پیغام گوگل برای کاربران IE

                                پیغام گوگل برای کاربران IE 

                           

            

گوگل در تلاش است تا مشترکان سرویس پست الکترونیکی Gmail را به عدم استفاده از مرورگر اینترنتی Internet Explorer ترغیب کرده و مروگر Chrome خود یا Firefox موزیلا را جایگزین آن کند.

زمانی که کاربران از طریق نسخه 6 مرورگر IE قصد ورود به سرویس پست الکترونیکی Gmail را داشته باشند، پیغامی با عنوان "با سرعت بیشتر وارد Gmail شوید" در قسمت منو سرویس اینترنتی آن‌ها نمایان می‌شود. این پیام به گونه‌ای طراحی شده که کاربران با کلیک کردن روی آن‌ها وارد صفحه‌ای از سایت گوگل می‌شوند در آن کاربران می‌توانند با مرورگر Chrome یا Firefox 3، با دو برابر سرعت وارد Gmail شوند.

سرویس پست الکترونیکی Gmail هفته گذشته این پیغام را برای کاربرانی که از نسخه 7 مرورگر IE مایکروسافت استفاده می‌کردند نیز عرضه کرد، اما از آن زمان تاکنون گوگل این پیغام را برای مرورگر IE7 حذف کرده و آن را فقط برای کاربران با مرورگر IE6 به نمایش می‌گذارد.
کاربرانی که از دیگر مرورگرهای اینترنتی نظیر Safari اپل و همچنین مرورگر Safari Opera Software ASA استفاده می‌کنند، با این پیغام مواجه نخواهد شد.

شرکت گوگل در حال حاضر IE7، Firefox 2.0 و نسخه‌های آتی آن‌ها و همچنین Chrome و Safari را تنها مرورگرهایی می‌داند که از سرویس Gmail پشتیبانی می‌کنند. دیگر مرورگرهای که قابلیت پشتیبانی از سرویس پست الکترونیکی Gmail را دارند، شامل Opera و نسخه‌های پیشین IE، Firefox و Safari می‌شوند که البته از عرضه برخی قابلیت‌های این سرویس ناتوانند.

طبق آمارهای منتشر شده از سوی مرکز Net Applications، بیش از 21 درصد کاربرانی که ماه گذشته وارد اینترنت شده و در سایت‌های مختلف اینترنتی گشت و گذار کرده بودند، مرورگر IE6 را به‌کار برده بودند. در این میان، میزان جست‌وجوهای اینترنتی بامرورگر IE7 در ماه نوامبر سال 2008 میلادی 48 درصد بوده و Firefox 3 تنها 16 درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است.
 

                                            

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد