احمدرضا احمدی و فرشید مثقالی نامزد جایزه‌

در بخش نویسندگی و تصویرگری

احمدرضا احمدی و فرشید مثقالی نامزد جایزه‌ی آسترید لیندگرن


فرهنگخانه: احمدرضا احمدی و فرشید مثقالی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزدهای دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن در سال ۲۰۱۳ معرفی شدند.

انتخاب کانون به عنوان یکی از سه گروه معرفی نامزد دریافت این جایزه در ایران، پس از بررسی‌های کارشناسی، احمدرضا احمدی و فرشید مثقالی، دو چهره‌ی مطرح و شاخص ادبیات کودک و نوجوان، را در بخش نویسندگی و تصویرگری به اهدا کنندگان این جایزه معرفی کردند.

جایزه جهانی آسترید لیندگرن، بزرگ‌ترین جایزه جهانی ادبیات کودک و نوجوان در سطح جهان است که از سوی دولت سوئد همه‌ساله برای گرامی‌داشت یاد آسترید لیندگرن، نویسنده بنام سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون "پی پی جوراب‌بلند" و " کارلوس روی پشت بام"، پایه‌گذاری شده و اهدا می‌شود.

این نویسنده سال ۲۰۰۲ در سن ۹۴سالگی دیده از جهان فروبست.

هدف از اهدای این جایزه، تقویت و بالا بردن کیفیت در ادبیات کودک و نوجوان و ارتقای وضعیت حقوق کودکان در جهان است.

به گزارش ایسنا، در ایران همچون سال‌های گذشته، "کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان"، "شورای کتاب کودک" و "مرکز پژوهشی ادبیات کودک" به معرفی نامزد‌های دریافت جایزه سال ۲۰۱۳ می‌پردازند.

جایزه سال ۲۰۱۲ به نویسنده‌ای هلندی به نام "گاس کویجر" اهدا شد؛ نویسنده‌ای که متولد سال ۱۹۴۲ است و کتاب‌هایش تاکنون به بیش از ۱۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

این جایزه در سال‌های گذشته به نویسندگان و تصویرگرانی از کشورهای اتریش، آمریکا، برزیل، انگلیس، ژاپن، ونزوئلا، استرالیا، بلژیک ،فلسطین و هلند اهدا شده است.

سال گذشته، کانون احمدرضا احمدی و مصطفی رحماندوست را در حوزه نویسندگی به این مسابقه معرفی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد