بر اساس یک تحقیق،

بر اساس یک تحقیق،
هدفون فعالیت دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب را مختل می‌کند
  

به گفته‌ی محققان، هدفون‌های مورد استفاده در دستگاه‌های پخش موسیقی مانند آیپاد ممکن است در کار دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب و دفیبلاتورهای قلبی تداخل ایجاد کنند. 

 

به گزارش  (ایسنا)، به گفته‌ی محققان خود دستگاه‌های پخش موسیقی هیچ خطری برای دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب و دفیبلاتورهای قلبی که برای عادی کردن ضربان قلب مورد استفاده قرار می‌گیرند ایجاد نمی‌کنند اما مغناطیس‌های کوچک قوی داخل هدفون‌ها در صورت قرار گرفتن در فاصله‌ی ‌٢/١ اینچی آن‌ها ممکن است عمل این دستگاه‌ها را مختل کند. 

 

گروهی از محققان در بوستون آمریکا هشت مدل هدفون را برروی ‌٦٠ دستگاه‌ تنظیم ضربان قلب و دفیبلاتورهای قلبی آزمایش کردند. این آزمایش‌ها نشان دادند قرار گرفتن هدفون برروی سینه‌ی بیمارها برروی دستگاه‌های قلبی حدود یک چهارم از بیماران مورد مطالعه تداخل ایجاد کرد و این تداخل در دفیبلاتورها دو برابر بیش‌تر از دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب بود.  

همچنین بر اساس نتایج مطالعه‌ی دیگری که در انجمن قلب آمریکا منتشر شد احتمال تداخل

تلفن‌های سلولاری مجهز به فن‌آوری بی‌سیم بلوتوث با دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب بعید است.

یک دستگاه تنظیم ضربان قلب با ارسال ضربان‌های الکتریکی به قلب ریتم قلبی را کند یا تند می‌کند با این حال به وجود آمدن اختلال در آن که باعث می‌شود بدون توجه به ضربان قلب سیگنال ارسال کند به تپش یا بی‌نظمی قلبی منجر می‌شود.  

به گفته‌ی این محققان، افراد دارای این دستگاه‌های پزشکی نباید هدفون‌ها را هنگامی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند در جیب لباس یا کتشان قرار دهند.  

شدت میدان مغناطیسی بیش‌تر هدفون‌ها ‌٢٠ برابر بیش‌تر از آستانه‌ی تداخل با دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب و دفیبلاتورهای قلبی است.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی رمضانی سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:21 ق.ظ http://ramazani60.blogspot.com

ممنون از مطالب بسیار جالبناکی که به ایمیلم فرستادید. دست تان درد نکند. خوبُ پسُ نیم این ناز و لوس بازی های قلب آدمی بنابر تقصیر هدفون هاست؟ دور می ریزمش.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد