سخنان بزرگان


آن‌ها حق داشتند که عشق را
بگذارند تا در کتاب‌ها بماند
شاید عشق
توان زیستن در جایی دیگر را نداشته باشد.

ویلیام فالکنر

 

 


بالارفتن سن، مانع عاشق‌شدن‌ آدم نمی‌شود؛
اما کمی عاشق‌شدن، جلوی بالارفتن سن را می‌گیرد.

ژان مورو

یک کتاب : یک رمان ایرانی

یک کتاب : یک رمان ایرانی

یکی از راه های انتخاب کتاب توجه به جوایزی است که برده. کتاب « نیمه غایب» برنده جایزه مهرگان به عنوان بهترین رمان سال ۱۳۷۸ و نوشته حسین سناپور است و توسط نشر چشمه راهی بازار شده است. 

سبک نوشتار در این رمان به شعرگونگی نزدیک است. به قول سیمین دانشور که می گوید مردم این سرزمین حرف نمی زنند شعر می گویند. این یک ویژگی آشکار رمان نیمه غایب است تا اتفاقات و روزمرگی های ساده که به گذشته پیوند خورده اند و آینده را هدف گرفته اند که حال را  بسازند.  

در رمان  « نیمه غایب» که بی شباهت به قالب نمایشنامه نیست از تصویرپردازیهای گاه زیاد استفاده شده که حتی حوصله مخاطب را سر می برد. گاهی گنگی انتقال مفهوم در هجوم کلمات و توصیف های طولانی و البته استادانه توجه بیشتر مخاطب را به ردیف کلمات و دقت در تصویر واژه ها طلب می کند.  

در دو فصل این رمان قسمتهایی تکرار می شود که با یک تاریخ یادآوری می شوند و هر بار از زبان شخصی دیگر برای قضاوتی دو جانبه.

در پشت جلد کتاب نوشته شده :

دستمایه ی زمان « نیمه غایب» زندگی پنج تن از نسل جوان و جوانی پشت سر گذاشته ی امروز در دانشگاه و میانه ی کشاکش های سال های دهه ی شصت است.

به خاطر قرار گرفتن در این موقعیت تاریخی است که عشق برای آنان نه فقط مواجهه با تنگناهای بیرونی که رو در رو شدن با درون و گذشته خود نیز هست. ... همگی سرگشته ی جست و جوی نیمه غایب خویشند.

کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه

کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه

کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه در تاریخ 29 و 30 مرداد ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد. محتوای این کنفرانس همچون دوره های قبل علاوه بر مقالات برگزیده شامل بیش از 12 کارگاه آموزشی 2 ساعته و 17 سخنرانی کلیدی است. لازم به ذکر است مطالب متنوع این کنفرانس در 4 سالن بصورت موازی ارائه می شوند و ثبت نام کنندگان در این کنفرانس می توانند از تمامی بخش های این کنفرانس بهره مند شوند.

ورود به سایت

اینترنت پس از تلویزیون به عنوان مهمترین منبع خبری

اینترنت پس از تلویزیون به عنوان مهمترین منبع خبری

 

اینترنت پس از تلویزیون به عنوان مهمترین منبع خبری برای انتشار اطلاعات و اخبار علمی در جهان است، گرچه بسیاری از کاربران اینترنتی نسبت به هر مطلبی که بدون آگاهی قبلی در اینترنت مطالعه می کنند اطمینان کامل ندارند.اینترنت پس از تلویزیون به عنوان مهمترین منبع خبری برای انتشار اطلاعات و اخبار علمی در جهان است، گرچه بسیاری از کاربران اینترنتی نسبت به هر مطلبی که بدون آگاهی قبلی در اینترنت مطالعه می کنند اطمینان کامل ندارند.

پروژه تحقیقاتی The Pew Internet and American Life Project در تازه ترین گزارش خود منتشر کرد : ۲۰ درصد از مردم آمریکا بیشتر اطلاعات علمی مورد نظر خود را از طریق اینترنت به دست می آورند، این درحالی است که ۴۱ درصد از مردم، این دسته از اطلاعات را از طریق تلویزیون به دست می آورند.

در این میان روزنامه ها و مجلات هریک با ۱۴ درصد و رادیو با سهم ۴ درصدی در رتبه های بعدی قرار دارند.
این مطالعه همچنین نشان داد که ۳۳ درصد از مردم اکثر اوقات به اینترنت تمایل دارند و این رقم برای تمایل به تلویزیون ۳۴ درصد است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، حدود ۸۰ درصد از افرادی که اطلاعات و اخبار علمی را از طریق اینترنت دریافت می کنند، آنها را از دیگر مراجع اطلاعاتی دیگر نیز برای اطمینان خاطر داشتن از درستی شان بررسی می کنند.

این مطالعه نشان داد که آمریکایی ها برای اخبار علمی و در مقایسه با سایر اخبار بیشتر به اینترنت روی می آورند. این بررسی بر پایه اطلاعات به دست آمده از ۱۴۴۷ کاربر اینترتی و از طریق پرسش تلفنی تنظیم شده است.

المپیک چین

اسلاید شویی از المپیک

افتتاحیه بازیهای المپیک چین به قدری جذاب و هنرمندانه طراحی و اجرا شد که دیدن اسلایدی شویی از آن مراسم می تواند همان لذت دیدن بار اول افتتاحیه را داشته باشد.

ببینید!

از پی دی چه می دانید؟

از پی دی چه می دانید؟

سیستمی که هم اینک در صدا و سیما از آن استفاده می شود.

سیستم: XDCAM

محیط مدیا یا رسانه: PD یا Professional Disc

نرخ  ارسال بیت یا bit rate :     الف- با یک هد نوری 72Mbps          ب- با دو هد نوری 144 Mbps

ظرفیت دیسک: 23.3 G

عمر آرشیو: حدود 30 تا 50 سال در 20°c و رطوبت 40 درصد

وزن دیسک: 89g
 
فرمتهای تحت پشتیبانی: DVCDM و IMX

مدت زمان ضبط:

الف- برای IMX 45min (50Mbps) ، 60min (40Mbps) و 75min (30Mbps)

ب- برای DVCAM 90min (25Mbps)

طول موج: 405nm

 
سرعت انتقال سیگنال Proxy AV (اطلاعات با رزولوشن پایین): بالاتر از 50 برابر برای سیستمهای دو هدی و بیشتر از 30 برابر برای سیستمهای تک هدی .

این سیستم توانایی عملکرد در محیطی با رطوبت بالای 80 % را دارد. (درعمل تا 99,9 % را نیز جواب میدهد.)

 طول عمر هد لیزر نسبت به هد در فرمت ضبط نوار دیجیتال بسیار بیشتر است لذا هزینه تعویض هد نوری نسبت به هد ارزانترین سیستم ضبط نوار ویدئوئی دیجیتال کمتر از 50 % میباشد، تعویض قطعات اساسی مکانیکی در camcorder معادل 4000 ساعت و در Deck معادل 6000 ساعت می باشد، در صورتیکه در سیستمهای نواری 2000 ساعت است.

ادامه

عکس: روز خبرنگار

عکس: روز خبرنگار

سلام

عکسها و نوشته عکسهای جالبی در مورد حرفه خبرنگاری و حاشیه های آن را که به مناسبت روز خبرنگاری است را می توانید در اینجا ببینید.

این هم یکی

میکرو وبلاگ ویدیویی از راه رسید

میکرو وبلاگ ویدیویی از راه رسید

 
 

نسخه‌ اولیه از سرویسی که به کاربران امکان می‌دهد در مورد فعالیت‌های خود ویدیوهای 12 ثانیه‌یی به اینترنت ارسال کنند راه‌اندازی شد.  

نسخه‌ اولیه از سرویسی که به کاربران امکان می‌دهد در مورد فعالیت‌های خود ویدیوهای 12 ثانیه‌یی به اینترنت ارسال کنند راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، کاربران با استفاده از یک دوربین اینترنتی یا دوربین ویدیویی تلفن همراه می‌توانند از کارهای خود مانند تماشای بازی فوتبال، موارد طنز، خرید کفش یا بازی با کودکان فیلم گرفته و فورا آن را به سایت 12Secondsو به کسانی که مشترک آن هستند ارسال کنند.

سایت 12Secondsاز مفهوم توییتر الگوبرداری کرده که یک ابزار معروف میکرو وبلاگ‌نویسی است و در این سایت کاربران در پیام‌هایی که به توییت معروف بوده و به 140 کاراکتر محدود هستند در مورد زندگی روزمره خود می‌نویسند.

یک پیام توییت می‌تواند در صفحه‌ی اصلی توییتر منتشر شده و مستقیما به کسانی ارسال شود که پیام‌های ارسالی فرد مزبور را دنبال می‌کنند.

ادامه

تازه های کتاب

تازه های کتاب

 

پاسخ به سؤالات مطرح در حوزه دیپلماسی رسانه‌ای از جمله دغدغه‌های تهیه کتاب رسانه تحت عنوان «دیپلماسی رسانه‌ای» می‌باشدکه زیر نظر دکتر سید رضا صالحی امیری و به کوشش شهرود امیر انتخابی و دکتر محمد سلطانی فر به چاپ رسیده است.

همکاری Microsoft و De

همکاری Microsoft و Dell برای ساختن RED

شرکت Microsoft و Dell با همکاری هم کامپیوتری با نام تجاری RED با سیستم عامل ویندوز ویستا را تولید کرده اند و طبق اعلام سایت شرکت مایکروسافت،50 تا 80 دلار از درآمد فروش (بسته به نوع محصول) صرف کمک به بنیاد جهانی بیماران ایدز در کشورهای آفریقایی خواهد شد.


RED یک جنبش بشردوستانه است و شرکتها و طراحان محصولاتی را با همین نام تجاری طراحی و قسمتی از منافع فروش را صرف کمک به از بین بردن ایدز در قاره آفریقا کرده اند.