آزمون ارشد


آزمون ارشد


چند وقت پیش یکی از آشناها در مورد آزمون دستیاری وکالت حرف می زد و از سلیقه ای بودن حتی جوابا می گفت . بگذریم آزمون امروز خیلی سرگرم کننده! بود. شاید هم یه فرصت برا این بود که اگه احیانا سوالای بعد از زبان انگلیسی رو بلد نبودی یا شک داری یا حتی درست علامت زدی یه بار دیگه هم علامت بزنی یا اصلا دوباره علامت نزنی یا غلط جواب بدی تا یه مروری هم رو سوالا کرده باشی دیگه نخوای برگردی عقب خلاصه از سوال 126 تا یادم نیست کدوم سوال حدود 15 تا سوال عینا با همون چهارجوابی ها تکرار شده بود.

جای بسی تشکر و خوشحالی ست که به کسب یه همچین تجربه ای نایل شدم. جاتون خالی.




حاشیه آزمون:

دانشگاه الزهرا(س) ساختمان خوارزمی طبقه هفتم.

اینجا محل آزمون من بود. رفتم تو صف آسانسور. یه گروه سوار شدن و رفتن. گروه دوم هم سوار شدن حالا ساعت هشت و ده دقیه س . خیلی مهم نیس ولی آسانسور تکون نمی خورد. خدای من آدمای تو آسانسور مثل مجسمه های مادام توسو! حتی تکون هم نمی خوردن. رفتم جلوتر بلند گفتم خب تعداد زیاده پیاده شید تا حرکت کنه! می بینید هیچ کس حتی حرفی نمی زد فکر کنم به یک « مغز متفکر » تبدیل شده بودم! فقط یه نفر پیاده شد. همچنان مجسمه های مادام توسویی تکون نمی خوردن . پنج دقیه دیگه هم گذشت تا یکی از کارکنان آقای! دانشگاه گفت ظرفیت آسانسور زیاده و چن نفر پیاده بشن خلاصه کمی بعد دونفر دیگه هم پیاده  شدنو حرکت کرد و اینطوری شد که من هم به همراه بقیه سوار آسانسور شدم  و به طبقه هفتم رفتم.

بقیه اش هم که مهم نیس چون بالاخره همه تجربه های اینچنینی دارن.

خوبه یکی از سوالایی که دیشب خوندم اومده بود نامردا فکر نمی کردم اینقدر سال کشتار مردم میان مین ( یادم نیست  ولی تو چین بود) اینقد نزدیک به هم بدن.

جوابی که ادوارد براون می شد رو فکر کنم کم رنگ زدم چون مطمئن نبودم و پاک کن رو تو کیفم جا گذاشته بودم. خدا کنه کامپیوترشون دستی! باشه و دل کامپیوتره به حالم بسوزه و  اونو قبول کنه.

رفتنه هم با دو تا خانم آشنا شدم که برگشته یکیشون عوض شد، بالاخره هردو  هم دانشگاهی بودن.

دارم به خودم می گم فری کاش همون دوسال قبل که کنکور دادی شروع کرده بود و خاطره می نوشتی . دارم می شم فری کنکوری.

دیگه بقیه اش باشه برای اردیبهشت اگه قسمت! شد.

روز امامت مولای غایب

روز امامت مولای غایب


ای کاش با سیل اشک های شوق، خیابان قدومت را بارانی کنیم.


روز به امامت رسیدن آقا امام زمان (عج) تبریک به حضرتش.




مهدی که عالمَند رهین کرامتش

سر زد طلع صبح نخست امامتش

همچون لباس کعبه که بر کعبه زینت است

زیبا بود لباس امامت به قامتش

امرز شد امام، ولی بوده است و هست

تا صبح روز حشر به عالم زعامتش

معجزه ای از قرآن : نسبت طلایی محل کعبه در کره زمین

معجزه ای از قرآن : نسبت طلایی محل کعبه در کره زمین



.618 عدد نسبت طلایی، رمز و راز کعبه،

معجزه ی اسلام و قرآن، این زمان زیادی برای اسرار الهی است.
به زودی در معرض نمایش برای انسان ها !
به زودی با چشمان خویش اثبات علمی اسرار غیر قابل باوری را خواهید دید که برای هزار سال در شهر مکه پنهان مانده بود.
مکه، قبله و محل گردهمایی و مرکز مقدس میلیاردها مسلمان است.

نسیت طلایی چیست؟
ثابت (φ) فی : 1.618 عدد برتر ریاضیات.
خداوند همواره عدد بسیار مشابهی را در تعداد بیشماری از پدیده های گیتی به کار برده است: در پالس های قلب ما، نسبت مارپیچ های دی ان ای، در طراحی خاصی از جهان به نام دودکاهادرون، در ساختار قانون مندانه ی آرایه ای برگ ها ی گیاهان به نام فیلوتکسی، در کریستال های دانه های برف، در ساختار مارپیچی بسیاری از کهکشان ها و ...، خالق عدد مشابهی را در این پدیده ها به کار برده است، عدد نسبت طلایی که برابر است با 1.618.

نسبت طلایی بدن انسان

بنا به بررسی ها به طور قطع نسبت طلایی در ساختارهای معماری به کار برده شده است، حتی در اهرام ثلاثه در مصر.

کپلر، ستاره شناس معروف این عدد را به عنوان یک گنجینه ی بزرگ معرفی کرده است. تعداد زیادی از نقاشان، مهندسان و معماران معروف، مانند لئوناردو داوینچی، برای صدها سال است که از این نسبت در آثار هنری خود استفاده کرده اند.
دکتر استیون مارک آوت پراوز در طی 25 سال مطالعه به این نتیجه دست یافت که صورت و بدن هر انسانی که مطابق این نسبت باشد به طور کامل زیبا شناخته می شود. اگر نسبت نسبی اجزای هر ساختاری برابر 1.618 باشد بنابراین متناسب با نسبت طلایی دارای بهترین طراحی و ساختار خواهد بود.
پس نقطه ی نسبت طلایی دنیا کجاست؟
نسبت فاصله ی مکه تا قطب جنوب به فاصله ی آن تا قطب شمال دقیقا برابر 1.618 است. علاوه بر این نسبت فاصله ی قطبین به فاصله ی مکه تا قطب جنوب بار دیگر برابر 1.618 است.
فاصله ی مکه تا قطب جنوب=12348.32 کیلومتر
فاصله ی مکه تا قطب شمال=7631.68 کیلومتر
معجزه هنوز کامل نشده است، با توجه به نقشه ی عرضی و طولی زمین که توسط انسان ها طراحی شده نقطه ی نسبت طلایی زمین در مکه است.
نسبت فاصله ی غرب این نقشه تا مکه به فاصله ی شرق آن تا مکه باز برابر 1.618 می باشد. علاوه بر این همانطور که در شکل می بینید، نسبت فاصله ی شرق تا غرب این نقشه به فاصله ی غرب نقشه تا مکه با کمال شگفتی باز برابر 1.618 می باشد.

