که اینترنت توانایی مطالعه کاربران را کاهش می دهد ابزار کرد. 

 

وی با طرح این سوال که "آیا گوگل ما را کودن می کند؟" (Is Google making us Stoopid) با دلایل بسیاری به پاسخ این سوال پرداخته است. [نیکلاس کر به عمد واژه stupid به معنای کودن را به صورت Stoopid نوشته است تا با این روش این واژه را از نظر ظاهری شبیه به واژه Google کند]

وی در پاسخ به این سوال نوشته است: "این حقیقت دارد که ما به محض آنکه برای خواندن سندی چند صفحه ای و یا یک کتاب مقابل رایانه می نشینیم در یک چند عملکردی ذهنی غوطه ور می شویم و پس از خواندن چند پاراگراف احساس خستگی می کنیم. به این ترتیب روش خود را عوض کرده و بلافاصله خود را آماده مشاهده یک لینک جدید می کنیم."

نیکلاس کر در ادامه نوشت: "شما نمی توانید استعداد 12 تا آنتونیو سالریو [آهنگساز ایتالیایی قرون 18 و 19] را داشته باشید و قطعه ای از موتزارت را بسازید. شما نمی توانید در کنار هم کمیته ای از دانشجویان با استعداد هنر را تشکیل دهید و نقاشی "لا دنس" اثر هنری ماتیسه نقاش فرانسوی را بکشید. چون ناتوانی ماندگار ما با ماهیت وجودی چندگانه ها سازش پیدا می کند و باعث می شود که میل ما در وضع الگوهای هنری در جایگاهی غلط قرار گیرد. شکسپیر صاحب هملت است چون آن را خلق کرده است به همین ترتیب الکساندر گراهام بل مالک تلفن است چون زودتر از آنتونیو مئوچی حق انحصاری اختراعش را به ثبت رساند."

 

ادامه مطلب ...

Genpets موجودی ساخته دست بشر!

ببینید چه تصورات وحشتناکی دارند عینی و  واقعی می شوند!!! من که اصلا از این طور تصورات خوشم نمیاد. شما را نمی دانم.

دانشمندان علم ژنتیک با بی رحمی تمام موجودی ساخته اند که کاملاً درد را احساس می‌کند ولی نمیتواند جیغ بکشد!

شرکت جن‌پتس ( ‪ ( genpets‬، اقدام به تولید انبوه حیوانات ژنتیکی کرده است که نمونه آنها در طبیعت وجود ندارد.

این موجود زنده در حالت خواب زمستانی در بسته‌بندی‌های مخصوص در فروشگاه‌های این شرکت عرضه می‌شود.

حیوان خانگی ساخته شده در شرکت جن‌پتس مانند دیگر حیوانات دچار درد و رنج می‌شود اما به گونه‌ای ساخته شده که هنگام درد، سر و صدای زیادی نمی‌کند.

عمر این حیوان یک تا سه سال است و پس از خروج از بسته بندی و برخاستن از خواب زمستانی به سرعت با انسان و کودکان انس می‌گیرد.

لینک ادامه مطلبhttp://admin.blogsky.com/?PostID=44

دختر نابغه ایرانی , جوان‌ترین استاد دانشگاه : من ایرانی نیستم

 در تاریخ ۳۰/۲/ ۸۷ مطلبی با عنوان  «دختر نابغه ۱۹ ساله ایرانی ، جوان ترین استاد دانشگاه درجهان » روی وبلاگ گذاشته بودم که توسط یکی از اعضای سایت متخصصین ایران برایم ارسال شده بود؛حالا بعد ازگذشت  این مدت متن دیگری از ایشان به ایملم رسیده که لازم می دانم شما هم از آن مطلع شوید.

دختر نابغه ایرانی , جوان‌ترین استاد دانشگاه : من ایرانی نیستم

در ماه قبل خبری توسط اینجانب در گروه متخصصین ایران منتشر شد که موضوع آن مربوط به جوان ترین استاد دانشگاه جهان بود.پس از این که این خبر توسط من منتشر گردید پیامی به من داده شد از طرف یکی از اعضا سایت که این خانم ایرانی نیستند. بر آن شدم که خبر کامل این موضوع را پیدا کرده و به گروه ارائه دهم.
دکتر عالیا صبور، استاد جوان دانشگاه کونکوک کره که اخیرا از سوی کتاب رکوردهای گینس به عنوان جوان‌ترین استاد دانشگاه جوان معرفی شده در پاسخ به پیگیری‌های چند روزه ایسنا تاکید کرد که وی «غیر ایرانی و فاقد ریشه‌های ایرانی» است.


 

ادامه مطلب ...

