وبلاگ پس از مرگ جورج اورول

وبلاگ پس از مرگ جورج اورول 



انجمن جایزه اورول تصمیم به نشر روزانه دفترخاطرات خصوصی و سیاسی جورج اورول بین سالهای 1938 و 1942 گرفته است.


در سال 2007 روبرت مک کرام مقاله نویس ادبی روزنامه انگلیسی گاردین از خود می پرسد : «آیا اورول می توانست یک وبلاگ نویس باشد ؟». جورج اورول که در مراکش دوران نقاهت را سپری می کرد برای انگلستان دلتنگ بود و در روز 9 اوت 1938 دفتر خاطراتش را آغاز نمود که تا سال 1942 ادامه یافت. دراین دفتر، اورول از زخمهایش در طول جنگ اسپانیا، اقامت طولانی اش در مراکش و بازگشت به انگلستان می نویسد. اینک ، پس از هفتاد سال وبلاگ جایزه اورول می خواهد این خاطرات را تا سال 2012 منتشر کند.

جورج اورول نویسنده «مزرعه حیوانات» و «1984» دو دفتر خاطرات داشت. یکی خصوصی و دیگری سیاسی. در روزنوشت های خصوصی اش با اورول ناشناخته ای آشنا خواهیم شد : کنجکاوی او را در باره گیاهان ، حیوانات و نجاری کشف می کنیم و حتی در باره اینکه مرغهایش چند تا تخم گذاشته اند مطلع می شویم !

در خاطرات سیاسی اورول که از روز 7 سپتامبر روی وبلاگ قرار می گیرند ، نظرات سیاسی و روحیه انتقادی او را که بر نسل های پس از در گذشت وی در سال 1950 تأثیر گذار بوده اند، می خوانیم.

وبلاگ اورول :

http://orwelldiaries.wordpress.com


ساختمان کتابخانه یزد، مانع ثبت جهانی این شهر

ساختمان کتابخانه یزد، مانع ثبت جهانی این شهر 

  

 

پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به عنوان یکی از گزینه‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای ثبت جهانی در سال 2010 در حالی تا چندی دیگر به یونسکو ارسال می‌شود که براساس نظر کارشناسان تا وقتی ارتفاع کتابخانه جدیدالتاسیس این شهر کاهش نیابد، این شهر هیچ شانسی برای حضور در فهرست جهانی نخواهد داشت.

محمدحسن خادم‌زاده، مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی یزد در این زمینه عقیده دارد: کمیته ثبت جهانی معاونت میراث فرهنگی قرار است یکی از 3 پرونده بازار تبریز، مقبره شیخ صفی و بافت تاریخی شهر یزد را برای ارائه به یونسکو در اجلاس سال 2010 کمیته میراث جهانی انتخاب کند که پرونده هریک از این آثار برای ثبت در این فهرست باید تا بهمن 87 به یونسکو ارسال شود. 


هم‌اکنون شانس ارسال پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد با توجه به تکمیل شدنش برای ارسال به یونسکو افزایش پیدا کرده است. خادم‌زاده در عین حال درباره بخش‌های مختلف این پرونده به میراث خبر می‌گوید:

ادامه مطلب ...

مرورگر فایرفاکس سریع می‌شود

 مرورگر فایرفاکس سریع می‌شود  

 

بنیاد موزیلا عرضه کننده مرورگر موفق فایرفاکس می گوید نسخه جدید این مرورگر موسوم به فایرفاکس 3.1 بسیار سریع تر از نسخه فعلی موسوم به فایرفاکس 3 است.
نسخه سوم مرورگر فایرفاکس که با تبلیغات فراوان عرضه شد و با استقبال قابل توجهی مواجه شد هنوز مطابق با ایده آل های شرکت سازنده نیست و موزیلا می گوید آن را بهتر از قبل خواهد کرد.
ارتقای سرعت این مرورگر در حین اجرای برنامه های کاربردی تحت وب و صفحات پست الکترونیک از طریق قابلیت جدیدی موسوم به TraceMonkey از جمله تمهیدات موزیلاست.
پروژه طراحی برنامه کاربردی TraceMonkey هنوز در مراحل آغازین خود است و اطلاعات زیادی در مورد آن در دسترس نیست، اما گفته می شود با گنجاندن آن در فایرفاکس نحوه اجرای برنامه های مبتنی بر جاوا در این مرورگر متحول شده و افزایش چشمگیری می یابد.
آزمایش های انجام شده نشان می دهد سرعت مرورگر مذکور از این طریق تا دو برابر افزایش می یابد و مشاهده تصاویر سه بعدی و اجرای برنامه های سنگین در محیط مرورگرها و وب ساده تر می شود.
این ویژگی در اولین نسخه مرورگر فایرفاکس 3.1 که تا دی ماه عرضه می شود وجود خواهد داشت.

ماه رمضان مبارک

 

از عرش صدای ربنا می آید 

آواز خوش خدا خدا می آید 

    فردا که درهای بهشت باز کنند  

   مهمان خدا سوی خدا می آید 

 

 

 

 ماه مبارک مهمانی خدا پر برکت باد.

التماس دعا

فست فود به سبک چینی

فست فود به سبک چینی

 

چینی ها گفته بودند طی برگزاری المپیک مراقب همه چیز هستند و آسمان و زمین را تحت کنترل دارند و به سلامت و پاکیزگی و خلاصه همه چیز به خصوص غذاهایی که سرو می شود اهمیت می دهند. یعنی همه جوره کنترل همه چیز را در دست دارند و موفق هم بودند. حالا می خواهید چند تصویر از غذاها و فست فودهایی که به مردم عرضه می شد را ببینید؟

.

بقیه تصاویر

برای جایزه سالانه «هر انسان حقی دارد» کاندیدا شوید

برای جایزه سالانه «هر انسان حقی دارد» کاندیدا شوید

در این مسابقه سالانه، هر انسانی می‌تواند با تاکید بر حقوق فردی‌اش و حق دانستن، یک مقاله به فارسی، انگلیسی، عربی یا هر زبان دیگر را کاندید شرکت در مسابقه سالانه کند. جوایز چیزهای کوچکی در حد یک هزار یورو هستند اما نکته مهم تاکید بر حق نوشتن و اطلاع رسانی است و آرشیو جذابی که از این خبرها که «انسان»ها تولید کرده‌اند، جمع می‌شود.

انطور که وبسایت این جایزه سالانه می‌گوید، افراد می‌توانند هر شکلی از گزارش (تصویری، اینترنتی، وبلاگی، چاپی، روزنامه‌ای و حتی چاپ نشده) را برای سایت بفرستند و بعد از ارزیابی توسط داوران و پیشکسوتانی مثل نلسون ماندلا، توتو، کارتر، محمد یونس، کوفی عنان، آنگ سان سوچی و .. در مسابقه ۶۰ سالگی منشور حقوق بشر شرکت کنند.

برای کاندیدا کردن یکی از نوشته‌های روزنامه‌ای، وبلاگی، تحقیق یا هر چیز دیگر خود کافی است سری به صفحه ثبت نام بزنید و مطلب فارسی خود را رجیستر کنید.

سمینارهای پگاه سیستم

سمینارهای پگاه سیستم

شرکت «پگاه‌سیستم» به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو در صنعت نرم‌افزارهای کاربردی از بهمن سال 1386 اقدام به برگزاری سلسله سمینارهای مدیریتی، با هدف آشنایی هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان صنایع مختلف و دانشجویان علاقمند، با مفاهیم مدیریت و بازاریابی نموده است. این سمینارها آخرین چهارشنبه هر ماه در تالار الغدیر دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود. «پگاه‌سیستم» سعی نموده است تا در این سلسله سمینارها با بهره‌گیری از اساتید صاحب نام در حوزه‌های مختلف زمینه‌ی تعامل هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه را فراهم آورد. از این رو، حضور در این سمینارها فرصت مغتنمی برای مدیران، کارشناسان و دانشجویان، برای آشنایی هر چه بیشتر با دانش روز خواهد بود.
قابل ذکر است حضور در این سمینارها رایگان و شرکت برای عموم آزاد است. کافیست جهت ثبت نام ‌در این سمینارها به سایت شرکت «پگاه‌سیستم» به آدرس
www.pegahsystem.net مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن دبیرخانه‌ی سمینارها 88808951 و یا پست الکترونیک seminar@pegahsystem.net تماس حاصل نمایید.
 برنامه‌ی سمینارهای آتی تا پایان سال 87 به شرح جدول زیر است:


زمان                                                           سخنران

چهارشنبه 30 مرداد 87 ساعت 16:30 تا 18        دکتر کامبیز حیدرزاده (استاد دانشگاه و مترجم کتابهای فیلیپ کاتلر
موضوع:  اشتباهات نابخشودنی بازاریابی در صنعت ایران


چهارشنبه 27 شهریور 87 ساعت 16:30 تا 18     دکتر وفا غفاریان (استاد دانشگاه، معاون وزیر ارتباطات و رییس هیئت مدیره‌ی شرکت مخابرات)
موضوع: تفکر استراتژیک


چهارشنبه 24 مهر 87 ساعت 16:30 تا 18            دکتر شهرام رحیمی (استاد دانشگاه و روانشناس سازمانی)
موضوع:  توازن بین کار و زندگی


چهارشنبه 29 آبان 87 ساعت 16:30 تا 18          دکتر مسعود حیدری (استاد دانشگاه و پدر اصول و فنون مذاکره‌ی ایران)
موضوع: اصول و فنون مذاکره


دوشنبه 25 آذر 87  ساعت 16:30 تا 18              دکتر پرویز درگی (استاد دانشگاه و مدیر عامل شرکت TMBA)
موضوع:  تکنیکهای فرصت‌یابی در بازاریابی و فروش


چهارشنبه 25 دی 87 ساعت 16:30 تا 18           دکتر کوثرخواه (مدرس سازمان مدیریت صنعتی)
موضوع:  مدیریت زمان در کسب و کارها


چهارشنبه 30 بهمن 87 ساعت 16:30 تا 18        دکتر مرزبانی (مدیر عامل شرکت ایساکو)
موضوع:  آموزه‌هایی از چین: موردکاویهای مدیریتی


چهارشنبه 21 اسفند 87 ساعت 16:30 تا 18       دکتر مسگریان حقیقی (مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی)
موضوع:  معمای اجرای استراتژی 

همچنین علاقمندان می توانند لوح فشرده‌ی سمینارهای برگزار شده را از «پگاه‌سیستم» تهیه نمایند. جدول سمینارهای برگزار شده به صورت زیر است:


www.pegahsystem.net