سالروز روشن شدن اولین لامپ

27 مهر ( 19 اکتبر ) سالروز روشن‌ شدن‌ نخستین‌ لامپ‌ برق‌ در حضور مردم‌ توسط ' توماس‌ ادیسون‌' در سال 1879 میلادی

 

مییلاد امام هشتم

 


خواهی اگر ای دل که شود مشکلت آسان

در برزخ و در حشر نباشی تو هراسان

بگشای به درگاه رضا دست گدایی

بنشین به در خانه سلطان خراسان


میلاد امام هشتم بر همه مبارک باد.

نیش زنبور

نیش زنبور

امروز یه زنبور انگشتمو نیش زده.

تقریبا ساعت نه صبح این اتفاق برام افتاد و تا الان که نیمه شبه انگشتم درد داره و کمی هم بی حسه.

انگشت وسطی دست راستم نیش خورده.

می دونید تو بانک بودم که اینطوری شد و خیلی هم شلوغ بود اونقدر دردم گرفت که اول نفهمیدم چی شد بعدش فهمیدم که رنگم پریده چون نفسم بند اومد بعد قلبم تند تند زد اما اصلا هیچ واکنش دیگه ای بروز ندادم ( خیلی درد داشتم ولی جیغ و داد نکردم آخه کمکی نمی کرد.)

یادمه بچه که بودم یه بار زنبور نیشم زد ولی اینقدر طولانی درد نداشت.


سخن بزرگان



فراموش‌نشدنی باش. / هِیلی ویلیامز

 از وبلاگ «‌اولد فشن»

روز بزرگداشت حافظ

روز بزرگداشت حافظ


امروز «‌ روز بزرگداشت حافظ » بود. یه جستجوی اینترنتی با همین عنوان کردم حتی یه وب سایت در مورد این روز یا یادی از حافظ پیدا نکردم حتی فال حافظ .

دیشب   رادیو تصویری « رادیو ۷» برنامه داشت اما جالب نبود با اینکه « رشید کاکاوند» عزیز که خیلی خوب شعر می خونه مجری برنامه بود و مثل عادت هر اجرا که داشته باشه باید یه فال هم بگیره و گرفت و چه خوب آمد اما حتی برنامه در حد  هر  شب هم  نبود.

حالا برنامه رادیویی « رشید کاکاوند »‌ در رادیو پیام شروع شده و امشب کلی به حافظ عزیز می پردازه .


میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر مبارک



میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر مبارک.

افرادی که شبیه هستند، اما هیچ نسبتی ندارند


به گزارش آخرین نیوز به نقل از پرشین لودفرانسوا برونل یک عکاس است و پروژه‌ای را آغاز کرده است که در آن افرادی که بسیار به هم شبیه هستند ولی در عین حال هیچ نسبتی با هم ندارند را شناسایی می‌کند و آلبومی از عکس‌های آنها در کنار هم تهیه می‌کند.
شباهت بی نظیر این افراد واقعا دیدنی است.






چند کلید ترکیبی در Fire Fox (قابل توجه کاربران فایر فاکس) ::

چند کلید ترکیبی در Fire Fox (قابل توجه کاربران فایر فاکس) ::

برای کامل کردن خودکار آدرس های Com و Net و Org به ترتیب Ctrl+Enter و Shift+Enter و Ctrl+Shift+Enter را بزنید.

در هر کجای صفحه که باشید با زدن کلید ترکیبی Ctrl+L به نوار آدرس بار بروید تا آدرس جدیدی وارد کنید.

با زدن کلید ترکیبی Ctrl+K به نوار جستجو واژه بروید.

با زدن کلید ترکیبی Ctrl+T یک تب جدید باز کنید.

با زدن کلید ترکیبی Ctrl+Shift+T آخرین تب بسته شده را دوباره باز کنید.

ا زدن کلید ترکیبی Alt+Enter بر روی سایتهای پیش فرض فایر فاکس که با نوشتن چند حرف اول آدرس سایت در آدرس بار نمایش داده می شود، سایت مورد نظر در یک تب جدید باز می شود.

با استفاده از کلید Delete بر روی پیش فرض های فایر فاکس می توانید سایت ها یا نام های پیش فرضی که در پیشینه ی مرورگر وجود دارد را پاک کنید.

با زدن کلید ترکیبی Ctrl+Tab به راحتی روی تب های باز شده در فایر فاکس حرکت کنید، و با زدن کلید ترکیبی Ctrl+Shift+Tab حرکت بر عکس انجام می شود.

با زدن کلید ترکیبی Ctrl+Number به سرعت به تب مورد نظر بروید، فقط کافیست به جای "Number" عدد تب مورد نظر را وارد کنید. برای مثال، با زدن کلید ترکیبی Ctrl+5 به تب شماره پنج میروید.

با استفاده از کلیدهای ترکیبی PageDown و PageUp در صفحات فایر فاکس به بالا و پایین بروید، البته به جای اینها از Space یا Shift+Space میتوانید استفاده کنید.

با زدن کلید میانی ماوس روی لینک مورد نظر، آن لینک را در یک تب جدید باز کنید.

با زدن کلید میانی ماوس روی هر تب فایرفاکس، تب مورد نظر را ببنید.

با استفاده از کلید ترکیبی "چرخ ماوس"+ Ctrl اندازه صفحه را در فایر فاکس تغییر دهید.

«از من بگذر»

امشب به فاصله تقریبا دو ساعت - همین چند دقیق قبل- دوباره همون ترانه زیبا رو شنیدم با صدای فوق العاده « علی رضا قربانی » . واقعا حظ بردم. خوش به حالم .

( این چیزای اتفاقی و کوچیکو دوس دارم خیلی مزه دارن)

این شعر که در پایین نوشته شده به آهنگ سازی « همایون خرم» است.


«از من بگذر»    شعر از : «تورج نگهبان»

غمگین چو پاییزم ، از من بگذر
شعری غم انگیزم ، از من بگذر
سر تا به پا عشقم ، دردم ، سوزم
بگذشته در آتش همچون روزم
غمگین چو پاییزم ، از من بگذر
شعری غم انگیزم ، از من بگذر

بگذار ای بی خبر بسوزم ، چون شمعی تا سحر بسوزم
بگذار ای بی خبر بسوزم ، چون شمعی تا سحر بسوزم

دیگر ای مه به حال خسته بگذارم ، بگذر و با دل شکسته بگذارم
دیگر ای مه به حال خسته بگذارم ، بگذر و با دل شکسته بگذارم
بگذر از من تا به سوز دل بسوزم
آه ، در غم این عشق بی حاصل بسوزم
بگذر از من تا به سوز دل بسوزم
آه ، در غم این عشق بی حاصل بسوزم

بگذر تا در شرار من نسوزی ، بی پروا در کنار من نسوزی
همچون شمعی به تیره شب ها
می دانی عشق ما ثمر ندارد ، غیر از غم ، حاصلی دگر ندارد
بگذر زین قصه ی غم افزا

غمگین چو پاییزم ، از من بگذر
شعری غم انگیزم ، از من بگذر
سر تا به پا عشقم ، دردم ، سوزم
بگذشته در آتش همچون روزم
غمگین چو پاییزم ، از من بگذر
شعری غم انگیزم ، از من بگذر
غمگین چو پاییزم ، از من بگذر
شعری غم انگیزم ، از من بگذر
غمگین چو پاییزم ، از من بگذر
شعری غم انگیزم ، از من بگذر