نویسنده‌های ایرانی و خارجی برای نوروز 88

                               امسال 85 رمان خواندم/  

              نویسنده‌های ایرانی و خارجی برای نوروز   88

 

فتح الله بی‌نیاز نویسنده و منتقد ادبی گفت: در سال 87 حدود 85 رمان خواندم که از این میان می‌توانم 8 کتاب را که برایم جذاب بود، برای مطالعه در نوروز پیشنهاد کنم.

فتح الله بی‌نیاز نویسنده و منتقد ادبی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره بهترین کتابهایی که در سال جاری خوانده است گفت: اگر اشتباه نکنم تعداد کتابهایی که امسال خواندم حدود 85 جلد بود که شماری از آنها در مجموع برایم جذاب بود. البته تعدادی از این کتابها را قبلا هم خوانده بودم.  

وی افزود: سال 1387 تعداد قابل ملاحظه‌ای رمان و مجموعه داستان خارجی و ایرانی خواندم که بعضی از آنها برایم جالب و خواندنی بود و می‌توانم تعدادی از آنها را برای مطالعه در نوروز پیشنهاد کنم.

بی‌نیاز با اشاره به عناوین برخی از کتابهایی که در سال جاری خوانده است گفت: از جمله این کتابها می‌توانم به شادی در آسمان (فردینان رامو)، ناشناخته ماندگان (پاتریک مودیانو)، مرد در بند (منتخب داستان‌های اروپا)، تونل (ارنستو ساباتو)، کاناپه قرمز (میشل لبر)، رز گریه کرد (مجموعه داستانی از ویلیام ترور) زنگبار یا دلیل آخر (آلفرد آندرش)، گورستان اهل فرنگ (ریچارد دولینگ) و دلتنگی (آلبرتو موراویا) اشاره کنم.

این نویسنده آثار ادبی اضافه کرد: اشتیاق (مجموعه داستانهای کوتاه آمریکایی) هجوم دوباره مرگ (ژوزه ساراماگو)، از کافکا تا گراس (مجموعه داستان)، فرزند پنجم (دوریس لسینگ)، برف سیاه (میخائیل بولگاکف)، تعطیلات پایان هفته در گواتمالا (میگل آنخل آستوریاس)، زن و شوهر واقعی (منتخب داستان‌های آفریقا)، شناختی از هرمان هسه، خانه و جهان (تاگور)، آب خوردن مورچه(یاشار کمال) و فرار کن خرگوش (جان آپدایک) هم دیگر کتابهایی است که خواندنشان برایم جذاب بود.

وی همچنین مطالعه کتابهای کاناپه قرمز، رز گریه کرد، زنگبار یا دلیل آخر، هجوم دوباره مرگ، تونل، از کافکا تا گراس، اشتیاق و تعطیلات پایان هفته در گواتمالا را برای نوروز امسال به خوانندگان آثار ادبی پیشنهاد کرد.

نظرات 3 + ارسال نظر
خان بزرگ سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 03:50 ب.ظ

خودتون کدوماشو خوندین

ابراهیمی پنج‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:51 ب.ظ http://resanehayenovin.blogfa.com/

سال نو مبارک
شبنمی آهسته از چشمان برگ

می چکد بر دامن رنگین خاک

گل می افشاند به چشم آفتاب

نازخندی خوابناک

ناگهان از جای می خیزد نسیم

شاد می رقصد میان خاکسار

گفتگویی نرم می لغزد به گوش

“هان بهار…

آری بهار…”

یه رهگذر شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:55 ب.ظ http://http:www.minesmallschool.blogfa.com

سلام
نسیم صبحدم گو نرم برخیز
گل از خواب زمستانی برانگیر
دگر بارت چو بینم شاد بینم
سرت سبز و دلت آباد بینم
سال نو مبارک
به مدرسه ی کوچک ما هم سری بزن خوشحال میشم
بدرود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد