روزنامه «شهروند» نیمه شعبان بر روی دکه می‌آید

روزنامه «شهروند» نیمه شعبان بر روی دکه می‌آید

رئیس مؤسسه فرهنگی، اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی سازمان شهرداری‌ها گفت: روزنامه «شهروند» با رویکرد اجتماعی و فرهنگی نیمه شعبان بر روی دکه می‌آید. 

رئیس مؤسسه فرهنگی، اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی سازمان شهرداری‌ها گفت: روزنامه «شهروند» با رویکرد اجتماعی و فرهنگی نیمه شعبان بر روی دکه می‌آید.

حسن ناصری پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: پس از این‌که مجوز روزنامه را در اردیبهشت به مدیرمسئولی سیدمهدی هاشمی گرفتیم جلسات متعددی را برگزار کردیم و شورای سییاست‌گذاری روزنامه متشکل از دو نفر از معاونان سازمان و عده‌ای از نخبگان شهری که جمعی از عالمان و عاملان دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران و همچنین شهردارها هستند، تشکیل شد و هماهنگی‌های اولیه برای انتشار روزنامه صورت گرفت که دو تصمیم نیز در این شورا مطرح شد که یا سردبیر انتخاب شود یا شورای سردبیری کار را دنبال کند.

وی اظهار داشت: نهایتاً بحث شورای سردبیری مطرح شد که با توجه به این‌که ما برنامه اختتامیه ستاد یکصدمین سال تأسیس شهرداری را داریم و این روزنامه نیز ثمره نگاه این ستاد بوده و تقریباً یکی از فعالیت‌هایی است که این ستاد دنبال می‌کرده است تا برای شهرداری‌ها که 100 سال از عمرشان گذشته و در مقاطع اولیه روزنامه بلدیه را داشتند روزنامه‌ای را احیا کند، در شورای سیاست‌گذاری مصوب شد که چهارشنبه 5 تیر در مراسم اختتامیه یکصدمین سال تأسیس شهرداری پیش شماره اول روزنامه منتشر و اعلام عمومی شود.

ناصری‌پور اضافه کرد: در دو سه هفته آینده نیز به صورت پیش شماره هفته‌‌ای 3 ـ 2 شماره از آن را چاپ می‌کنیم و برای ایام شعبانیه و نیمه شعبان به بعد نیز روزنامه هر روز منتشر می‌شود.
وی اظهار داشت: اعضای شورای سردبیری و تیم روزنامه چهارشنبه در مراسم اختتامیه یکصدمین سال تأسیس شهرداری توسط مدیر مسئول روزنامه سیدمهدی هاشمی معرفی می‌شوند.
ناصری‌پور تصریح کرد: خیلی از موضوعات اجتماعی است که شاید مرتبط با شهرداری نباشد ولی در فضای اجتماعی قرار دارد و باید به نحوی انعکاس داده شود که در حقیقت برنامه‌های خاصی برای آن در نظر گرفته شده است مثل باشگاه خبرنگاران خانواده که کارهای اولیه آن انجام شده و به زودی عضو می‌گیرند.
وی افزود: نگاه این است که این روزنامه وارد بحث خانواده‌ها و بیش‌تر فرهنگ شهروندی و اجتماعی شود.
ناصری‌پور خاطرنشان کرد: مجموعه‌های روزنامه شهروند را در کشورهای دیگر هم داریم که نگاهشان این است که حرف‌های مردم را در فضای اجتماعی و شهروندی بی‌واسطه مطرح کنند و رویکرد روزنامه شهروند نیز اجتماعی، فرهنگی است.
وی در پایان گفت: از همه صاحب‌نظران قلم، اندیشه که فکر می‌کنند می‌توانند در این حوزه‌ها به ما کمک کنند با آغوش گرم استقبال کنیم

نظرات 1 + ارسال نظر
محمود حق وردی سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:13 ق.ظ http://www.haghverdi.con

امیدوارم به عاقبت روزنامه های جوانمرگ مبتلا نشه، کاش به همین رویه حاضر ادامه می داد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد