استفاده روزانه نیمی از کاربران اینترنت از موتور جست‌وجو

آخرین آمار سال 2007 در خصوص کاربران اینترنت و میزان استفاده از موتورهای جست‌وجو نشان می‌دهد که 57 درصد از کاربران اینترنت هر روز حداقل یک بار وارد این موتورها شده و 85 درصد از ترافیک هدفمند در اینترنت توسط موتورهای جست‌وجو ایجاد می‌شوند.

طبق آمار سال گذشته 93 درصد از خریداران کالا و خدمات برای یافتن سایت مورد نظر خود از موتورهای جستجو استفاده کرده، به طور متوسط 75 تا 80 درصد بازدیدهایی که از یک وب‌سایت صورت می‌گیرد از درگاه موتورهای جست‌وجو است.

ادامه مطلب ...

نگاهی به تاریخچه کنترل‌ از راه دور تلویزیون

به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگ‌های خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در وبلاگ"یک پزشک" به نشانی http://www.1pezeshk.com آمده است: آیا تا به حال فکر کرده‌اید که - کنترل‌های از راه دور تلویزیون- این ابزارهای بسیار ضروری زندگی، از چه زمانی به زندگی ما وارد شدند؟
ادامه مطلب ...

دختر نابغه ۱۹ ساله ایرانی ، جوان ترین استاد دانشگاه درجهان

عالیه صبور, دختر ایرانی- آمریکایی در سن ۱۹ سالگی موفق به کسب کرسی استادی دانشگاه شد و بدین ترتیب نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد . این عنوان از ۳۰۰ سال پیش تاکنون در اختیار کولین مک لورین، شاگرد فیزیکدان مشهور ایزاک (اسحاق) نیوتن بوده است. بیانیه مطبوعاتی کتاب رکوردهای گینس حاکی است عالیه صبور، جوانترین استاد تمام وقت دانشگاه است که تاریخ تاکنون به خود دیده است. گفتنی است شگفتی های این نابغه جوان تنها به رکورد جوانترین استاد دانشگاه ختم نمی شود. شاید عالیه صبور و گستره نبوغ او را باید مصداق عینی این گفته یوهان ولفگانگ گوته، شاعر و اندیشمند آلمانی دانست: دانایی به تنهایی کافی نیست. باید دانش را به کار بست. عالیه صبور در مصاحبه ای گفت: دانایی، توانایی است بویژه هنگامی که دانسته های خود را با دیگران شریک می شوی… و همین چند کلمه پرمغز کافی بود تا بیش از پیش تحسین عمومی را برانگیزد. عالیه صبور در سن ۱۰ سالگی وارد دانشگاه شد و در سن ۱۴ سالگی لیسانس خود را با درجه ممتاز در رشته ریاضیات کاربردی از دانشگاه ایالتی استونی بروک (در نیویورک) اخذ کرد. با این وصف او نخستین زن در تاریخ ایالات متحده است که چنین افتخاراتی را کسب کرده است. صبور، تحصیلات خود را در مقاطع کارشناسی ارشد و PHD در دانشگاه درکسل در رشته مهندسی متالورژی و مواد به پایان رساند… هنوز سه روز به نوزدهمین سالگرد تولد عالیه صبور باقی مانده بود(ماه فوریه گذشته) که کرسی استادی دانشگاه کونکوک کره جنوبی را به دست آورد.

«ویتگنشتاین» با ترجمه‌ی ابوالفضل حقیری به‌چاپ رسید

لودویگ ویتگنشتاین سال 1889 در وین چشم به جهان گشود. در سال 1911 به کمبریج رفت تا زیر نظر برتراند راسل، مبانى ریاضیات بیاموزد و همان‌جا تحت تأثیر او به فلسفه روى آورد. ویتگنشتاین در طول زندگى‌اش فقط یک کتاب خود را به چاپ رساند. ادامه مطلب ...

