بازار سیستم عامل : هم‌چنان ویندوز اکس.‌پی


بازار سیستم عامل

 هم‌چنان تحت سلطه ویندوز اکس.‌پی است

 
 

در حالی که سهم بازار مرورگر وب مایکروسافت به تدریج در حال کاهش است سیستم عامل این شرکت توانست در ماه فوریه اندکی از سهم بازار خود را افزایش دهد و همچنان بر این بازار مسلط باشد.  

 
 

به گزارش ایسنا، طبق آمار Net Applications، مایکروسافت توانست سهم بازار سیستم عامل خود را از 88.20 درصد در ماه ژانویه به 88.42 درصد در ماه فوریه برساند.

در مقابل سهم بازار اپل برای نخستین بار در بیش از یک سال گذشته 0.28 درصد کاهش یافته و به 9.61 درصد رسید؛ لینوکس نیز روند صعودی خود را ادامه داده و سهمش در بازار سیستم عامل به 0.88 درصد رسید.

بر اساس این آمار، نسخه آزمایشی ویندوز 7 هنوز اثر قابل توجهی برروی بازار سیستم عامل نداشته است و از 0.10 درصد در نیمه ژانویه به 0.22 درصد در پایان این ماه رسید.

در این بین ویندوز ویستا تاثیر قابل توجهی در افزایش سهم بازار ویندوز داشته و سهمش از 22.48 درصد در ماه ژانویه به 22.79 درصد در ماه فوریه رسید. با این حال تمامی نسخه‌های ویندوز کاهش سهم داشتند. سهم ویندوز اکس پی که سیستم عامل حاکم در بازار ماند از 63.76 درصد به 63.67 درصد رسید.

اما در بازار سیستم‌های عامل تلفن همراه، اپل بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد. طبق آمار Net Applications، سیستم عامل مکینتاش آیفون 66.61 درصد این بازار را در ماه فوریه در اختیار داشت و به‌دنبال آن Java ME با 9.06 درصد و ویندوز موبایل با 6.91 درصد قرار گرفتند.

بلک بری همچنان سهم اندکی در بازار مرور وب همراه دارد اما به‌نظر می‌رسد عرضه بلک بری استورم به بازار برروی سهم بازار این تلفن هوشمند تا اندازه‌ای تاثیر داشته است که از 1.5-1.7 درصد به 2.24 درصد در ماه فوریه رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد