مهمونی با لباس غواصی

مهمونی با لباس غواصی


دیشب رفتیم بالماسکه خیلی خوش گذشت.

لباس غواصی پوشیدم.

او پایی گنده مخصوص باعث شد روی مچ پام  کبود بشه.

من و خواهرم زود برگشتیم. ( مامان رو سپرده بودیم به زن دایی بابا و زن عمو )

قرار بود آخر مهمونی به بهترین لباس از نظر بقیه شرکت کننده ها جایزه بدن. ( که نمی دونم کی برد اما شانس زیادی داشتم تا قبل از اومدن پلیس انگلیس و سوپور محله)

خلاصه قرار شد سه ماه دیگه هم « خزپارتی » برگزار بشه.

 


اولین دفعه - و همون یه بار- که بالماسکه رفتم آذرماه سال 85 خونه همین دوستمون بود. اون دفعه زورو شده بودم با شمشیر پلاستیکی دختر همسایه!




رونمایی از گزیده شاهنامه به زبان اسپانیایی


رونمایی از گزیده شاهنامه به زبان اسپانیایی


هم زمان با هزار و دومین سالگرد پایان سرایش شاهنامه، تالار افناک (Fnac) مادرید میزبان برنامه رونمایی کتاب گزیده شاهنامه به زبان اسپانیایی بود.

احمد طاهری روزنامه نگار و مترجم ایرانی و کلارا خانس  Clara Janes شاعر سرشناس اسپانیایی به تازگی بخشی از داستان های شاهنامه را برای علاقه مندان شاهنامه در جهان اسپانیایی زبان برگردان کرده اند که به بازه زمانی زاده شدن زال تا مرگ سهراب اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فردوسی، یک شنبه گذشته تالار افناک در مرکز مادرید جایگاه گردهمایی ایرانیان پر شور و اسپانیایی های شیفته فرهنگ و ادبیات پارسی بود تا شاهد رونمایی کتاب « زال، رستم و سهراب » باشند که از سوی «آلیانزا ادیتوریال» یکی از برجسته ترین بنگاه های نشر اسپانیا روانه بازار شده است.

والریا چیومپی ( Valria Ciompi ) از مدیران آلیانزا ادیتوریال در جمع حاضرین با خرسندی از چاپ شاهنامه گفت: این بنگاه انتشاراتی از سال ها پیش در اندیشه ترجمه و نشر بخشهایی از شاهنامه بوده است.

وی با برشمردن ویژگی های شاهکار دانای توس ادامه داد : شاهنامه از جمله آثار ادبی برجسته تاریخ ادبیات جهان است و « آلیانزا » امیدوار است که روزی سراسر این کتاب شگفت را به زبان اسپانیایی منتشر سازد.

ترجمه مستقیم بخشی پیوسته از داستان های شاهنامه به زبان اسپانیایی کم پیشینه بوده است و بدین روی مسوولان آلیانزا ادیتوریال آرزومند هستند که با انتشار این کتاب زمینه آشنایی بیشتر اسپانیایی زبان ها را با شاهنامه فراهم کنند.

چیومپی با ستایش کار بزرگ مترجمان کتاب، تصریح کرد: سال های دراز همکاری کلارا خانس و احمد طاهری در شناساندن شعر پارسی به دنیای اسپانیایی زبان نقش بسیار مهمی را در فرهنگ این مردمان ایفا کرده است.

گفتنی است همکاری این دو مترجم، تاکنون رهاوردهای ارزنده ای برای بازنمایی ادبیات روح نواز پارسی در پی داشته است به گونه ای که تا به امروز برگردان اسپانیایی آثار درخوری از بزرگان ایران زمین چون حافظ، مولوی، ابوسعید ابوالخیر، خیام، خواجه عبدالله انصاری، سهراب سپهری، احمد شاملو، نیما یوشیج را به ارمغان آورده است.

در رونمایی کتاب « زال، رستم و سهراب »، کلارا خانس که خود از شاعران و مترجمان نامدار اسپانیاست، شاهنامه را مجموعه ای بی همانند خواند که آمیزه ای از تاریخ افسانه گون و واقعی را در برگرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: فردوسی نه تنها اثری بزرگ در ادبیات انسانی آفریده است که ده ها سال کوشش وی در بازیابی و نگاهبانی زبان پارسی در 10 سده پیش نقش بزرگی داشته است.

احمد طاهری نیز در این برنامه درباره زندگانی حکیم ابوالقاسم فردوسی سخن راند.

در برنامه رونمایی گزیده شاهنامه، این مترجم ایرانی مقیم مادرید چنین گفت: با آن که آگاهی گسترده ای از زندگانی حکیم توس در دست نیست، نشانه های بسیاری در سروده های وی موج می زند که از دانش وی در زمینه های مختلف دوران خویش حکایت دارد.

طاهری در بخش دیکری از سخنانش گوشزد کرد: کتابی که امروز به زبان اسپانیایی رونمایی شده بیانگر کاخی است که فردوسی از سخن بنا ساخته است و نه تنها در مدت یک هزار سال گزند نیافته که سایه بلند آن تا سرزمین های گوناگون جهان از جمله اسپانیا رسیده است.

پس از این گفتارها، پاره ای از سروده های فردوسی واگویه کننده داستان زندگانی زال، رستم و سهراب به دو زبان پارسی و اسپانیایی خوانده شد.

ادامه مطلب ...

اورژانس

اورژانس

دیشب ساعت 10 مامان تو اورژانس بیمارستان بستری شد. کادر پزشکی و پرسنل اورژانس واقعا خوب عمل کردن ، خدا بهشون قوت بده و صبر.

از دیشب که جراح مغز و اعصاب برای ویزیت اومد و اسکن و رادیوگرافی مامان رو دید دستور داد برای ام.آر. آی ساعت حدودای نیمه شب بود تا امروز ظهر ساعت یک بعداز ظهر بیمار اورژانسی ما نوبت ام.آر.آی بهش رسید. حالا تصور کنید یه آدم که هوش و حواسش هست با یه بدن پر از درد و آماسیده رو یه تخت اورژانس افتاده یه تخت برانکار سفت هم زیرش باشه کمر دیسک عمل شده هم داشته باشه سرم هم بهش تزریق کرده باشن اونوقت چه طوری ( با عرض پوزش) قضای حاجت کنه؟!

اینا طبیعیه درست ولی نه بیماری که وسط اورژانس بین این اتاق و اون تخت همش جا به جا می شه خب البته درست هم هست چون تخت ها رو هر دفعه یه مدل می دن که برای یه کاری و یه بخشیه.

خلاصه امروز از ساعت سه بعداز ظهر پزشکا گفتن می تونه مرخص بشه البته با یه شکستی تو مهره دوم گردن به شرط اینکه دکتر متخصص جراح مغز و اعصاب دستور بده. البته ایشون واقعا مسئولیت پذیر بودن حتی با یه مریض بدحال تصادفی که نیاز به عمل داشت شخصا به اسکن مراجع کردن و اینطوری شد که ساعت هفت و نیم گفتن مرخص و خدارو شکر.

حالا رفتم پیش مدیر کشیک اورژانس میگه امروز که مامور بیمه اومده برگه شمارو پر نکرده بنابراین یا همه هزینه اورژانس رو می پردازین یا بیمارتون تا فردا صبح می مونه.

خلاصه این شد که معلوم شد ای بابا انگار هیچ وقت قرار نیست همه کارها طبق برنامه پیش بره و باید یه اشتباهاتی تو انجامش باشه که البته بود ولی قابل چشم پوشی.

با این اوصاف برای مریض ما که گفته بودن احتیاطا 48 ساعت باید بمونه خب بد نشد ولی کلی کلافه و خسته است اونم با گردن بسته.

ان شاءالله خدا همه بیماران را شفا عنایت کند.

سال نو مبارک

 

...   

      بهار اومد پنجره ها رو واکرد   

                                                 ....  

 

 

 

 

                                                             سال نو مبارک