نتایج تحقیق دانشگاه هاروارد درباره وبلاگهای ایرانی

نتایج تحقیق دانشگاه هاروارد درباره وبلاگهای ایرانی

جان کلی» و «بروس اتلینگ» در مرکز برکمن برای اینترنت و جامعه در دانشگاه هاروارد با تحلیل شبکه اجتماعی وبلاگ نویسان ایرانی گرایشها،علایق و رفتار آنها را برای اولین بار دسته بندی کردند.
آقای اتلینگ، مدیر پروژه «دموکراسی و اینترنت» در مرکز برکمن دانشگاه هاروارد، هدف خود از این تحقیق را ارایه تصویری کامل از وبلاگستان ایرانی توصیف کرد.
جان کلی، بنیانگذار و محقق ارشد در مؤسسه «مورنینگ ساید انلتیکس»، درباره چگونگی تهیه این نقشه از حدود 60 هزار وبلاگی که مطالبشان همواره نو می شود، می گوید: ما از روش نقشه برداری از شبکه های اجتماعی استفاده کردیم. ما بیشتر مطالب و پیوندهای وبلاگهای ایرانی به یکدیگر و منابع خبری را بررسی کردیم تا ببینیم آنها به چه مسائلی توجه دارند یا این که بلاگرها پیرامون چه گروه هایی گردهم می آیند و چه علایق مشترکی دارند.
چهار قطب وبلاگستان ایران در نقشه جان کلی و بروس اتلینگ عبارتند از سکولار، اصلاح طلب، مذهبی، محافظه کار، شعر و ادب فارسی و شبکه مخلوط که به ترکیبی از موضوعات مختلف مانند ستارگان سینما و آیین زرتشت می پردازد.
به گفته این پژوهشگران، قطب سکولار- اصلاح طلب دربرگیرنده ایرانیان داخل کشور و مقیم خارج است که درباره موضوعات مختلف از جمله سیاست می نویسند.
قطب مقابل آنها، مذهبی، محافظه کار، از سه زیرمجموعه تشکیل شده که بلاگرهای دو زیر مجموعه بیشتر به مسائل مذهبی می پردازند و یکی به سیاست و امور جاری کشور.
یکی از این وبلاگ نویسهای مذهبی جوان، مهدی احمدی نژاد، پسر رئیس جمهور است که در پی پخش «اس ام اسی» درباره این که پدرش مانند شخصیت اصلی سریال «مرد هزار چهره» اشتباهی به قدرت رسیده، پاسخ ریشخندها را داد.
یافته دیگر جان کلی و بروس اتلینگ این است که هر چند برخی از دختران و زنان در قطب سکولار- اصلاح طلب حضوری فعال در حوزه وبلاگهای ایرانی دارند، ولی شمار وبلاگ نویسان زن از مرد کمتر است.
جان کلی و بروس اتلینگ همچنین دریافته اند، فیلترینگ وبلاگها توسط دولت ایران به آن شدتی نیست که تصور می رود. به گفته آنها، عمده وبلاگها در ایران قابل دسترسی است.
حمید تهرانی، سردبیر بخش فارسی سایت «گلوبال ویسس» که وبلاگهای سراسر دنیا را بازتاب می دهد، معتقد است: این تحقیق دانشگاهی که برای اولین بار در چنین سطحی به تحلیل وبلاگستان ایران پرداخته، می تواند به بلاگرهای ایرانی کمک کند تا درک بهتری نسبت به خود و سایر همتایانشان پیدا کنند

ارتباطات و موزه

 دیروز 27 ادیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی بود و

فردا 29 اردیبهشت روز ملی موزه است.

به همین مناسبت فردا بازدید از موزه های سراسر کشور رایگان است.

 

فراخوان

فراخوان مقاله برای چاپ در مجلات بین المللی در زمینه های:

History of Public Relations

Emerging Issues in Integrated Marketing Communication

Retail Branding

Marketing Strategies of MNCs from Emerging Markets

Small Business Development and Poverty Alleviation in Africa

ادامه مطلب ...

انتشار تمبر یادبود سومین همایش روابط عمومی الکترونیک

 

                                                                       

انتشار تمبر یادبود سومین همایش روابط عمومی الکترونیک

 


تمبر یادبود سومین همایش روابط عمومی الکترونیک منقوش به چهره دکترسعیدرضا عاملی، استاد پیشگام روابط عمومی‌الکترونیک منتشر شد.

دکتر سعیدرضا عاملی دانشیار علوم ارتباطات دانشگاه تهران از سوی دبیرخانه سومین همایش روابط‌ عمومی الکترونیک به عنوان استاد پیشگام این حوزه انتخاب و معرفی شده است.

مراسم تجلیل از وی با حضور اساتید علوم ارتباطات و در آستانه روز روابط عمومی برگزار خواهد شد.

فکر کن!

 

" کسی که حق اظهار نظر و بیان فکر خود را نداشته باشد، موجودی زنده محسوب نمی شود"  . مونتسکیو

خوانندگان وبلاگ شما مشتریان شما هستند

 خوانندگان وبلاگ شما مشتریان شما هستند

 

آیا شما خوانندگان وبلاگتان را مى شناسید؟ آیا مى دانید که آن ها در وبلاگتان دنبال چه چیزى مى گردند؟ آیا مى دانید که شما براى وب گردان حرفه اى مى نگارید یا مبتدى؟ خوانندگان وبلاگ شما همچون مشتریان شما هستند. شناخت کامل داشتن از بازدیدکنندگان و درخواست هاى آن ها، یکى از عوامل مهم موفقیت براى وبلاگ نویسان به حساب مى آید. به گزارش ایسنا، شاید شما هم به این موضوع برخورده باشید که پست هایى که از نظر شما مهم تلقى مى شوند، مورد توجه و استقبال بازدیدکنندگانتان قرار نمى گیرند و در عوض پست هایى که شما به سادگى از کنار آنها مى گذرید، به پست هاى پربازدیدکننده وبلاگتان بدل مى شوند. همین موضوع اهمیت شناخت درخواست هاى بازدیدکنندگان را بیشتر مى کند. نظرات را بررسى کنید؛ این نخستین گام براى شناخت بازدیدکنندگانتان است. هر از چندگاهى ـ هر دو هفته یا هر ماه یکبار ـ نظراتى که بازدیدکنندگان براى پست هاى مختلفتان مى گذارند، را آنالیز کنید. مخصوصا به بررسى نظراتى که براى پست هاى پربازدیدکننده گذاشته مى شوند، بپردازید و سعى کنید متوجه شوید که چه عاملى در آن پست موجب استقبال خوانندگان شده است؟ این کار کمک بزرگى به شناختن بازدیدکنندگانتان مى کند. پست هاى پربازدید را بررسى کنید؛ همچنین شما بایستى زمانى را هم به بررسى پست هاى با ترافیک بالا بگذرانید. پنج پستى را که بیشترین بازدیدکنندگان را دارند، بررسى کنید و ببینید که آیا آنها را براى افراد حرفه اى نوشته بودید یا اینکه پست هاى غیرتخصصى بوده اند. آمار وبلاگتان را مرتبا کنترل کنید؛ مطمئنم که شما هر روز نگاهى به آمار تعداد بازدیدکنندگانتان مى اندازید اما این بار باید دو سه ساعت به بررسى جامعى از آمارهاى وبلاگتان بپردازید. این موضوع به شما کمک مى کند تا درباره کیفیت پست هاى وبلاگتان بهتر تصمیم بگیرید. ایمیل هاى خوانندگانتان را بررسى کنید: تقریبا هر هفته باید زمانى را براى بررسى ایمیل هایى که خوانندگان براى شما مى فرستند، اختصاص دهید. بدین ترتیب شما مى توانید متوجه کم و کاستى هاى پست هایتان که متوجه آنها نبوده اید، خواهید شد. به بررسى شمارشگر خوارک (فید)تان بپردازید؛ حتما در جریان هستید که Feedburner شمارشگرى براى نمایش دادن نوسانات تعداد خوانندگان وبلاگتان، در اختیارتان قرار مى دهد. بدین ترتیب شما مى توانید متوجه شوید که در روزهاى گذشته چند نفر براى خواندن فید وبلاگتان وقت صرف کرده اند. گرچه همه RSS Readerها روى این آمار تاثیر نمى گذارند، اما اغلب فیدخوان هاى معروف همچون فیدخوان FireFox، و Google Reader روى آمارتان تاثیر مى گذارند. از روى این آمار مى توان متوجه شد که کدام پست ها باعث بالا رفتن آمار و کدام ها باعث پایین رفتن آن شده است. در پایان این نوشته آمده است: من نگفتم که شما مى توانید بعد از یکى دو روز از خوانندگان وبلاگتان شناخت کامل و درستى به دست آورید اما مطمئنا بعد از چند هفته یا یک ماه، به نتایج قابل قبولى خواهید رسید که به شما در بهتر نوشتن کمک خواهد کرد!