با توجه به تمام سیستم های نقشه برداری با کمی اختلاف جزئی اندازه گیری نقطه ی نسبت طلایی جهان همواره در محدوده ای از شهر مکه است که کعبه ی مقدس در  آن محدوده می باشد.
در خانه اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید به راحتی به وسیله ی نرم افزار گوگل ایرث می توانید به طور دقیق فاصله ی بین دو نقطه را بدست آورید. اگر بخواهید می توانید درستی این گفته ها را از این طریق و با استفاده از یک ماشین حساب ساده بررسی کنید. برای این کار از ابزار خط کش گوگل ایرث استفاده کنید و روی نقطه ی مبدأ و سپس روی نقطه ی مقصد کلیک کنید، در کادری که باز است فاصله را به کیلومتر خواهید دید.
فی ماتریکس یک نرم افزار آمریکایی برای نشان دادن نسبت طلایی عکس ها و نقاشی ها می باشد. اگر در این نرم افزار نقشه ی کامل طولی و عرضی زمین را با کیفیت بالا باز کنیم خواهیم دید که شهر مکه را به عنوان نقطه ی نسبت طلایی انتخاب می کند.
معجزه ادامه دارد...
در قرآن کریم یک آیه ی منحصر به فرد وجود دارد که شامل لغت مکه و یک اصطلاح است که به روشنی شهادت می دهد که همانا در این شهر آیاتی است که به انسان ایمان می بخشد.
رابطه ی شهر مکه و نسبت طلایی در سوره ی آل عمران آیه ی 96 به روشنی مشخص می شود.
إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِینَ (3:96)
نخستین خانه‌ای که برای مردم (و نیایش خداوند) قرار داده شد، همان است که در سرزمین مکّه است، که پر برکت، و مایه هدایت جهانیان است.
تعداد کل حروف این آیه 47 حرف می باشد. با توجه به نسبت طلایی به این نتیجه می رسیم:
حال اگر از اول آیه شروع به شمارش حروف بکنیم خواهیم دید که تا آخر کلمه ی مکه 29 حرف وجود دارد.
یعنی نسبتی که موقعیت مکه در زمین را دارد، در این آیه حاکم است و آن نسبت برابر همان نسبت طلایی است.
علاوه بر این، اندازه گیری هایی که توسط پرگار نسبت طلایی که به پرگار لئوناردو نیز شناخته می شود روی نقشه ی عربستان انجام شده به نتایج جالبی رسیده ایم که عبارت است از اینکه مکه در نقطه ی نسبت طلایی عربستان واقع است و کعبه نیز در نقطه ی نسبت طلایی مکه قرار دارد.
این نسبت ها به هیچ عنوان نمی توانند تصادفی باشند.
.
توضیحات بیشتر در فیلم زیر ارائه شده است
http://fa.usme.ir/uploads/posts/1312674452_ayat.jpg

ترجمه و گردآوری توسط usme.ir از مطالب دکتر ادنان اوکتار (هارون یحیی) و ویدیوی اردم چتین کایا و سایت های ریاضی که همه در زیر آمده است.
منابع:

 http://us1.harunyahya.com/Detail/T/EDCRFV/productId/29542/IMPORTANT_INFORMATION_ABOUT_THE_GOLDEN_RATIO erdemcetinkaya.com http://www.goldennumber.net http://www.goldennumber.net/body.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_ratio http://jwilson.coe.uga.edu/emt669/student.folders/frietag.mark/homepage/goldenratio/goldenratio.html http://mathematicianspictures.com/LEONARDO_DA_VINCI_GOLDEN_RATIO_GOLDEN_MEAN/Leonardo_Da_Vinci_Golden_Ratio_Golden_Mean.htm http://britton.disted.camosun.bc.ca/goldslide/jbgoldslide.htm

البشارة یا رسول الله

البشارة یا رسول الله


به خاطر خروج ماه صفر، پیامبر اکرم (ص) فرمودند: « هر که پایان صفر را خبر دهد بهشت بر او واجب می گردد.»


حلول ماه ربیع الاول مبارک باد.

سرسلامتی به آقا امام زمان (عج)

باور کنید قامت حیدر خمیده است

رنگ از عذار حضرت زهرا پریده است

باور کنید بغض حسن مانده در گلو

خونِ ‌دل حسین به صورت چکیده است . . .


رحلت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت ، غریب مدینه و بقیع و شهادت خورشید طوس امام رضا (ع) تسلیت باد. 


سرسلامتی به آقا امام زمان (عج) و تعجیل در فرج ایشان صلوات.