رادیو ۷

رادیو ۷

دو سه شبه که از برنامه «‌ رادیو ۷ » رو می بینم و گوش می کنم.

این برنامه رادیویی که از شبکه هفت حدود ساعت یازده شب پخش می شه زیبایی رادیو رو به علاوه دیدن تصویر گوینده اون داره ابتکار جالبیه که واقعا جایش خالی بود.

یکی از ویژگی های این دست برنامه ها تشویق مردم برای توجه بیشتر به رادیو است. رسانه ی فعالی که برای همه اوقات و مناسب ها برنامه های مناسب و زنده پخش می کند.

به امید پایداری این برنامه

لیتوگرافی های پیکاسو، شاگال و خوان میرو در نگارخانه دی

لیتوگرافی های پیکاسو، شاگال و خوان میرو در نگارخانه دی چاپ پست الکترونیکی



فرهنگخانه :مجموعه تجسمی هنرمندان معاصر ایران به همراه لیتوگرافیهای اصل پیکاسو، شاگال و خوان میرو در اولین نمایشگاه پائیزی نگارخانه دی به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نمایشگاه آثاری از علیرضا اسپهبد، جعفر روحبخش، لیلی متین دفتری، منیر فرمانفرمائیان، حسین زنده رودی، محسن وزیری مقدم، مارکو گریگوریان، مهدی سحابی، ناهید ارین، سیراک ملکونیان، آنه محمد تاتاری، مکرمه قنبری، داریوش مهاجر، مریم شیرین لو، طاهره صمدی، داریوش قره زاد، هاوار امینی، دلبر شهباز، محمد مساوات، ابراهیم الفت، مهدی راحمی، محمد رضا فرزانه، امیر قره حسنلو، محسن جمالی نیک، رسول سلطانی، عادله فرزین، حسین چراغچی، ارمین ابراهیمی، مریم زندی، یارتا یاران، سعید بهروزی و مانی کازرونی به معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه جمعه ۲۶ شهریور ازساعت ۱۶ الی ۲۱ افتتاح می‌شود و تا پنج‌شنبه اول مهر در نگارخانه دی به نشانی نیاوران، ابتدای پاسداران، تنگستان چهارم، کوچه ناز یک، بن بست ترانه پلاک سه ادامه دارد.




صبا فرزانه کیقبادی با "گره در گرافیک" روایتی از تولد تا مرگ را به صورت "گره" به روایت پوستر، چیدمان و هنر جدید ارائه می‌کند. فرزانه کیقبادی، دفاعیه پایان نامه ارشد خود را در رشته گرافیک با نمایشگاه چند رسانه‌ای "گره در گرافیک" در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می‌کند.

در تالار اول موسسه صبا موضوع تولد با فضای هزار تو مواجهیم که با صدای لالایی همراه شده است. در سالن دوم با موضوع زندگی تابی آویخته شده که گره خوردن زندگی را تداعی می‌کند. در سالن آخر موضوع مرگ به صورت گره‌هایی که هر بازدید کننده می‌زند، تداعی شده است.

نمایشگاه، دوشنبه ۲۲ شهریور ساعت ۱۶ در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی هنری صبا گشایش یافت.


منشور کوروش به موزه ملی ایران رسید

منشور کوروش به موزه ملی ایران رسید



منشور کوروش به موزه ملی ایران رسید
 منشور کوروش به‌عنوان نخستین بیانیه مدون حقوق بشر که قرار بود 26دی‌ماه سال گذشته وارد ایران شود و در موزه ملی به نمایش دربیاید

 

سرانجام پس از حدود 8ماه تاخیر، بامداد روز جمعه وارد ایران شد و روز گذشته در مخزن مخصوص خود در موزه ملی ایران جای گرفت.مذاکرات برای امانت گرفتن منشور حقوق بشر کوروش از حدود 5 سال پیش آغاز شد و در نهایت حدود 2 سال پیش، موزه بریتانیا با نمایش موقت آن در ایران موافقت کرد .

مدیر بخش خاورمیانه‌ موزه‌ بریتانیا درباره امانت دادن این منشو ر گفت: ما مفتخریم که این فرصت به ما داده شد تا منشور کوروش به ایران فرستاده شود.جان کرتیس بیان کرد: ایران با سخاوتمندی تعدادی از اشیای خود را برای برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند شاه‌عباس و امپراتوری فراموش‌شده به بریتانیا امانت داد. ما اکنون مفتخریم که بتوانیم این سخاوتمندی را پاسخ دهیم.

مدیر بخش خاورمیانه‌ موزه‌ بریتانیا در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره‌ شرایط امانت دادن منشور کوروش به ایران، اظهار کرد: شرایط ما مانند شرایطی است که برای برگزاری هر نمایشگاهی از سوی موزه‌ بریتانیا اعمال می‌شود. وی همچنین درباره‌ دلیل طولانی‌شدن زمان برای امانت دادن منشور کوروش به ایران گفت: مدت کوتاهی است که در حال مذاکره درباره‌ این موضوع هستیم.

منشور کوروش، استوانه‌ای سفالین است که در سال ۵۳۹ پیش از میلاد به فرمان کوروش هخامنشی ساخته شده و دور تا دور آن مجموعه‌ای از سخنان و دستورات کوروش به زبان و خط میخی اکدی (بابلی) نوشته شده‌است.این بیانیه به فرمان کوروش هخامنشی و به هنگام ورود به شهر بابل نوشته شده است؛ نوشته ای که برگردان آن حیرت باستان شناسان را برانگیخت و نشان از رفتار بشردوستانه کوروش با شهروندان شهرهای تصرف شده توسط سپاه وی داشت.

خبرگزاری «کردپرس» فعالیت خود را آغاز کرد

خبرگزاری «کردپرس» فعالیت خود را آغاز کرد

 
 

نخستین خبرگزاری 'کردزبان در ایران' روز شنبه همزمان با تعطیلات عید سعید فطر با عنوان 'خبرگزاری بین المللی کرد پرس'، فعالیت رسانه ای خود را در سنندج آغاز کرد. 

 
 


مدیرعامل خبرگزاری خصوصی کرد پرس به خبرنگار ایرنا گفت:این رسانه در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی و با هدف انعکاس اخبار و رخدادهای منطقه با اولویت مناطق کردنشین فعالیت خود را آغاز کرده است.

'علی هادیفر' افزود: کردپرس به سه زبان فارسی، کردی و انگلیسی اخبار مرتبط با رخدادهای جهان با اولویت ایران، ترکیه و عراق را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد که اولویت زبانی آن کردی است.

وی گفت: در نخستین روز فعالیت آزمایشی کردپرس، صفحه زبان کردی آن فعال شده است و از روز یکشنبه اخبار این خبرگزاری به زبانهای فارسی و انگلیسی نیز فعال می شود.

خبرگزاری بین المللی کرد پرس به آدرس www.kurdpress.com در شبکه اینترنت قابل دسترسی است.

این خبرگزاری قرار بود روز عید سعید فطر فعالیت رسمی خود را آغاز کند که به دلیل برخی مسایل فنی، امروز آغار به کار کرد.

دفتر مرکزی خبرگزاری کرد پرس در شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع است.

عید سعید فطر بر همه مبارک


   عید سعید فطر بر همه مبارک

بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره توطئه قرآن‏سوزی در آمریکا

* بیانیه مهم مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره توطئه قرآن‏سوزی در آمریکا و اتحاد مسلمین
... اگرچه مطابق آخرین اخبار «کشیش تری جونز» تحت تأثیر هشدارهای جهانی از این کار عقب‏نشینی نموده و مراسم را لغو کرده است اما لازم است که شخصیت‏ها و سازمان‏های اسلامی غرب تلاش کنند تا اینگونه افراد بیشتر با اسلام آشنا شوند و رویکردهای افراطی نسبت به اسلام و قرآن که در نتیجه جهل و نادانی به وجود آمده از بین برود...

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ در پی تصمیم یک کشیش افراطی در آمریکا مبنی بر توطئه قرآن‏سوزی و سپس منتفی شدن این اقدام با اتحاد مسلمین، مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) بیانیه مهمی صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

قُولُواْ آمَنَّا بِاللّهِ وَمَآ أُنزِلَ إِلَیْنَا وَمَا أُنزِلَ إِلَی إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ وَإِسْحَقَ وَیَعْقُوبَ وَالأسْبَاطِ وَ مَا أُوتِیَ مُوسَی وَعِیسَی وَ مَا أُوتِیَ النَّبِیُّونَ مِن رَّبِّهِمْ لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ.

(سوره مبارکه بقره ـ آیه 136)

متأسفانه در شرایطی که اوضاع جهان در بحرانی‏ترین شرایط خود به سر می‏برد و شیطان با مجهز کردن لشکریان خود به انواع سلاح‏ها و خدعه‏ها، در پی سلب ایمان، معنویت و اتحاد از موحدان و مؤمنان ادیان الهی است، خبر تصمیم یک گروه افراطی منسوب به مسیحیت برای اهانت به قرآن کریم، به این نگرانی‏ها دامن زد.

مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) به عنوان سازمانی بین‏المللی که صدها تن از نخبگان علمی از کشورهای مختلف در آن عضویت دارند و دارای مرجعیت فکری و فرهنگی در بین میلیون‏ها تن از دینداران جهان است توجه جهانیان را به نکات زیر جلب می‏نماید:

1.         اهانت نسبت به هر دین، فرهنگ و سنت، اقدامی بسیار نابخردانه، جاهلانه و متعصبانه است. این اقدام از سوی تمام انسان‏های آزاد، دوراندیش و عاقل محکوم است و پیروان همه ادیان ـ بویژه مسلمانان واقعی ـ از اینگونه اقدامات اعلام بیزاری می‏کنند.

2.         انجام عملیات تروریستی، اِعمال خشونت و شکنجه، به راه انداختن جنگ و کشتن افراد بی‏گناه، آن هم به نام دین، در نزد تمامی مؤمنان به ادیان آسمانی ـ بخصوص مسلمانان ـ مردود و مطرود و گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

3.         بلافاصله پس از واقعه‏ی 11 سپتامبر 2001 در نیویورک، علمای مسلمان، سازمان‏های اسلامی، دولتمردان کشورهای اسلامی و قاطبه مسلمین، صراحتاً اعلام کردند که اسلام با تروریسم مخالف است و افرادی که دست به این اقدام زده‏اند از ما نیستند. قرآن و اسلام از تروریسم، خشونت و قتل بی‏گناهان به دور است و این نوع اقدامات را بشدت محکوم می‏کند.

4.         بر این اساس، آنچه در روز 11 سپتامبر در آمریکا از سوی عده‏ای تروریست اتفاق افتاد ـ با پشتیبانی هر کس و به هر نحوی که بود ـ دور از اسلام است و به مسلمانان ارتباطی ندارد و مسلمین از آن بیزارند ؛ همانطور که آنچه پس از آن ـ به نام مبارزه با تروریسم ـ از سوی قدرت‏های بزرگ در افغانستان، عراق، گوانتانامو و ابوغریب روی داد، مورد تنفر ما و دیگر دینداران جهان می‏باشد.

5.         اما اینک و در حالی که سال‏ها از آن حادثه گذشته و حقیقت بر آگاهان جهان معلوم شده است، متأسفانه برخی گروه‏های افراطی، یک بار دیگر به نام دین، در صدد بودند که پروژه‏ی خشونت جدیدی را کلید بزنند و فتنه‏ای دیگر را آغازیده و آتش جدیدی برافروزند. آنان با مستمسک قرار دادن رفتار عده‏ای تروریست دور از اسلام، اقدامات آنان را به قرآن کریم نسبت داده و می‏خواستند با به آتش کشیدن این کتاب آسمانی، احساسات یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان جهان را به نفع اهداف شوم و شیطانی تحریک کنند.

6.         قرآن کریم ـ به اعتراف تمامی دانشمندان منصف جهان ـ کتابی است که مردم را به ایمان، برادری، صلح، گفتگو، اخلاق نیکو، حمایت از فقرا و ایتام و محرومین، علم‏آموزی، توسعه و پیشرفت، عبادت خداوند، ارتباط با غیب، خودسازی، تقوا، پرهیزکاری و مبارزه با فساد دعوت می‏کند. آیا عقل و وجدان می‏پذیرد که کتابی با این ویژگی‏ها و معارف را بتوان مورد اهانت قرار داد؟ آیا اینها همه، دستورات مشترک تمامی ادیان الهی نیست؟

7.         سران ادیان و مذاهب، روحانیون، اسقف‏ها، کشیش‏ها، خاخام‏ها، موبدان، راهبان و دانشمندان دینی  به امر خداوند عالم وظیفه دارند تلاش کنند طرفداران ادیان به یکدیگر نزدیک‏تر شده و همکاری و همدلی و روح برادری بین ادیان و پیروان آنها افزایش یابد و دوستی و صلح و آرامش بین ملت‏ها حاکم شود.

8.         بنابراین اگرچه مطابق آخرین اخبار رسیده، «کشیش تری جونز» تحت تأثیر اعتراضات و هشدارهای جهانی از این کار عقب‏نشینی نموده و مراسم را لغو کرده است اما لازم است که شخصیت‏ها و سازمان‏های اسلامی غرب  تلاش کنند تا اینگونه افراد بیشتر با اسلام آشنا شوند و رویکردهای افراطی نسبت به اسلام و قرآن که در نتیجه جهل و نادانی به وجود آمده از بین برود. اگر سران این حرکت در کلیسای فلوریدا و گروه‏های مشابه، بدرستی قرآن را درک کنند و با معارف آسمانی آن آشنا شوند دست از اینگونه حرکات برخواهند داشت و بی‏شک دیدگاه‏های آنها تغییر خواهد یافت.

9.         همچنین انتظار داریم که مجامع بین المللی چون سازمان ملل متحد، کمیسیون حقوق بشر، یونسکو و سازمان کنفرانس اسلامی و نیز دولت‏های مسلمان از راه‏های حقوقی و قانونی مانع انجام چنین اقداماتی شوند. چرا که اینگونه اقدامات موجب شکاف بیشتر میان پیروان ادیان و ایجاد تنش میان مسلمانان و غیر مسلمانان خواهد شد و باعث بروز اختلاف و دامن زدن به ناآرامی‏ها می‏شود. ما همه وظیفه داریم مردم جهان ـ از ملیت‏ها، نژادها، رنگ‏ها، ادیان و فرقه‏های گوناگون ـ را به هم نزدیک و نزدیک‏تر کنیم.

10.        مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) ضمن تأکید بر لزوم گفتگوی سالم، منطقی و عقلانی بین سران ادیان و دانشمندان دینی جهت رفع سوءتفاهم‏ها ، در همین‏جا آمادگی خود را برای میزبانی یا شرکت در نشست‏ها، گفتگوها، تفاهم‏ها و توافقات بین دینی و بین مذهبی را اعلام می‏نماید؛ و نیز حاضر است با برگزاری جلسات یا ارسال کتب، حقیقت اسلام و قرآن را برای مقامات کلیسای فلوریدا روشن سازد.

11.        در پایان، منتفی شدن این اقدام از سوی کشیش مذکور، بار دیگر بر این واقعیت مهم و با ارزش صحه گذاشت که اگر مسلمانان دنیا وحدت اسلامی را جدی بگیرند و نیز تمامی دین‏مداران جهان با یکدیگر هم‏سو باشند، دشمنان و مستکبران عالم چاره‏ای جز عقب‏نشینی در برابر حق و فضیلت نخواهند داشت.

وَمَا تَنْقِمُ مِنَّا إِلَّا أَنْ آمَنَّا بِآیَاتِ رَبِّنَا لَمَّا جَاءَتْنَا ؛ رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْراً وَتَوَفَّنَا مُسْلِمِینَ

(سوره مبارکه اعراف ـ آیه 126)

مجمع جهانی اهل‏بیت(ع)

فراخوان مسابقه طراحی پوستر فرهنگسرای امید

فراخوان مسابقه طراحی پوستر فرهنگسرای امید
 
فرهنگسرای امید وابسته به سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران با همکاری مدرسه ایده برگزار می‌کند:
مسابقه طراحی پوستر
موضوع مسابقه:امانت داری، وجدان کاری، صداقت، رزق حلال

آخرین مهلت ارسال آثار:30/6/89

جوایز:
نفر اول: یک سکه تمام بهار آزادی، لوح تقدیر
نفر دوم: نیم سکه بهار آزادی، لوح تقدیر
نفر سوم: ربع سکه بهار آزادی، لوح تقدیر

هیات داوارن: آرش سلطانعلی / اونیش امین الهی / مهدی محمدی

از بهترین آثار دریافتی نمایشگاههایی در نگارخانه های شهر تهران برپا می‌گردد.
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ تلفن‌های 88823387 و 88823625 و 88303759 تماس بگیرند یا به مدرسه ایده به نشانی خردمند شمالی، خیابان 18 ، پلاک 26 مراجعه کنند.

پوستر دهمین جشنواره صنعت چاپ طراحی شد

  پوستر دهمین جشنواره صنعت چاپ طراحی شد. 

 
 
به گزارش سایت خبری رسم :" پوستر دهمین جشنواره صنعت چاپ برگرفته از چاپ سربی است که دوره های چاپی مختلف قدیمی را در ذهن مخاطب به تصویر می‌کشد و توسط ایرج انواری، استاد گرافیک دانشگاه جامع علمی کاربردی شماره 5 طراحی شده است".
طراح این پوستر گفت:" این پوستر نمادی از چاپ است و لغت چاپ به کار رفته در آن، ساختار اصلی کار را تشکیل می‌دهد".

وی هدف از طراحی این پوستر را استفاده از تکنیک‌های چاپ برای بیان موضوع روز صنعت چاپ عنوان کرد و گفت:" رنگ سربی لغت چاپ به کار رفته در این پوستر مخاطب را به فضای چاپخانه برده و طرز گذاشتن نقطه‌های لغت چاپ حس کنجکاو و آشنائی مخاطبان را برمی‌انگیزد".

طراح پوستر دهمین جشنواره صنعت چاپ علت رنگی نشان دادن سه نقطه چاپ را پوشش دادن چاپ افست دانست که استفاده از رنگ‌های زرد، آبی و قرمز، سه رنگ اصلی چاپ را تشکیل می‌دهد.

انواری تصریح کرد:" قرار دادن لغت چاپ به صورت عمودی، حروف چینی دستی (چاپ قدیمی) را نشان می‌دهد".

مراسم روز صنعت چاپ، چهاردهم شهریور در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.