فیلم سازی که برای فیلمش توضیح می ده!

فیلم سازی که برای فیلمش توضیح می ده!


فیلم ساز وقتی فیلمش به پایان می رسه و اکران می شه یعنی همه حرفشو گفته. پس اگه منتقدی یا مخاطبینش نظرشونو بیان می کنن باید و باید گوش کنه و در رفع این اشتباهات برای فیلم بعدیش درس بگیره نه اینکه بگه من اینو می خواستم بگم .

دیشب که برنامه «‌ هفت‌ » پخش شد یکی از مهمانانش خانم « تهمینه میلانی » بود. خیلی حالت تدافعی داشت. بد برخورد می کرد. تو حرف بقیه می پرید (دقیقا با همین لفظ می گم چون به دفعات این کارو انجام داد). وقی منتقد یا مجری حرفشو قطع می کردن ناراحت و عصبانی می شد و ادعا می کرد که نوبت منه و شما وسط حرف من نیایید و اصلا هم حرفشو حتی یک بار به احترام حرف مقابل که شروع به حرف کرد قطع نکرد ولی همانطور که گفتم مدام بین صحبت بقیه صدایشو بلند می کرد تا از فیلمش دفاع کنه.

تهمینه میلانی یه جمله رو مرتب تکرار می کرد اینکه «‌ اصول داره »‌ آخه این فیلم کدوم اصول رو می خواد بیان کنه؟‌اصول مهم مدیریت یا اصول بنیادین علم فیزیک یا اصول شناژبندی و ساختمان سازی؟

اولا «‌ اصول » این نقش اول فیلم آبکی به درد نخور و گنگ بود. من فیلم رو ندیدم ولی نویسینده و کارگردان فیلم فقط روی این کلمه تکیه داشت نه حتی توضیح اینکه این اصول چیه؟ در ثانی وقتی این قدر وقیحانه به منتقد توهین می کنه که مسخره اش کنه مثل بچه پروهای بی ادب زبان دراز که حتی مورد تشویق قرار می گیرن رفتار می کنه یا از حدس و گمان خودش برای توضیح اینکه چرا اون منتقد ( مسعود فراستی) از فیلمی بشتر نکات منفی می بینه یا مثبت  به مخاطب اون خود درونشو اون افکار به ظاهر مدرن و همه چی دان رو می کنه که من اینم اینقدر نمی خوام بفهمم چون دهانم رو باز کردم و گوشهامو گرفتم.

فیلم ساز مثل هر هنرمند دیگری در چارچوب همان اثر هنری فرصت بازگو کردن و ارتباط با مخاطب دارد. مثل یک طراح پوستر که هر آنچه مایل است برای مثلا یک فیلم یا یک جشنواره بیان کند و حتی ویژگی خاصی هم دارد فقط و فقط می تواند و مجاز است که در قالب همان صفحه پوستر همه این اطالاعات را به شکلی هنرمندانه و هنری و البته جذاب تصویر کند نه اینکه خود طراح هم کنار پوسترش بایستد و توضیح اضافت دهد.

نظرات 1 + ارسال نظر
افخم شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:19 ب.ظ http://afkhamsadat.blogfa.com

آخرین تماشایت را پلک خواهم زد
مبادا تصویرت در چشمانم آواره گردد....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد