تجلیل از دکتر سلطانی فر

 

هم‌زمان روز ارتباطات و روابط عمومی و در پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک، از مقام علمی دکتر محمد سلطانی‌فر به‌عنوان استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک تجلیل شد.  

امیرعباس تقی‌پور - دبیر پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: در این مراسم دکتر علی‌اکبر فرهنگی در سخنان کوتاهی با برشمردن ویژگی‌های اخلاقی و علمی دکتر محمد سلطانی‌فر، معرفی وی به‌عنوان استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک را تبریک گفت.

او ادامه داد: دکتر جاسبی نیز با تجلیل از دکتر سلطانی‌فر، بزرگداشت مقام علمی اساتید و انتخاب استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک را پسندیده و شایسته دانست. همچنین نمایندگان سازمان‌ها و انجمن‌ها لوح‌های تقدیر خود را به استاد تقدیم کردند.

به گفته او هم‌چنین لوح ویژه دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک به امضای مشترک پروفسور یحیی کمالی‌پور، رییس شورای مشورتی، دکتر شهیندخت خوارزمی، رییس کمیته علمی و امیر عباس تقی‌پور، دبیر همایش روابط عمومی الکترونیک به وی اهدا شد.

در بخشی از این لوح خطاب به دکتر سلطانی‌فر آمده است: "استقبال جامعه علمی کشور به ویژه اساتید، مدیران و کارشناسان ارتباطات، رسانه و روابط عمومی از معرفی جناب عالی به‌عنوان استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک در سال 1389 حکایت از انتخابی به حق، شایسته و بایسته دارد. انتخابی که با اکثریت قاطع آراء اعضای کمیته علمی پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک همراه بود".

هم‌چنین در بندی دیگر از این لوح می‌خوانیم: "شما در ردیف نخستین اساتیدی محسوب می‌شوید که تولید محتوا و تبیین اهمیت و ضرورت‌های توجه به فن‌آ‌وری‌های نوین در انجام وظایف و مسؤولیت‌های نهاد روابط عمومی در کشور عزیزمان را در دستور کار خود قرار داده و هم‌چنان پیشتازید.

به نیابت از خانواده بزرگ روابط عمومی و به ویژه اعضای ستاد برگزاری پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک، اعضای محترم کمیته علمی و بیش از 2000 نفر از اعضای دبیرخانه دائمی همایش روابط عمومی الکترونیک از تلاش‌های علمی و عملی استاد فرهیخته و با اخلاق قدردانی کرده و سلامتی و تداوم موفقیت‌هایتان را از درگاه حضرت حق مسئلت می‌نمائیم".

تقی‌پور اظهار کرد: در این مراسم عبدالله جاسبی - رییس دانشگاه آزاد اسلامی - احمد مسجد جامعی - عضو شورای شهر تهران - پروفسور علی‌اکبر فرهنگی، دکتر حسن بشیر، دکتر سعیدرضا عاملی، دکتر یونس شکرخواه، دکتر حمید ضیایی‌پرور و اعضای خانواده سلطانی‌فر نیز در این مراسم حضور داشتند.

قلمدان «صنیع‌الملک» پدر گرافیک ایران کشف شد

 

  

در کتابخانه و موزه ملی ملک؛  
قلمدان «صنیع‌الملک» پدر گرافیک ایران کشف شد
روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک از کشف اثری نفیس در این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شهر،موزه ملک دارای مجموعه نفیسی از آثار لاکی از جمله 96عدد جعبه قلمدان‌های لاکـــــــــــــــــی با تصاویری منحصر به فرد است؛در راستای اجرای طرح مرمت آثار،قلمدانی مرمت شد با نقاشی با طرح بیضی و به سبک اروپایی که احتمالاً کپی از روی یک کار اروپایی است،قلمدانی از نوع کشویی و از جنس کاغذ فشرده (پاپیه ماشه) و با تذهیب بر روی ورق طلا.در حین انجام مراحل مرمت آن، امضایی بر روی اثر با عبارت «صنیع الملک 1280» که با طلا نوشتـــه شده بود نمایان شد.

ابوالحسن غفاری یا ابوالحسن ثانی معروف به صنیع الملـــــک (1229 ـ 1283ه. ق) از برجسته ترین هنرمندان عهد ناصری و بنیانگذار نخستین هنرکده و پیشگام هنر گرافیک در ایران بــــــود است.

وی مدتی در موزه های فلورانس و رم به کپی برداری از آثار استادانی چون رافائل و تیسین پرداخت و در سال 1267 قمری به مقام نقاشباشی دربار ناصرالدین شاه رسید.

در سال های 1270 تا 1273 ه.ق به مصورسازی نسخه خطی هزار و یک شب که در حال حاضر در مجموعه کاخ ـ موزه گلستان موجود است پرداخت و در سال 1277 ه.ق مسؤلیت روزنامه دولت علیه ایران به او سپرده شد و از کارهای اصلی او چهره نگاری در همین روزنامه بوده است.

قلمدان فوق تا قبل از مرمت و تمیزکاری به نظر بدون امضاء و رقم می‌آمد اما پس از انجام مرمت توسط «رامین مرآتی» امضای اثر پدیدار شد.

آخرین اثری که از این هنرمند دیده شده متعلق به سال 1278 ه.ق است و باتوجه به تاریخ فوت استاد که بین سال‌های 1282 تا 1284ه. ق تخمین زده شده است،این قلمدان جزء آخرین آثار هنری این هنرمند برجسته به حساب می‌آید.

این اثر نفیس از مجموعه آثار لاکی کتابخانه و موزه ملی ملک به زودی به نمایش در خواهد آمد.

«آلیس در سرزمین عجایب»:دهمین فیلم پرفروش تاریخ

«آلیس در سرزمین عجایب»  

دهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

 
 

فیلم فانتزی و پر سر و صدای "آلیس در سرزمین عجایب" به عنوان دهمین فیلم پر فروش تاریخ دست یافت.  

 
 

به گزارش مهر از توتال فیلم جدید ترین ساخته تیم برتن فیلمساز پست مدرن آمریکایی که اقتباسی تازه از کتاب مشهور " آلیس در سرزمین عجایب" نوشته لوئیس کرول به شمار می رود ، از ماه مارس گذشته (اسفندماه) تا کنون بر پرده سینما های جهان است.

این فیلم ظرف دو ماه ونیم گذشته در مجموع 9/928 میلیون دلاردر اکران امریکای شمالی و سایر کشور های جهان فروش داشته و به این ترتیب پس از عبور از فیلم "جنگ ستارگان : قسمت دوم – تهدید شبح " در رده دهم فهرست پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینما، جایگزین فیلم "ارباب حلقه ها : دو برج " شده است.

"آلیس در سرزمین عجایب" با نقش آفرینی جانی دپ ، هلنا بونهام کارتر و میا واسیکوفسکا با نقد های مثبتی از سوی منتقدین و مخاطبان جدی سینما مواجه شده و همین نکته روند صعودی فروش فیلم تا حد دهمین فیلم پر فروش تاریخ سینما را تعجب آور کرده است.

هر چند افزایش سالانه قیمت بلیت سینما به ویژه قیمت بالای بلیت در سالن های مجهز به سیستم نمایش سه بعدی هم تاثیر به سزایی در افزایش میزان فروش فیلم داشته است.

سه قسمت از مجموعه فیلم های "هری پاتر" ، قسمت های اول و دوم "دزدان دریایی کارائیب" ، "ارباب حلقه ها : بازگشت پادشاه" ، "شوالیه تاریکی " ، " تایتانیک" و "آواتار" در جمع ده فیلم پر فروش تاریخ سینما قرار دارند.این در حالی است که اکران "آلیس در سرزمین عجایب" همچنان ادامه دارد.

روز معلم

 

امام علی (ع) : 

     « هر کسی حتی یک کلمه به من بیاموزد مرا بنده خویش کرده است. » 

 

 

 « معلم عزیزم روزت مبارک »

خدایا شکر

 

خدایا کاش بیشتر به درد کوچیکی بی اهمیتی که تو فکم احساس می کردم توجه می کردم و 2 تا دندونم درگیر پرکردن نمی شد.

اما

خدایا شکرت که به موقع به داد دندونم رسیدم و درستش کردم.