نیما یوشیج

نیما یوشیج



تولد              21 آبان 1274  یوش ، مازندران


مرگ            13 دی 1338  شمیران ، تهران


آرامگاه          امامزاده عبدالله تهران ، سپس حیاط خانه­ اش در یوش


نام دیگر         علی اسفندیاری


زیمنه فعالیت     شاعر ، نویسنده ، منتقد و نریه پرداز ادبی


سبک              شعر نو




نیمام من، م نوم ، نوم نماور

گرد گردون ، تهمتن و دلاور

شیر شیرون ، رستم دار سرور

ون ریکا ، اتی کو من نوم آور

نظرات 7 + ارسال نظر
سپیده شنبه 23 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:03 ب.ظ http://ashpazkhoonesisijoon.blogspot.com/

میگم به چه مناسبتی این مطلب رو گذاشتی ؟ خبری. بزرگداشتی . مراسمیه ؟ اگه هست بگو . میدونی که من شعر نو خیلی دوست دارم.

دقت می کردی درح شده بود 21 آبان روز تولد نیما یوشیج

درسته که تاریخ این یادداشت 2 روز دیرتر رو نشون می ده اما گرامی داشت آدما که فقط به روز مرگشون ختم نمی شه . خب اونا هم روزی متولد شده اند.
حتما مراسمی بوده اما خبر نداشتم .

سپیده شنبه 23 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:31 ب.ظ

راست میگی . من به روز مرگش دقت کرده بودم. :D

سپیده چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:47 ق.ظ http://ashpazkhoonesisijoon.blogspot.com

اونی رو که خواسته بودی برات گذاشتم ! :D

مرسی

علی خسروی یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 03:42 ب.ظ http://www.ali-minevisad.blogfa.com

سلام و ممنون به وب من سر زدی وقتی به وب تو نگاه میکردم یکهو احساس من به وبلاگت جمع شد و گفتم تو هم این خودم استعداد خدادادی در وبلاگ داری داری یا اشتباه میکنم را نمیدانم ولی تو هم داری داری داریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

بهمن سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:26 ق.ظ

اولین شعری که از نیما شنیدم این بود
در آن هنگام که بندد دست نیلوفر به پای سرو کوهی دام
من از یادت نمی کاهم
تو را من چشم در راهم ....

[ بدون نام ] دوشنبه 16 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:42 ب.ظ

سلام ازا اینکه یادی از بچه محلمون کردین بسیار سپاسگزارم
من جدا از بچه محل بودن
به نیما یوشیج احترام خاصی می گذارم

خیلی دوست دارم که با شما بیشتر آشنا بشم
البته اگه قابل بدونین

علی اکبر یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:38 ب.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
مختصر و مفید بود ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد