X
تبلیغات
رایتل

پیشنهاد رشته‌های «تبلیغات» و «رسانه‌های مکتوب

چهارشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1388 09:36 ب.ظ نویسنده: فرزانه نظرات: 0 نظر چاپ

پیشنهاد تشکیل رشته‌های تحصیلی

«تبلیغات» و «رسانه‌های مکتوب و دیجیتال»

 
 

هاشمی گلپایگانی از دستور وزیر علوم برای تشکیل کمیته برنامه ریزی درسی ویژه رشته های رسانه و علوم ارتباطات اجتماعی در شورای برنامه ریزی آموزش عالی خبر داد.  

 
 


علیرضا هاشمی گلپایگانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حوزه مشاوران جوان وزارت علوم درخواست تاسیس کمیته ای مستقل برای رشته های رسانه و علوم ارتباطات اجتماعی در زیرگروه علوم اجتماعی گروه علوم انسانی شورای برنامه ریزی آموزش عالی را به وزیر علوم ارائه کرد و وزیر علوم با این پیشنهاد موافقت کرده و دستور وزیر برای تشکیل این کمیته صادر شده است.

رئیس حوزه مشاوران جوان وزارت علوم افزود: این پیشنهاد پس از موافقت وزیر علوم به دفتر گسترش آموزش عالی معاونت آموزشی ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: رسیدگی به موارد مرتبط به رشته های رسانه و علوم ارتباطات اجتماعی تاکنون در کمیته جامعه شناسی صورت می گرفت.

هاشمی گلپایگانی در تشریح برنامه اولیه تهیه شده در حوزه مشاوران جوان درباره رشته های رسانه و علوم ارتباطات به مهر گفت: در محدوده رشته های رسانه و علوم ارتباطات اجتماعی به صورت تخصصی 10 تا 14 رشته گرایش تحصیلی برنامه ریزی شده که تعدادی از این برنامه ها بین رشته ای بوده و با موافقت شورای برنامه ریزی آموزش عالی در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته ایجاد خواهد شد.

رئیس حوزه مشاوران جوان وزیر علوم از رشته های "تبلیغات" و "رسانه های مکتوب و دیجیتال" به عنوان برخی از عناوین رشته هایی نام برد که تشکیل آنها از سوی حوزه مشاوران جوان وزیر علوم پیشنهاد شده و در صورت تصویب شورای برنامه ریزی آموزش عالی در دانشگاههایی که شرایط لازم برای ایجاد این رشته ها را داشته باشند راه اندازی می شوند.