وبلاگ تا مقصد می خوابم: کردان

 

هر چند دانشگاه آکسفورد اتهام! دادن مدرک دکترا به کردان را تکذیب کرد واژه « کردان» به دیکشنری آکسفورد راه پیدا کرد!!! 

   

بخشی از یادداشت وبلاگ : تا مقصد می خوابم...

تجلیل از دکتر علی سمیعی درنشست گفتمان‌سازی جهانی

تجلیل از دکتر علی سمیعی درنشست گفتمان‌سازی جهانی

 
 

در نشست گفتمان‌سازی در رسانه‌های جهانی از دکتر علی سمیعی از پیشگامان علوم ارتباطات در ایران تجلیل شد.  

 
 

 

به گزارش ایرنا، دکتر علی سمیعی که متولد دوم اردیبهشت ماه ‪ ۱۳۱۴‬است، پس از اخذ مدرک دکترای خود در رشته علوم کشوری از دانشگاه کارل فرانس اتریش در سال ‪ ۱۳۵۵‬به ایران بازگشت و در مدرسه خدمات گردشگری مشغول به تدریس شد.

دکتر سمیعی در طول این سالها در دانشگاه علامه طباطبایی، گروه ارتباطات وزارت امورخارجه و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات مشغول به تدریس بوده است.

دکتر علی اکبر فرهنگی در این نشست که شنبه شب در تالار علامه حلی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی دکتر سمیعی، وی را از پیشگامان علم ارتباطات در ایران دانست .

مدیر گروه رشته مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی ، تصریح کرد: به دلیل تسلط فوق‌العاده این استاد دانشگاه در حوزه فلسفه علم و آشنایی کامل با اندیشه‌های صاحب نظرانی چون یورگن هابرماس، دروس فلسفی وی در کلاس‌هایی مانند مبانی فلسفی ارتباطات علاقمند فراوانی داشته است.

وی با بیان اینکه دکتر سمیعی یکی از برجسته‌ترین استادان ارتباطات کشور است و وجودش مایه مباهات ، افزود: تلاش‌های این استاد برجسته کشورمان در این سالها باعث تربیت جوانان زیادی در علم ارتباطات شده است.

 

گوگل و بازسازی رم‌ باستان

 گوگل و بازسازی رم‌ باستان

 گوگل با افزودن نسخه‌ی مجازی سه‌بعدی جدیدی به ابزار نقشه‌ی آنلاین Google Earth فرصت بازدید از رم باستان مجازی را برای میلیون‌ها کاربر فراهم کرد.
افرادی که از نرم‌افزار رایگان Google Earth استفاده می‌کنند، می‌توانند برروی بیش از 6500 ساختمان که در زمان اوج امپراتوری رومی‌ها در شهر رم وجود داشت پرواز کنند.
بازدیدکنندگان آنلاین می‌توانند برروی ساختمان‌ها زوم کرده و اطلاعاتی که به وسیله‌ی تاریخ نویسان نوشته شده را پی‌گیری کنند.
رم نخستین شهر باستانی است که در Google Earth که یک اطلس آنلاین تعاملی و فراهم کننده ابزار و نقشه‌هایی برای کاوش جهان است بازسازی می‌شود.
برنامه‌ی Google Earth از زمان راه‌اندازی شدن در سال 2005 توسط بیش از 400 میلیون نفر دانلود شده است.

ابزار خبری CNN برای تلفن‌های همراه

ابزار خبری CNN برای تلفن‌های همراه

 
 

خبرگزاریCNN به دنبال آغاز همکاری‌های جدید خود با شرکت MyClick ابزار جدیدی را با نام CNN MyClick برای تلفن‌های همراه عرضه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد به صورت مستقیم به سایت اینترنتی CNNMobile.com و اخبار منتشر شده در آن دسترسی داشته باشند

 

 

به گزارش تالیانیوز، این نرم‌افزار برای گوشی‌های دوربین‌دار ساخته شده است و بر این اساس، اگر گوشی به این ابزار مجهز باشد و کاربران از آرم CNN عکس‌ بگیرند، با کلیک روی عکس می‌توانند ظرف چند ثانیه به آخرین اخبار منتشر شده در سایت اینترنتی CNN دسترسی پیدا کنند.

این ابزار بسیار هوشمند است و می‌تواند آرم CNN از داخل مجله‌ها، برگ‌های تبلیغاتی کوچک، بروشور‌ها، بیلبوردها و ... نیز تشخیص دهد و حتی این آرم را روی نمایشگر تلویزیون نیز شناسایی کند.

ابزار CNN MyClick هم‌اکنون برای 13 کشور در منطقه آسیا پسیفیک شامل هنگ‌کنگ، تایوان، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، کره جنوبی، هند، پاکستان، سریلانکا، بنگلادش و چین عرضه شده است.

قلب سگ

قلب سگ   

داستان از این قرار است که یک متخصص جراجی زیبایی و بازگرداندن جوانی در روسیه تصمیم می گیرد انسانی بیافریند. اما این کار را به شیوه ای عجیب انجام می دهد. او یک پروفسور بین المللی و مشهور است که یک سگ ولگرد را از خیابانهای مسکو به آپارتمانش می آورد تا غده هیپوفیز و غده های جنسی او را با غده هیپوفیز و غده های جنسی یک انسان عوض کند.سگ را شارک صدا می کردند. 

 بعد از چند روز دستیار پروفسور جسد تازه فوت شده ای را برای این کار مناسب می بیند و پروفسور دست به کار می شود.   

بعد از چند روز پروفسور و دستیارش (و البته یک خدمتکار زن) با شگفتی تبدیل شدن سگ را به انسان می بینند که موهای بدن سگ شروع به ریختن می کند و بدنش آرام آرام شکل انسانی به خود می گیرد. حرف زدن و راه رفتن روی دوپا را می آموزد و ... اما سگ همچنان بعضی خلق و خوهای سگی خودش را دارد که این موضوع پروفسور را خیلی ناراحت می کند. 

اآنها نام شریکوف را برای سگ انسان شده انتخاب می کنند.او پروفسور را پاپا صدا می کند. شریکوف هنوز از گربه می ترسد. او با جذب شدن در کمیته جزبی محل سکونتش جذب حزب کمونیست می شود و نام «رفق شاریکوف» را برای خود انتخاب می کند و از این طریق به سمت «رئیس نابودکنندگان چهارپایان موذی مثل گربه و... » در «سازمان بهداشت شهر مسکو» انتخاب می شود.  

او مانند دیگر رفقایش به بدمستی و آزار و اذیت دیگران می پردازد آبروریزی های زیادی برای پروفسور به وجود می آورد. پروفسور از کرده خودش پشیمان می شود و تصمیم می گیرد در عمل جراجی دیگر رفیق شاریکوف را به شکل اولش باز گرداند. 

 

این خلاصه تله تئاتری است که چهارشنبه شب از شبکه چهار پخش شد. 

 

 داستان نوشته میخائیل بولگاکوف روسی است در سال 1925. وی در سال 1891 در کیف متولد و در 1940 در مسکو فوت شد. او در سال 1916 در رشته پزشکی فارغ التحصیل شد و در سال1921 حرفه پزشکی را کنار گذاشت و به نوشتن روی آورد. 

  

وی می گوید در 1919 زمانی که با شدت گرفتن جنگ از مسکو به قفقاز مهاجرت می کرد اولین  داستان کوتاهش را در اتاقک ترنی که  تلق تلق می کرد و نور کمی داشت نوشت. 

تکرار این تله تئاتر را می تونید روز شنبه ساعت 45: 15 از شبکه چهار  ببینید.

نویسنده پارسی زیان از افغانستان :عقیق رحیمی

            نویسنده پارسی زیان از افغانستان :عقیق رحیمی  

 

آکادمی گنکور جایزه امسال خود را به نویسنده پارسی زبان «عتیق رحیمی» از کشور افغانستان اختصاص داد.

عتیق رحیمی در سال 1382 نیز برنده جایزه ادبی یلدا در ایران شده بود.

فیلمی از روی کتاب او به نام خاکستر وخاک به زبان پارسی در این  نشانی قابل مشاهده است. 

اینجا

عکس های برتر رویترز

عکس های برتر رویترز  

 

 

 

 

 

 

بقیه عکسها

اعلام آدرس و تبلیغات شرکت‌های خصوصی از طریق اپراتور118

مدیر کل خدمات مخابرات استان تهران خبر داد:  

       اعلام آدرس و تبلیغات شرکت‌های خصوصی از طریق اپراتور118 

 

مهندسی تبلیغات: برخی 118 را یک دفتر تلفن همیشه حاضر می‌دانند و به همین دلیل شماره‌هایی که همواره به آن نیاز پیدا می‌کنند را یک بار برای همیشه یادداشت نمی‌کنند؛ افزایش فرهنگ استفاده از مرکز 118 می‌تواند به کاهش بار ترافیکی این مرکز کمک کند.
عباس ابوالقاسمی آزاد ـ مدیرکل خدمات مخابرات شرکت مخابرات استان تهران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دلیل اشغال بودن شماره مرکز 118 تهران را میزان تقاضای بالای شهروندان اعلام و اظهار کرد: در روزهای عادی تابستان بین ساعت 10 تا 14 مرکز 118 با ترافیک بالایی مواجه است؛ هر چند چیدمان اپراتورها طوری انجام می‌شود که حداکثر پاسخگویی در این ساعات انجام بگیرد.
او ادامه داد: در ساعات پیک با افزایش 100 اپراتور و رساندن تعداد آن‌ها به 450 نفر به طور میانگین به 20 تا 25 درصد از تماس‌ها پاسخ داده می‌شود. این در حالی است که شب‌ها 20 تا 30 اپراتور پاسخگوی تلفن‌ها هستند و از نیمه‌های شب تا ساعت 9 بالای 90 درصد از متقاضیان را راهنمایی می‌کنند.
وی با بیان این که تا پیش از این مرکز 118 با 700 اپراتور سرویس‌دهی می‌کرد، افزود: در آینده با افزودن 200 اپراتور که تعدادی از آن‌ها تاکنون جذب شده‌اند، مرکز 118 با 900 اپراتور به تماس‌ها پاسخ خواهد داد.
او ضمن اشاره به این که عمده اپراتورهای پاسخگو زیر نظر بخش خصوصی هستند، بخشی از فعالیت‌های این مرکز را اعلام آدرس اماکن عام‌المنفعه عنوان و اظهار کرد: علاوه بر اعلام اماکن درمانی و فرهنگی درصددیم ضمن شماره، آدرس‌ و تبلیغات شرکت‌های خصوصی را نیز در صورت اعلام درخواست از سوی شرکت‌ها به صورت تلفنی در اختیار تماس گیرندگان با مرکز 118 قرار دهیم.
او تصریح کرد: تعیین چگونگی انجام این کار همچنین مدت زمان، محتوا و هزینه‌ی تبلیغات شرکت‌ها در دست بررسی کارشناسی است تا مطابق با عرف و شئونات بتوان آن را پیش برد.
مدیر کل خدمات مخابرات شرکت مخابرات استان تهران گفت: روزانه یک و نیم میلیون تماس از سوی شهروندان تهرانی با مرکز 118 گرفته می‌شود، در حالیکه می‌توانند با استفاده از سایت 118 که اطلاعات تلفنی کل کشور را در بر دارد نیازهای خود را مرتفع کنند.
او با تاکید بر این که می‌شود با همکاری مشترکان درصد پاسخگویی را بالا برد، درخواست کرد که شخص تماس گیرنده نام مشترک مورد درخواست را به طور کامل و با پسوندهای آن اعلام کند در غیر این صورت با پیام شماره مورد نظر ثبت نشده است مواجه و یا شماره‌ی نام مشابه را دریافت می‌کند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر این از آنجا که شماره‌ها به طور مکانیزه اعلام می‌شوند، تماس گیرندگان باید از قبل قلم و کاغذ برای نوشتن آماده داشته باشند زیرا برای تکرار شماره مجبور به تماس مجدد با 118 هستند.

بر اساس یک تحقیق،

بر اساس یک تحقیق،
هدفون فعالیت دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب را مختل می‌کند
  

به گفته‌ی محققان، هدفون‌های مورد استفاده در دستگاه‌های پخش موسیقی مانند آیپاد ممکن است در کار دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب و دفیبلاتورهای قلبی تداخل ایجاد کنند. 

 

به گزارش  (ایسنا)، به گفته‌ی محققان خود دستگاه‌های پخش موسیقی هیچ خطری برای دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب و دفیبلاتورهای قلبی که برای عادی کردن ضربان قلب مورد استفاده قرار می‌گیرند ایجاد نمی‌کنند اما مغناطیس‌های کوچک قوی داخل هدفون‌ها در صورت قرار گرفتن در فاصله‌ی ‌٢/١ اینچی آن‌ها ممکن است عمل این دستگاه‌ها را مختل کند. 

 

گروهی از محققان در بوستون آمریکا هشت مدل هدفون را برروی ‌٦٠ دستگاه‌ تنظیم ضربان قلب و دفیبلاتورهای قلبی آزمایش کردند. این آزمایش‌ها نشان دادند قرار گرفتن هدفون برروی سینه‌ی بیمارها برروی دستگاه‌های قلبی حدود یک چهارم از بیماران مورد مطالعه تداخل ایجاد کرد و این تداخل در دفیبلاتورها دو برابر بیش‌تر از دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب بود.  

همچنین بر اساس نتایج مطالعه‌ی دیگری که در انجمن قلب آمریکا منتشر شد احتمال تداخل

تلفن‌های سلولاری مجهز به فن‌آوری بی‌سیم بلوتوث با دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب بعید است.

یک دستگاه تنظیم ضربان قلب با ارسال ضربان‌های الکتریکی به قلب ریتم قلبی را کند یا تند می‌کند با این حال به وجود آمدن اختلال در آن که باعث می‌شود بدون توجه به ضربان قلب سیگنال ارسال کند به تپش یا بی‌نظمی قلبی منجر می‌شود.  

به گفته‌ی این محققان، افراد دارای این دستگاه‌های پزشکی نباید هدفون‌ها را هنگامی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند در جیب لباس یا کتشان قرار دهند.  

شدت میدان مغناطیسی بیش‌تر هدفون‌ها ‌٢٠ برابر بیش‌تر از آستانه‌ی تداخل با دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب و دفیبلاتورهای قلبی است.

غذای اضافیتان را به من بدهید.

                                 غذای اضافیتان را به من بدهید