«قرص عاشقی» هم ساخته شد!

«قرص عاشقی» هم ساخته شد!


یک پژوهشگر آمریکایی ادعا کرده در تلاش برای تولید قرصی است که با خوردن آن انسان، عاشق می‌شود.

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاری یانگ ــ پژوهشگر مرکز تحقیقات ملی اولیه یرکز در دانشگاه ایموری در آتلانتا ــ طی مطالعات خود روی اساس شیمیایی تمام احساسهای مهم انسان از جمله عشق آزمایش و بررسی می‌کند.

دکتر یانگ تاکید دارد که هدف نهایی وی از انجام این مطالعات در واقع عاشق کردن مردم نیست، بلکه وی قصد دارد به حقایقی درباره بیماریهای سخت روانی مانند اوتیسم که روی توان ایجاد ارتباطات اجتماعی تاثیرگذار است، دست یابد.

وی در حال مطالعه روی ترکیبات شیمیایی مغزی است که در ارتباطات احساسی نقش دارند.

یانگ درباره تحقیقات خود می‌گوید: بیولوژیست ها به زودی می‌توانند وضعیت‌های روانی خاصی را که با عشق در ارتباط هستند به زنجیره‌ای از اتفاقات زیست شیمی هستند، کاهش دهند.

نتایج این تحقیق در مجله نیچر منتشر شده است.


اولین گوشی تلفن همراه موتورولا با استفاده از بطری های آب بازیاف

اولین گوشی تلفن همراه موتورولا

با استفاده از بطری های آب بازیافت شده







ICTna.ir - موتورولا در پی روند سرمایه گذاری خود جهت حمایت از محیط زیست و تولید محصولاتی که به طبیعت صدمه وارد نمی کنند اولین گوشی تلفن همراه خود را با استفاده از بطری های آب بازیافت شده ساخت.

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) گوشی MOTO W233 Renew در نمایشگاه سالانه محصولات الکترونیکی مصرف کنندگان (CES) که از روز پنج شنبه در لاس وگاس افتتاح شده و نمایش دهنده بیش از 2700 دستگاه پیش رفته از سرتاسر جهان است نمایش داده شد.

گفته می شود نتنها Renew از بطری های بازیافت شده آب ساخته شده و 100 درصد قابل بازیافت است بلکه اولین گوشی تلفن همراه خنثی از نظر کربن است در جهان است.

براساس اعلام موتورولا گوشی جدید قابل بازیافت ساخت این شرکت سه ماهه اول سال از طریق T-Mobile در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

موتورولا سال 2005 موفقیت چشمگیری را با گوشی Razr خود بدست آورد اما از آن پس تولید کنندگان گوشی تلفن همراه دیگر مانند نوکیا، سامسونگ، سونی اریکسون و اپل از این شرکت پیشی گرفتند.

گروه آموزش مالی مدیران

گروه آموزش مالی مدیران با هدف ارتقای توان علمی و مالی مدیران، کارشناسان و متخصصین محترم اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کاربردی با عناوین زیر نموده است:

-آشنایی با تأمین مالی خارجی به شیوه قرضی: 25 دی ماه

- مهندسی قراردادهای تجاری بین المللی: 25 دی ماه

-آشنایی با روشهای تأمین منابع خارجی غیرقرضی: 26 دی ماه

-صادرات گام به گام: 26 و 27 دی ماه

-آشنایی با قانون مالیات بر ارزش افزوده: 27  دی ماه

-مدیریت ریسک پروژه:3 بهمن ماه

-آشنایی با قوانین و مقررات تأمین اجتماعی در طرح‌های پیمانکاری:4 بهمن ماه

-مدیریت خرید و سفارشات خارجی: 3و 4 بمهن ماه

از علاقه مندان جهت حضور در دوره های آموزشی فوق دعوت می گردد جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی گروه به آدرس www.gamm.ir مراجعه یا با شماره های 4-22352142 تماس حاصل فرمایند.

پیغام گوگل برای کاربران IE

                                پیغام گوگل برای کاربران IE 

                           

            

گوگل در تلاش است تا مشترکان سرویس پست الکترونیکی Gmail را به عدم استفاده از مرورگر اینترنتی Internet Explorer ترغیب کرده و مروگر Chrome خود یا Firefox موزیلا را جایگزین آن کند.

زمانی که کاربران از طریق نسخه 6 مرورگر IE قصد ورود به سرویس پست الکترونیکی Gmail را داشته باشند، پیغامی با عنوان "با سرعت بیشتر وارد Gmail شوید" در قسمت منو سرویس اینترنتی آن‌ها نمایان می‌شود. این پیام به گونه‌ای طراحی شده که کاربران با کلیک کردن روی آن‌ها وارد صفحه‌ای از سایت گوگل می‌شوند در آن کاربران می‌توانند با مرورگر Chrome یا Firefox 3، با دو برابر سرعت وارد Gmail شوند.

سرویس پست الکترونیکی Gmail هفته گذشته این پیغام را برای کاربرانی که از نسخه 7 مرورگر IE مایکروسافت استفاده می‌کردند نیز عرضه کرد، اما از آن زمان تاکنون گوگل این پیغام را برای مرورگر IE7 حذف کرده و آن را فقط برای کاربران با مرورگر IE6 به نمایش می‌گذارد.
کاربرانی که از دیگر مرورگرهای اینترنتی نظیر Safari اپل و همچنین مرورگر Safari Opera Software ASA استفاده می‌کنند، با این پیغام مواجه نخواهد شد.

شرکت گوگل در حال حاضر IE7، Firefox 2.0 و نسخه‌های آتی آن‌ها و همچنین Chrome و Safari را تنها مرورگرهایی می‌داند که از سرویس Gmail پشتیبانی می‌کنند. دیگر مرورگرهای که قابلیت پشتیبانی از سرویس پست الکترونیکی Gmail را دارند، شامل Opera و نسخه‌های پیشین IE، Firefox و Safari می‌شوند که البته از عرضه برخی قابلیت‌های این سرویس ناتوانند.

طبق آمارهای منتشر شده از سوی مرکز Net Applications، بیش از 21 درصد کاربرانی که ماه گذشته وارد اینترنت شده و در سایت‌های مختلف اینترنتی گشت و گذار کرده بودند، مرورگر IE6 را به‌کار برده بودند. در این میان، میزان جست‌وجوهای اینترنتی بامرورگر IE7 در ماه نوامبر سال 2008 میلادی 48 درصد بوده و Firefox 3 تنها 16 درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است.
 

                                            

نمایش یک روزه پوستر در گالری لاله

 نمایش یک روزه پوستر در گالری لاله

 

نمایشگاه یک روزه پوستر داریوش مختاری در گالری لاله برگزار می‌شود.

مختاری این نمایشگاه را در سالروز درگذشت پدرش و در تجلیل از 24 گرافیست‌ ایرانی که به دیار باقی شتافته‌اند، برپا می‌کند. بیوک احمری، بهروز موسوی امین، بوریس آسیریان، مرتضی ممیز و ... از جمله این هنرمندان هستند که تجلیل از شخصیت و خدمات هنری آنها، موضوع پوسترهای مختاری شده است. 
آخرین نشانه‌های زمینی از انسان‌های آسمانی عنوان این نمایشگاه است که در آن پوسترها به شیوه‌ای متفاوت ارائه می‌شود.
این نمایشگاه پانزدهم دی از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 در نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، جنب پارک لاله برگزار می‌شود.

نمایش یک قرن هنر ایرانی در آرت اکسپو

 

 

نمایش یک قرن هنر ایرانی در آرت اکسپو 



هنرمندان شرکت کننده در آرت اکسپو رسمی تهران در حالی به نمایش آثار خود در این رویداد هنری پرداخته اند که با توجه به آمار ارایه شده از سوی نگارخانه داران، در این رویداد می توان منختبی از آثار هنری خلق شده در یک قرن هنر معاصر ایرانی را به تماشا نشست

براساس اطلاعات و آمار هنرمندان شرکت کننده در این رویداد هنری ، از مجموع62 نگارخانه سطح  کشور، امضای قدیمی ترین آثار رسیده به دبیرخانه این نمایشگاه  به سال 1300 هجری شمسی بر می گردد که این خود نشان دهنده  تجربه  یکصد ساله هنر ایرانی در حوزه هنر های تجسمی به شمار می رود.
بر اساس نظر منتقدان هنری این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا نسل های مختلف هنری  صد سال اخیر ایران را با نگاهی متفاوت به نظاره نشست.
در میان آثار ارایه شده در این نمایشگاه می توان آثاری از هنرمندان معاصر ایرانی همچون مسعود عربشاهی ، احمد اسفندیاری ، حسینعلی ذابحی ، فرامرز پیل آرام ، ژاره طباطبایی ، منوچهر نیازی، محسن وزیری مقدم پرویز کلانتری، ایران درودی و ....اشاره کرد.
همچنین از دیگر هنرمندان معاصر می توان به آثاری از میرحسین موسوی ، حسین خسروجردی، احمد وکیلی ، ناصر پلنگی، کاظم چلیپا ، ایرج اسکندری و ... اشاره کرد.
آرت اکسپوی رسمی تهران از سوی دفتر امور هنرهای  تجسمی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، یکم دی ماه سال جاری به مدت یک ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به آرت اکسپو و همچنین آثار ارایه شده در این همایش هنری در وبگاه اینترنتی http://www.artexpo.ir/  قابل دسترسی است.