شروع دوره حکمت هنر ایرانی – اسلامی از تیرماه در صبا

 

شروع دوره حکمت هنر ایرانی – اسلامی از تیرماه در صبا   

مؤسسه فرهنگی-هنری صبا در ادامه سلسله کلاس‌های آموزشی فلسفه هنر، زیبایی شناسی و تحلیل آثار هنری، دوره حکمت هنر ایرانی-اسلامی را از تیرماه، توسط دکتر حسن بلخاری، مدرس دانشگاه و صاحب‌نظر هنری، برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی-هنری صبا، وابسته به فرهنگستان هنر، این مؤسسه در ادامه دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی خود، پیرامون فلسفه، تاریخ و مباحث بنیادی هنر مانند اسطوره شناسی، روش تحلیل آثار هنری، حکمت هنر شرق و ... از تیرماه میزبان دوره جدیدی با عنوان «حکمت هنر ایرانی- اسلامی» خواهد بود که توسط دکتر حسن بلخاری تدریس می شود.

گفتنی است مؤسسه صبا، دوره‌های آموزشی و پژوهشی خود را با حضور تمامی علاقه‌مندان مباحث تخصصی و کاربردی هنر، دانشجویان هنر و صاحب‌نظران و کارشناسان همچنان ادامه خواهد داد.

علاقه‌مندان جهت اطلاع و حضور در این دوره می توانند با شماره تلفن‌های 9-66494508 و 9-66487536 تماس و یا به صورت حضوری به بخش پژوهشی مؤسسه فرهنگی-هنری صبا مراجعه کنند.

جوابیه

سلام

در جواب نوشته ی :

«این که نشد وبلاگ ! تو فقط خبرهای سایت های مختلف رو کپی پیست می کنی توی وبلاگت و اسمش رو گذاشتی وبلاگ؟! می تونی این کار رو توی یه گزینه دیگه توی قسمت ابزارت بذاری.»که با امضای «یه آشنا» بود؛

 باید بگویم : شما می توانید در وبلاگ خودتان ـ اگر وبلاگی داریدـ اینگونه که من هستم نباشید. خبرها فقط مربوط به وب سایتها نیستند بلکه از خبرهایی که برایم توسط اعضای یک سایت تخصصی ارسال می شود نیز استفاده می کنم همانطور که با ذکر منبع از مطالب وبلاگ دوستان استفاده می کنم.  

غریبی ای آشنا!!

وبلاگ‌ها؛ رسانه‌های کوچکی که مهم‌اند

وبلاگ‌ها؛ رسانه‌های کوچکی که مهم‌اند

 

گفتگوی معصومه ناصری در رادیو زمانه با آنابل سربرنی رئیس مرکز مطالعات رسانه و فیلم دانشگاه سواز  

                           

رادیو زمانه، معصومه ناصری - دانشکده‌ پژوهش‌های شرقی و آفریقایی دانشگاه لندن، موسوم به SOAS، در هفته اول ژوئن میزبان روزنامه‌نگاران و سینماگرانی از سه کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان بود. همایش «ارتباط با دنیای فارسی‌‌زبان» یا «Communicating with the Persian Speaking World» فرصتی برای حرف زدن از جهان مشترک‌شان بود. آنابل سربرنی استاد و رئیس مرکز مطالعات رسانه و فیلم این دانشکده است که کتابی درباره‌ وبلاگ‌های فارسی در دست نگارش دارد.
در حاشیه همایش «ارتباط با جهان فارسی زبان» با خانم سربرنی درباره موضوع مورد علاقه‌اش یعنی وبلاگ‌ها گفتگو کردم و او به فارسی همراه با ته‌لهجه اصفهانی به سؤال‌هایم پاسخ داد.

ادامه مطلب ...

ادعای تحریم سایت‌های ایرانی به‌وسیله «سی‌پنل»

ادعای تحریم سایت‌های ایرانی به‌وسیله «سی‌پنل»

 
 

مدیر یک شرکت ارائه سرویس میزبانی وب ایرانی در گفتگویی از تحریم سایت‌های ایرانی به‌وسیله نرم افزار آمریکایی سی‌پنل خبر داده است. سی‌پنل پرکاربردترین ابزار مدیریت در بین سایت‌هاست و در صورت تایید این خبر و اعمال این تحریم سایت‌های ایرانی با مشکلات فراوانی روبرو خواهند شد. 

 

مدیر یک شرکت ارائه سرویس میزبانی وب ایرانی در گفتگویی از تحریم سایت‌های ایرانی به‌وسیله نرم افزار آمریکایی سی‌پنل خبر داده است. سی‌پنل پرکاربردترین ابزار مدیریت در بین سایت‌هاست و در صورت تایید این خبر و اعمال این تحریم سایت‌های ایرانی با مشکلات فراوانی روبرو خواهند شد.

