رسانه‌ها نقشی مهم در وحدت جهان اسلام برعهده دارند

        رسانه‌ها نقشی مهم در وحدت جهان اسلام برعهده دارند

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با اشاره به ضرورت تقریب فکر و اندیشه و تدوین برنامه ها و راهبردهای مشخص بر اهمیت نقش رسانه‌ها در ایجاد وحدت در جهان اسلام تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حمید مولانا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در نخستین نشست علمی کنفرانس وحدت اسلامی با تأکید بر چگونگی تحقق وحدت اسلامی گفت: اعتقاد دارم که سه موضوع ایجاب می‌کند که به وحدت توجه داشته باشیم. اگر هر کدام از این سه موضوع تحقق نیابد در رسیدن به وحدت موفق نخواهیم بود.

وی افزود: تقریب و وحدت فکری و اندیشه در رابطه با مسائل مختلف مورد توجه است.

مولانا با اشاره به وحدت اسلامی در عرصه بین المللی یادآور شد که این دو عامل برای رسیدن به وحدت کافی نیست بلکه برای آن باید برنامه‌ها و راهبردهای مشخصی تعیین شود.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: وحدت اسلامی یک جریان است اما یک جریان ملی تلقی نمی‌شود و چهار گروه کلیدی در این رابطه باید فعال شود. در وهله اول علما، بزرگان بویژه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و سه گروه دیگر دانشمندان، اندیشمندان، دانشجویان در دانشگاهها بوده همچنین هنرمندان، مبتکرین و اصحاب رسانه و صنایع فرهنگی هم در این زمینه نقشی مهم دارند.

مولانا تصریح کرد: تجربه من در کشورهای غربی و اسلامی نشان می‌دهد که در عرصه بین‌الملل سازمان یافته نیستیم و در سازمانهای دولتی شرکت نمی‌کنیم. اخیراً در کمیته فرهنگ و ارتباطات یونسکو جلسات مختلفی برگزار شده بود اما نمایندگانی از امت اسلام در این جلسات حضور نداشتند. در یونسکو 600 سازمان غیردولتی فعالیت می‌کنند اما تنها 4 سازمان اسلامی هستند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسئله ما در رسانه‌ها مسئله سرمایه‌گذاری و امکانات نیست گفت: مهمترین مسئله رسانه‌های اسلامی به بحث تفکر بازمی‌گردد.

مولانا در خاتمه گفت: برای رسیدن به همفکری و تقریب اندیشه مسلمانان جهان باید بسیج شوند. یکی از عللی که غرب به ما فشار می‌آورد این است که آنها خود را بسیج کرده‌اند اما امروز در قرن 21 به واسطه تمام این بحرانهای بوجود آمده ما فرصت داریم از این موقعیت استفاده کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد