آلبرشت دورر: پدر چاپی گرافیک جهان

 آلبرشت دورر: پدر چاپی گرافیک جهان 

 

ششم آوریل، برابر است با چهارصد و هشتاد و دومین سالمرگ آلبرشت دورر، طراح آلمانی است. دورر در زمینه باسمه‌سازی (برای چاپ) ملاک و مبنایی بنیان گذارد که در آن زمان در سراسر اروپا موجب دگرگونی شد.

درباره این هنرمند در ویکی پدیا چنین آمده است:
آلبرشت دورر متولد ۲۱ مه ۱۴۷۱ (Albrecht Dürer ) نقاش، حکاک و ریاضی‌دان آلمانی دوره رنسانس است. بزرگ‌ترین گراور‌ساز عصر خویش بود و با حکاکی روی چوب و فلزات آثار بی‌همتایی آفرید که در سراسر مغرب ‌زمین دست به دست چرخید و نفوذ دامنه‌دار خود برروی هنر سده شانزدهم اروپا را تثبیت کرد. ... آوازه دورر در سراسر اروپا پیچیده بود و بسیاری از هنرمندان آن دوره با او مکاتبه و دوستی داشتند. رافائل افتخار می‌کرد که با دورر مبادله نقاشی کرده ‌است. در این زمان دورر به امپراتور ماکسیمیلیان نزدیک بود و بسیاری از کارهای خود را برای او و با حمایت مالی او انجام داد. با مرگ ماکسیمیلیان در ۱۵۱۹ دورر در پی حامی دیگری رفت. با همسرش و یک خدمتکارشان عازم هلند شد و در گذشتن از شهرهای سر راه آثاری نیز ایجاد کرد. هدف او حضور در مراسم تاجگذاری امپراتور جدید یعنی شارل پنجم بود. ... در ۱۵۲۱ از این سفر طولانی به نورنبرگ بازگشت. در این سفر به بیماری نامعلومی دچار شد که تا آخر زندگی با او بود. دورر قسمت عمده‌ای از سال‌های پایانی عمرش را وقف پژوهش در زمینه اصول نظری هنر ساخت و براساس بررسی کاملی از عقاید پیرو دلا فرانچسکا رساله‌ای در زمینه ژرفانمایی و هندسه نگاشت. دورر در ۱۵۲۸ در ۵۶ سالگی در نورنبرگ درگذشت. 
 
 

« دستهای دعاکننده »
نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی عافیتی شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:12 ق.ظ http://www.torist.tk

باسلام ... دوست عزیز عجیب سایت پر محتوا و بدرد بخوری داری . اینو واقعا بهت جدی گفتم . بخاطره همین دوست دارم سایتت را در لینک باکس خودم ثبت کنم . ولی نمیدونم این کار منو دوست داری یا نه . اگه دوست داشتی اول این کد را بزار توی قالب سایتت . و بعد بیا یک لینک ارسال کن .


این هم کد لینک باکس :

<SCRIPT language="javascript" type="text/javascript">
document.write ('<center><ifr');
document.write ('ame width="490" height="400" src="http://www.URL.com" style="border: 0px;"');
document.write (' border="0" scrolling="auto"></ifr');
document.write ('ame>');
</SCRIPT>


اینم ادرس سایت من یعنی همون لینک باکس :
www.torist.tk


دوست عزیز یادت نره اول کد لینک باکس و بعد درج و تبلیغات .

مهدی عافیتی شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:12 ق.ظ http://www.torist.tk

باسلام ... دوست عزیز عجیب سایت پر محتوا و بدرد بخوری داری . اینو واقعا بهت جدی گفتم . بخاطره همین دوست دارم سایتت را در لینک باکس خودم ثبت کنم . ولی نمیدونم این کار منو دوست داری یا نه . اگه دوست داشتی اول این کد را بزار توی قالب سایتت . و بعد بیا یک لینک ارسال کن .


این هم کد لینک باکس :

<SCRIPT language="javascript" type="text/javascript">
document.write ('<center><ifr');
document.write ('ame width="490" height="400" src="http://www.URL.com" style="border: 0px;"');
document.write (' border="0" scrolling="auto"></ifr');
document.write ('ame>');
</SCRIPT>


اینم ادرس سایت من یعنی همون لینک باکس :
www.torist.tk


دوست عزیز یادت نره اول کد لینک باکس و بعد درج و تبلیغات .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد