یا حسین

یاحسینمسیحا

آینده آسمان تاریک بود
و تکلیف ابرها را
           کبریت هیچ صاعقه
                  روشن نمی کرد
عمود شب
            در گلوی افق
            فرو می رفت
و حنجره ای
       برای فردای رسالت
              صیقل می خورد
ستاره ها
    یک یک
          - سرخ -
   سوسو زدند
و با سه شعله
       گلوگاه راه شیری شکافت
و آرام آرام
        از کارگاه پلکی روشن تراش
سرنوشت مجهول آسمان
           آفتابی شد...

                       ***
هنوز
تقدیر کهکشانهای ناملموس
برمدار
       خون دنباله دار تو

                        احساس می شود

سید حسن حسینی(مسیحا)

از کتاب "گنجشک و جبرئیل"

کتاب "مفاتیح‌الجنان " آن‌‌لاین راه‌اندازی شد

کتاب "مفاتیح‌الجنان " آن‌‌لاین راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: کتاب "کلیات مفاتیح الجنان " اثر "حاج شیخ عباس قمی " با ترجمه "استاد حاج شیخ حسین انصاریان " بر روی شبکه اینترنت قرار گرفت.


این نرم‏ افزار آنلاین، حاوی متن کلیه ادعیه و زیارات در مفاتیح الجنان می‏باشد. همچنین بعضی از ادعیه و زیارات نیز به صورت صوتی در آن قرار گرفته است. امکان جستجو در فهرست و متن ادعیه و زیارات، از دیگر امکانات این نرم‏افزار ارزشمن محسوب می‏شود.

علاقمندان می توانند برای دسترسی به این نرم افزار به نشانی اینترنتی http://www.erfan.ir/farsi/mafatih مراجعه کنند.

رابطه گلوکز و رازداری!

بسیاری از ما گاهی، درست کاری را می‌کنیم که می‌خواستیم وارونه‌اش را انجام دهیم. برای نمونه هنگام صحبت کردن با کسی که او را تازه در یک مهمانی دیده‌ایم، مدام در فکر آن هستیم که اگر ما را به خوردن چای دعوت کرد مودبانه آن را رد کنیم. ناگهان بدون آن که متوجه باشیم، خودمان پیشگام شده و پیشنهاد می‌کنیم "می‌خواهید با هم ناهار بخوریم؟" برخی پژوهشها به دنبال دلایل علمی این وضعیت هستند.

به گزارش ایسنا، پژوهش‌ها چنین القا می‌کند که بیشتر محتمل است این گونه «تاثیرات وارونه» متناقض هنگامی رخ دهد که ظرفیت مهار شناختی ما کاهش یافته باشد، مانند زمان‌هایی که دچار فشارهای عصبی، حواس پرتی و یا شدیدا با کارهای دیگر مشغول هستیم.


بنابراین، عجیب نیست که بدترین اشتباهات خجالت آور ما بعد از یک روز طولانی از انجام کارهای گوناگون مانند سر و کله زدن با یک همکار پر دردسر، با فرزند پر سروصدا، و یا پس از گیر کردن در ترافیک سنگین رخ می‌دهد. فاصله زمانی زیاد میان دو وعده غذایی هم می‌تواند مشکل ساز باشد. گلوکز خون سوخت لازم برای کنش‌های عصبی را فراهم می‌کند. اگر قند خون خیلی پایین بیاید، شما ممکن است انرژی لازم را نداشته باشید که بتوانید جلوی زبان خود را بگیرید.

چگونه است که بیشترین تلاش‌های ما برای آن‌که به چیزی فکر نکنیم یا بر زبان نیاوریم، می‌تواند به آن منتهی شود که به همان چیز فکر کنیم و یا همان چیز را بگوییم؟ این پرسش کلیدی پژوهشی از سال 1987 - که دانیل واگنر استاد روانشناسی در هاروارد و همکارانش از شرکت کنندگان در مطالعه کلاسیک خود "خرس سفید" خواستند تا پندارهای خود را توصیف کنند- همواره مطرح بوده است.

افرادی که از آنان خواسته شده بود در مورد خرس سفید فکر نکنند، ابتدا افکار کمتری مرتبط با خرس سفید را در مقایسه با کسانی که از آن‌ها خواسته شده بود در باره خرس سفید فکر کنند گزارش کردند. اما، این وضعیت سپس با تاثیر وارونه دنبال شد که در آن شمار پندارهای مرتبط با خرس در میان گروه "فکر نکن" به میزان قابل توجهی بیشتر بود.

مرلین مونرو


"I am good, but not an angel. I do sin, but I am not the devil. I am just a small girl in a big world trying to find someone to love."
— Marilyn Monroe

عید غدیر مبارک


 ای علی تو نشان هدایت این امتی؛ هر کس تو را دوست بدارد، رستگار شود و هر کس تو را دشمن بدارد، به هلاکت افتد.    پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)



عید بزرگ غدیر بر همه مبارک