متن کامل این گفتگو که توسط سایت تریبون منتشر شده به شرح زیر است:

«با تشدید تحریم ها علیه ایران، نرم افزار آمریکایی سی پنل که قوی ترین و پراستفاده ترین نرم افزار برای کنترل سرور سایتها به شمار می رود اجازه استفاده از این نرم افزار را بر روی سایتهای ایرانی قطع کرد.
مجید علوی زاده مدیر شرکت پرشین سرویس که از فعال ترین شرکتهای ارائه هاستینگ به سایتهای ایرانی است به خبرنگار تریبون گفت: به دلیل تحریم های آمریکا ما تا کنون بصورت مخفیانه و از طریق اشخاص آمریکایی بعنوان رابط از این نرم افزار مدیریت سرور استفاده می کردیم ولی از اوایل خردادماه بدون اطلاع قبلی دسترسی ما به سرور سایت را قطع کردند و گفتند برای ادامه همکاری باید سایتهای ایرانی و دامنه های ir از روی سرور حذف شود.
وی افزود: مسوولان شرکت آمریکایی سی پنل با نارضایتی بخاطر از دست دادن بازار ایران این کار را انجام می دهند و به ما اعلام کردند بر اساس قوانین ایرانی ها حق استفاده از برنامه ای که ما نوشتیم ندارند.
مدیر شرکت پرشین سرویس اظهار داشت: مسوولین شرکتهای آمریکایی با وجود جرم بودن تاکنون بصورت مخفیانه با ما همکاری می کردند ولی با افزایش فشارهای دولت آمریکا اعلام کردند برای حفظ شرکت خود تمام تلاششان را برای شناسایی سایتهای ایرانی و قطع سرویس دهی به آنها خواهند کرد.
مجید علوی زاده که همچنین مسوول سایت پربیننده مجید آنلاین می باشد، عدم فروش نرم افزارها، بستن برخی خدمات سایتهایی مانند گوگل و یاهو و حتی جلوگیری از دانلود برنامه های رایگانی مانند دیتابیس پر استفاده mysql و نرم افزار جاوا را از دیگر جنبه های تحریم ایرانیان در اینترنت عنوان کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد با این تحریم جدید اکثر سایتهای دولتی ، شخصی و خبرگزاریها مجبور به تغییر نرم افزار مدیریت سرور خود به نرم افزارهای ضعیف تر می باشند و ممکن است این تغییر با اختلالاتی در سرویس دهی سایتهای ایرانی همراه باشد.»

توپ‌های مجهز به فناوری‌های نوین در جام ملت‌های اروپا

توپ‌های مجهز به فناوری‌های نوین در جام ملت‌های اروپا

فوتبالیست‌های جام ملت‌های اروپا (یورو 2008) در رقابت‌های این جام از توپ جدید محصول شرکت آدیداس که مجهز به فناوری‌های نوین است استفاده می‌کنند. این توپ پیش از آغاز این مسابقات به تائید دانشگاه لافبروا در انگلیس رسیده است.


به گزارش مهر، در رقابت‌های یورو 2008 نوعی توپ جدید محصول شرکت آدیداس مورد استفاده قرار می‌گیرد که «یوروپاس» نام دارد. سطح جدید این توپ به بازیکنان در کنترل و هدایت مطلوب آن در تمام شرایط جوی کمک می‌کند.

این سطح از نوعی بافت جدید که PSC نام دارد ساخته شده است. این بافت ترکیبی از یک ساختار ظریف غیرطبیعی و به شدت سخت است که روی پوسته خارجی توپ کشیده می‌شود و به طرز مطلوبی توپ را به کفش فوتبالیست تماس می‌دهد.

پیش از آغاز رقابت‌های یورو 2008 محققان موسسه فناوری ورزشی دانشگاه لافبروا در انگلیس این توپ را تحت آزمایشات دقیقی قرار دادند و عملکرد صحیح «یورو پاس» را تضمین کردند. براساس گزارش روزنامه تلگراف، توپ یوروپاس محصول آدیداس از 14 پانل نوآورانه فناوری اتصال گرمایی (Thermal Bonding Technology) ساخته شده است.

این پانل‌ها با ساختار سطحی بافت «پی‌اس‌سی» ترکیب شده اند و به این ترتیب به بازیکن امکان می‌دهند که حتی در بدترین شرایط جوی نیز توب را به خوبی کنترل کند. آدیداس که از سال 1963توپ‌های مسابقات رسمی یوفا و فیفا را تولید کرده قرار است در سال 2008 توپ‌های رسمی جام ملت‌های آفریقا را نیز تولید کند. این شرکت در آینده به استفاده از فناوری‌های نوین در تولید توپ‌های فوتبال ادامه خواهد داد.

پیوست

 

در تاریخ ۱۲/۳/۸۷  به نقل از همشهری آن ـ لاین مطلبی با عنوان «حالا از لندن نیویورک را ببینید»  گذاشته بودم و حالا آنهایی که دوست دارند عکسهای بیشتری از این تلکتسکوپ ببینند می توانند به آدرس زیر مراجعه کنند.

البته از آقای بهمن ابراهیمی ـ استاد درس رسانه های الکترونیک ـ برای ارسال این لینک زیبا تشکر می کنم.

http://www.wackyarchives.com/world-news/connecting-london-to-new-york.html