همکاری ‌دو نهاد بین‌المللی برای امنیت کودکان در اینترنت

همکاری ‌دو نهاد بین‌المللی برای امنیت کودکان در اینترنت


همشهری آنلاین:
آژانس تلکومز سازمان ملل و کمیسیون اروپا (EC) به مناسبت روز جهانی اینترنت ایمن بر ضرورت حفاظت از کودکان در شبکه اینترنت تاکید کردند.

در بیانیه مشترکی که اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد و کمیسیون اروپا در تاریخ دهم فوریه، به مناسبت روز جهانی اینترنت ایمن [Safer Internet Day - SID 09] در ژنو منتشر کردند آمده است کودکان از فعال‌ترین و در عین حال از آسیب پذیرترین کاربران اینترنت هستند.

در این بیانیه آمده است نتایج تحقیقاتی که اخیرا منتشر شده حاکی از آن است که بیش از شصت درصد از کودکان و نوجوانان هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند.

طبق نتایج این تحقیقات، سه چهارم از کودکانی که از اینترنت استفاده می‌کنند حاضرند اطلاعات مربوط به خود و خانواده شان را در ازای پول و خدمات در اختیار دیگران قرار دهند.

Safer Internet Day - SID 09

یک پنجم از کودکان نیز هر سال طمعه افراد و گروه‌های تبهکار قرار می گیرند.

حمدون توره (Hamadoun Touri) دبیر کل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد می‌گوید تامین امنیت کودکان در شبکه اینترنت باید به یکی از مهمترین دغدغه‌های همه کشورهای جهان تبدیل شود.

وی افزود ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که همه افراد جامعه از خطراتی که در شبکه اینترنت کودکان را تهدید می‌کند،‌ آگاهی پیدا کنند.

دبیر کل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد خاطر نشان کرد برای تحقق این هدف، ما تلاش‌ها و سرمایه گذاری‌های خود را در سراسر جهان در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف از جمله برنامه  به سوی یک اینترنت مطمئن تر افزایش خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از ژنو،‌ ویویان ردینگ، کمیسر اطلاع رسانی و رسانه‌های اروپا، نیز به نوبه خود در بیانیه یادشده اعلام کرد شبکه اینترنت تمام کشورهای جهان را به یکدیگر متصل کرده است.

وی افزود امنیت کودکان که به طور گسترده از اینترنت استفاده می‌کنند برای همه ما به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد