اکران جشنواره ای فیلم « عیار »

رفتم اکران جشنواره ای فیلم « عیار » با بازی محمدرضا فروتن، کامبیز دیرباز و پوریا پورسرخ.

موقع بیرون رفتن از سالن سینما کارت ارزیابی فیلم از نظر تماشاگران رو که زمان وارد شدن داده بودن تو خونه وسطی جایگاه مخصوص انداختم یعنی به نظرم فیلم متوسطی بود.

موضوع فیلم خوب بود از این منظر که آدما دچار پیش داوری هستن و پیش از جنازه گریه می کنن  و به یه بخش از زندگی آدمی نگاه کرده بود که تو یه شهر کوچیک طلافروش است. در گذشته وقتی یه مشتری مرد برای فروش مقدار زیادی طلا به مغازه اش میاد به او مشکوک می شه و پلیس رو در جریان می گذاره. اون مرد سارق هم به زندان می افته اما آخرین خاطره طلافروش از مردسارق تهدید اوست که اگه از زندان بیرون بیاد حسابشو می رسه. حالا چند سال از اون ماجرا گذشته و سر و کله مرد سارق زندان رفته پیدا شده . طلافروش هم از ترس انتقام سارق تصمیم به فراز از اون منطقه میگیره که در آخر داستان معلوم می شه سارق سابق قصد خریدن گوشواره طلا برای دخترش داشته که مدام دور و بر طلافروشی رفت و آمد می کرده و اصلا قصد انتقام جویی و آسیب زدن به طلافروش رو نداشته. (البته داستان فیلم حواشی دیگری هم داره که بود و نبودش به اصل داستان لطمه نمی زنه )

به نظرم فیلمی بود که اگه حتی از بازیگران معروف در آن استفاده نمی شد بازیگران تازه کار هم می تونستن همون طور ایفای نقش کنن . صحنه های پر از برف فیلم به عنوان لوکیشن های زیبا و حتی گاهی رعب آور خوب بودن و کمک به القای حس بی پناهی و این در خود فرورفتگی خیالی اوهام مرد طلافروش داشت. اما هرچی فکر می کنم هیچ چیز شاخصی نداشت . البته این نظر منه .



نظرات 1 + ارسال نظر
خان بزرگ دوشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:41 ق.ظ

خوش به حالتون که وقت می کنین به جشنواره می رید
ما که چند سالی می شه پامون به اونجا باز نشده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد