موزه تجسمی بانک پاسارگاد

موزه تجسمی بانک پاسارگاد


به گزارش سایت خبری رسم ، مراسم گشایش موزه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد برگزار شد.
در این مراسم که عصر دوشنبه (12/12/87) با حضور مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد، حسن ملک‌محمدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، علیرضا ملکیان معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و هنرمندانی چون احمد اسفندیاری، آیدین آغداشلو و بهروز دارش در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز شد، استاد آیدین آغداشلو تاکید کرد که موزه پاسارگاد می‌تواند جایگاه هنر مدرن در ایران را تثبیت کند. 
وی با اشاره به مساله حمایت از هنر گفت:" حمایت از هنر و هنرمند سابقه طولانی در طول تاریخ دارد، اما این حمایت‌ها در قرن اخیر شکلی پیچیده به خود گرفته، زیرا روند خرید و فروش، شکل نمایشگاهی، تاثیر اقتصاد در هنر و ... بر پیچیده‌تر شدن نوع حمایت تاثیر گذاشته، اما برپایی این موزه به شکلی نقصان‌های حمایتی گذشته را جبران کرده است".
آغداشلو افزود:" موزه تجسمی بانک پاسارگاد با جمع‌آوری آثار تاثیرگذارترین هنرمندان معاصر و مدرن 100 سال اخیر کشور در کنار هم تاثیر اجتماعی فراتر دارد، زیرا فاصله مخاطبان با آثار مدرن زیاد است و هنر مدرن هنوز در کشور برای عموم رمزگشایی نشده است".
این هنرمند ادامه داد:" گشایش این موزه می‌تواند روند رشد هنر مدرن در کشور را به نمایش گذارد تا جایگاه هنر مدرن را تثبیت کند و به بسط فرهنگی کشور نیز کمک کند. به این شکل شاید بخشی از جفایی که به هنرمندان رفته نیز جبران شود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد