آیا بازی‌های کامپیوتری رسانه هستند؟

 

آیا بازی‌های کامپیوتری رسانه هستند؟  

 

دنیای ‌‌خط ‌شکنی‌های بی‌تاوان 

هر رسانه به دنبال ایجاد یک ذهنیت بر مخاطبش است. اگر بخواهیم بازی‌های کامپیوتری را نوعی رسانه فرض کنیم، ویژگی این رسانه این است که نوعی خط‌شکنی در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. در واقع مخاطب و کاربر، در بازی‌های کامپیوتری کارهایی را می‌تواند انجام دهد که در عالم واقع نمی‌تواند آنها را انجام دهد یا اگر انجام دهد باید تاوان زیادی برای آن بپردازد. یک بازیکن در بازی کامپیوتری می‌تواند بکشد، آسیب برساند و تجربه‌هایی را کسب کند که لازم نیست عوارضی برایشان پرداخت کند؛ تجربیاتی که در عالم واقع بهای سنگینی دارند.

این اتفاق در سینما هم می‌افتد اما در بازی‌های کامپیوتری عنصر همذات‌پنداری پررنگ‌تر است و احساسات قوی‌تری وجود دارد. به همین خاطر است که در سال‌های اخیر کارشناسان جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و مذهبی دقت و نظارت بیشتری بر بازی‌های کامپیوتری دارند و آن را یک رسانه بسیار تأثیرگذار می‌شمارند. محمدرضا مجد، معاونت مطالعات و تحقیقات بنیاد ملی بازی‌های کامپیوتری و مدیر سازمان ESRA اما معتقد است: «برای استفاده از بازی‌های کامپیوتری به عنوان رسانه تأثیرگذار بر مخاطب و انتقال‌دهنده فرهنگ هنوز راه بسیاری در پیش داریم. چرا که هنوز فرم و محتوا با هم متناسب نیستند و این در کشور ما بسیار بیشتر صدق می‌کند چون در ایران ما تکنولوژی، صنعت و بازار درست و حسابی برای بازی‌های کامپیوتری نداریم.» 

گزارش کامل را اینجا بخوانید.

فیس‌بوک از تصاویر کاربران سوءاستفاده می‌کند

 فیس‌بوک از تصاویر کاربران سوءاستفاده می‌کند

 

فیس بوک چندی قبل با درخواست برخی آگهی دهندگان در این وب سایت برای استفاده از تصاویر کاربران بدون جلب رضایت آنها موافقت کرده است.
در ادامه این پیام روش هایی برای جلوگیری از سوءاستفاده از تصاویر شخصی کاربران پیشنهاد شده است.
استفاده تبلیغاتی از تصاویر کاربران در فیس بوک در حالی روی می دهد که این شرکت در توافقنامه خود با کاربران تمامی حقوق مالکیت معنوی عکس ها و ویدیوهای کاربران را متعلق به خود آنان دانسته است.
تداوم این اعتراضات و نگرانی ها موجب شده که فیس بوک با موضع گیری رسمی استفاده تبلیغاتی از تصاویر کاربران را رد کند، اما برخی کاربران هنوز از در مورد حفظ حریم شخصی خود بر روی این سایت نگرانی هایی دارند. 


 

خب با این حرفا هر کی می تونه از عکس من تو فیس بوک استفاده کنه اونایی که اون عکس رو دیدن به نظرتون چه جوری می شه از اون عکس سوء استفاده کرد؟ 

شاید بشه برای تبلیغ امکانات یه دوربین عکاسی و نشان دادن قابلیتهاش استفاده کرد.

16 دی ماه به نام روز قزوین ثبت می‌شود

 16 دی ماه به نام روز قزوین ثبت می‌شود

 

عضو شورای اسلامی شهر قزوین چهارشنبه شب در چهل و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، بیان داشت: مدتی پیش روز 12 آبان به عنوان روز قزوین در نظر گرفته شد که مبنای این انتخاب پیدایش قزوین بود.
محمد حسین خاکساران ادامه داد: چرا که این روز مقارن بود با زمانی که شاپور ذواکتار شهر قزوین را تأسیس کرد و این تأسیس بدان دلیل بود که قزوین از موقعیت سوق الجیشی برخوردار بود.
وی اضافه کرد: البته این چنین نبوده که قبل از اقدام شاپور در منطقه قزوین سکونتی نباشد چرا که قزوین سابقه 9 هزار ساله تاریخی دارد و در ابتدای کار نام قزوین، کژوین نام گرفت و حتی در تاریخ آمده است که در سال 21 هجری قمری قزوین به دست مسلمانان فتح می‌شود و در زمان حکومت امیرالمومنین (ع) نیز 4 هزار نفر برای اسکان به قزوین می‌آیند.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان قزوین افزود: در زمان هارون‌الرشید دستور ساخت برج و باروهایی داده می‌شود که این موضوع نیز به لحاظ اهمیت سوق الجیشی قزوین است.
خاکساران تصریح کرد: اما با توجه به نظراتی که در خصوص تغییر مبنای نامگذاری نام قزوین مطرح شد، پیشنهاد ‌شد تا زمان انتخاب قزوین به عنوان پایتخت ایران که منشاء توسعه قزوین در ابعاد مختلف بوده است به عنوان روز قزوین انتخاب شود.
وی بیان داشت: این روز چهارشنبه 17 ربیع‌الاول سال 956 هجری قمری است که در مطابقت با تاریخ شمسی روز 16 دی ماه است.
  

در ادامه استاندار قزوین اظهار داشت:

هیچکس تنها نیست...

هیچکس تنها نیست... 

این شعار تبلیغاتی همراه اوله .  

 

الان هم تلویزیون عزیز همه چی دان! اسامی افرادی که در قرعه کشیِ جایزه خوش حسابی اش برنده (یک دستگاه سمند) شده بودنو داشت نشون می داد.  

 

تا اینجا که موضوع خاصی نیست مثل همه شرکت ها و سازمان ها که می خوان به مردم جایزه بِدن!! کار خوبی هم کردن اما مهم اینه: 

  

با وجودی که همراه اول درآمد خوبی از پیامک های به مقصد رسیده و نرسیده عایدش می شه می تونه از این به قول خیلی ها « رسانه » استفاده کنه و اطلاع رسانی داشته باشه نه اینکه معلوم نیست کِی قرعه کشی می کنن؟ کجا قرعه کشی می کنن؟ اصلا چرا قرعه کشی می کنن ؟( این آخری فقط برای مسجع شدن بیشتر نبشتار است و هیچ ارزش قانونی دیگری ندارد!!!)   

 

 

به نظر شما این قرعه کشی هایی که مثل رعد و برق باعث سبز شدن قارچ هایِ برندگانِ مشترکانِ خوش حساب می شن خب , تا کی باید مخفیانه به انجام برسند؟  

 

  

(ظاهرا فقط همراه اول تنهاست یا شاید هم همراه اول تنها نیست و  مشترکان تنهایند؟!)