شبکه هوشمند اینترنتی به‌زودی در سراسر کشور

 

 

وفا غفاریان، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران امروز اعلام کرد شبکه هوشمند (IN) ملی پس از انتقال از شرکت زیرساخت به مخابرات ایران در سراسر کشور قابل استفاده می‌شود. این سرویس که نوعی تجارت الکترونیکی است پس از خرید، هزینه‌ آن روی قبض تلفن شارژ می‌شود. 

 

 


شبکه‌ IN ملی پس از انتقال از شرکت زیرساخت به مخابرات ایران در سراسر کشور قابل استفاده می‌شود.

وفا غفاریان، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان این مطلب افزود: هم‌اکنون شبکه‌ی IN در دو استان تهران و خراسان رضوی عملیاتی و مورد استفاده واقع شده که نتایج بسیار رضایت بخشی را به همراه داشته است.

وی در مورد شبکه IN ملی اظهار کرد: شبکه‌ی IN ملی که در سطح کشور توسط شرکت ارتباطات زیرساخت نصب شده هنوز کاملا عملیاتی نیست اما پس از انتقال به شرکت مخابرات ایران، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

او خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حال هماهنگ کردن نقل و انتقال شبکه‌ی IN ملی به منظور عملیاتی کردن آن هستیم، چرا که IN به خاطر ماهیت خود که در لایه دسترسی (Access) قرار دارد جزء مأموریت شرکت ارتباطات زیرساخت به شمار نمی‌رود.

غفاریان فعال‌ترین سرویس شبکه IN را در حال حاضر خدمات اینترنتی برشمرد و گفت:هم اکنون  ISPهای متعدد به جای تولید و توزیع کارت در بین مردم، شماره تلفن مخصوص  استفاده از اینترنت در اختیارشان قرار می دهند و در نهایت هزینه استفاده روی قبض تلفن‌شان اضافه می‌شود.

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران در ادامه از شکل گرفتن خرید و فروش الکترونیکی در شبکه IN خبر داد و تصریح کرد: این سرویس که نوعی تجارت الکترونیکی (e-commerce) است پس از خرید هزینه‌ی آن روی قبض تلفن شارژ می‌شود.

وی افزود: تنها تفاوت این روش با تجارت الکترونیکی در استفاده از پول الکترونیکی است. از آن جا که در کشور ما این پول رایج نشده است از این ویژگی IN در سیستم نقدینگی الکترونیکی استفاده شده است.

او با تاکید بر مزایای بی‌شمار شبکه IN اظهار امیدواری کرد که این شبکه در سراسر کشور قابل بهره‌برداری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد