مارک تواین

جریان زندگی چیزی جز مبارزه میان عقل و عاطفه نیست. 

مارک تواین

گفتگوی نیک آهنگ کوثر با دیوید لوین

 

گفتگوی نیک آهنگ کوثر با دیوید لوین، کاریکاتوریست، در سایت رادیو زمانه منتشر شد. این کاریکاتوریست صاحب سبک و صاحب فکر از معدود چهره‌های تاثیرگذار در کاریکاتور معاصر جهان است که تاثیرات آن حتی در آثار هنرمندان ایرانی نیز مشهود است. متن کامل این گفتگو پیش روی شماست: 


نیک‌آهنگ کوثر: کاریکاتور، هنر اغراق هوشمندانه شوخ‌طبعانه هر شکل است. کاریکاتور چهره، نوعی نبش قبر یک آدم زنده است. نوعی جن‌گیری مضحک است. کاریکاتوریست چهره باید بتواند روح فرد را در تصویری ساده بگنجاند. ال هرشفیلد، کاریکاتوریست فقید آمریکایی می‌گفت که زمانی که یک کاریکاتور چهره به فرد شبیه‌تر از خودش به خودش باشد، کار هنرمند موفقیت آمیز بوده است. در طول پنج قرن توسعه و پیشرفت هنر کاریکاتور، تک چهره‌هایی معیارها را بالاتر بردند و شاخص دوران خود شدند. اما کمتر کسی است که مثل دیوید لوین توانسته باشد در تمام این پنج قرن در صدر بنشیند. جری رابینسون، کاریکاتوریست بزرگ آمریکایی به راحتی دیوید لوین را برترین برترین‌ها می‌خواند. فیلیپ بورک، یکی از برترین‌های کاریکاتور مدرن، لوین را بزرگ‌ترین کاریکاتوریست نیمه دوم قرن بیستم می‌داند و بسیاری دیگر فقط با حسرت در باره او صحبت می‌کنند.

 

  

 چند ماه پیش، مجله ونیتی‌فر با این هنرمند ۸۳ ساله گفتگو کرده بود. گفتگویی که اشک خیلی‌ها را درآورد.لوین تدریجا بینایی‌اش را از دست می‌داد. دستانش می‌لرزید. حقوقش ناگهان کاهش یافته بود و مجله بررسی کتاب نیویورک کاری به کار او نداشت. ..

مسابقه عکاسی فیزیکی

  مسابقه عکاسی فیزیکی

این مسابقه توسط انجمن علمی دانشکده‌ی مهندسی هسته ای و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) و با همکاری انجمن فیزیک ایران (شاخه دانشجویی) در سطح ملّی برگزار می‌گردد.

در دنیای امروز بازی هیجان انگیزی به راه افتاده که تمام انسانها به ان دعوت شده اند، کشف جهان.
مسئله این است که هر فرد بتواند دید جست‌و‌جوگر و خلاق خود را پرورش داده و با مشاهده‌ی هر پدیده به خاص بودن آن پی برده و به دنبال توضیح و توجیه علمی آن باشد.
در این راستا بر آن شدیم تا با پیوند علم و هنر و تأکید بر نقش مکمل این دو در ایجاد بینش آدمی از جهان اطرافش رقابتی تحت عنوان «مسابقه‌ی عکاسی فیزیکی» برگزار کنیم. عکس‌هایی که دراین مسابقه شرکت داده می‌شوند باید بتوانند قوانین فیزیکی حاکم بر دنیای پیرامونمان را نمایش دهند. محدودیتی برای انتخاب سوژه‌ها وجود ندارد و عکاسی می‌تواند از پدیده‌های کاملاً طبیعی، پدیده‌هایی که انسان و ساخته‌های دست او در ایجاد آنها دخالت دارد و یا پدیده‌های طرح ریزی شده توسط عکاس انجام گیرد.

محمدرضا اصلانی،‌ فیلم ساز، از «مولانای بزرگ» خبر داد

 

 

محمدرضا اصلانی:

نگاه نویسنده رمان کیمیا خاتون به مولانا یک فاجعه فرهنگی است 


محمدرضا اصلانی،‌ فیلم ساز، از کار روی نسخه نهایی فیلمنامه «مولانای بزرگ» خبر داد و گفت: اصرار من در ساخت این فیلم مقابله با آثاری است که تلقی های غلط و ناشایست از زندگی و تفکر" مولانا" و روابط وی با" شمس" ارائه می دهند.

به گزارش سایت سینمایی سوره، اصلانی در ادامه، رمان "کیمیا خاتون " نوشته "سعیده قدس"را از جمله این آثار دانست وسپس نگاه نویسنده این رمان به زندگی این شاعر و عارف بزرگ را یک فاجعه فرهنگی تلقی کرد و خاطرنشان کرد: نویسنده این رمان، شمس را زن ستیز وروابط او با مولانا را مبتنی بر گرایشات جنسی می داند که این واقعاً دردناک است . .وی ضمن اظهار شگفتی و تاسف از این گونه تلقی ها گفت : همه سعی دارند، این اسطوره ها را از آن خود کنند ولی ما چنین برخوردهایی با این بزرگان داریم. ما باید در نظر داشته باشیم که "مولوی" کهن الگوی (آرکی تایپ) ماست و این و این ریشه ها برای جامعه ما کاربردی اساسی دارند.
"اصلانی "در این باره اضافه کرد:" مولوی" و" شمس"

نسخه فارسی‌ فیس‌بوک , سرویس ترجمه گوگل به زبان فارسی

راه‌اندازی نسخه فارسی‌زبان فیس‌بوک

 
 

نسخه فارسی زبان شبکه اجتماعی فیس بوک به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.  

 
 

 

 

زبان فارسی به سرویس ترجمه گوگل افزوده شد

 
 

گوگل زبان فارسی را به زبان‌های سرویس Google Translate که به‌طور خودکار ترجمه به یک زبان یا برگرداندن متن از آن زبان به زبان‌های دیگر را فراهم می‌کند، افزود.