تلویزیون: جعبه جادوی پر اشتباه

 تلویزیون: جعبه جادوی پر اشتباه

 

چند روز است که کانال های مختلف تلویزیونی به مناسبت روز قدس تصاویر سرزمین اشغالی فلسطین را پخش می کنند. هنگامی هم که سریالها یا هر برنامه دیگری از تلویزیون پخش می شود برای اینکه همچنان در ذهن مردم این روز و راهپیمایی روز قدس باقی باشد و به نوعی جلوی چشم بیننده باشد بعضی شبکه ها و کانال ها تدابیر تصویری تدارک دیده اند با دیدنش در گوشه صفحه تلویزیون مردم را شارژ کند. 

 شبکه دو تدبیری تدارک دیده ساده لوحانه و غرق در بی خبری. نشانه تصویری این شبکه تشکیل شده از بالا : یه کبوتر سفید با بالهای گشوده رو به سمت راست که تصویر مسجد الاقصی آن را پوشانده و نوشته ای در زیر آن. در نگاه اول چیزی که تداعی می شود آرم یکی از شرکت های آمریکایی معروف است که در ایران آن را بیشتر روی لباس و عطر و اسپری می شناسیم تا معروف ترین خدماتش یعنی مجله و شبکه رادیویی تلویزونی و اینترنتی . این دو نشانه تصویری تفاوتی که دارند این است که نشانه حک شده در شبکه دو اشاره به سمت راست دارد و آن آرم توضیح داده شده معروف به سمت چپ. 

 حالا قضاوت کنید در جامعه ای که اکثر نوجوانها و حتی کودکانش این آرم را می شناسند و تصاویر تلویزیونی را در کشورهای دیگر نمایش می دهند آیا بهتر نیست دقت بیشتری نسبت به تصاویر شود؟ حداقل کسانی که اینقدر نابخردانه شعور و درک مردم را دست کم می گیرند کمی به دنیای اطرافشان توجه داشته باشند و قبل از نمایش مضحکشان آن را بازبینی کنند.

نظرات 3 + ارسال نظر
آرمان جمعه 5 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:09 ب.ظ http://www.fucker.blogsky.com/

سلام.
و دیگر هیچ.
چرا که چاره ای جز این نیست.
دردهای من و ما خیلی فراتر از اشتباه هات بچه گانه ی از این قبیل است.
من به خاطر اشتباهات بزرگ دیگران
مدتهاست که از خود انتقام میگیرم.
روز خوش و خدا نگهدار

ALI SOTOODEH جمعه 5 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:59 ب.ظ http://WWW.MOVIS20.BLOGFA.COM

SALAM
NAMAZ ROZEHAT GABUL BABAYI
CHIYE ADAME KHUSH THP NADIDI
MA ININM DIGE
DOA KUN BARAM
ALI

علی رمضانی شنبه 6 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:53 ب.ظ http://ramazani60.blogspot.com

سلام،
چندی پیش ایران بودم. در یکی از شبکه ها، مصاحبه یک جوان ایرانی را نشان می دادند که از صلح طلبی ایران و در بدگویی از اسراییل سخن می گفت. دقیق یادم است، او می گفت: اسرائیلی ها باید بدانند که ما ایرانی ها صلح طلبیم. برای همین یکی از سه رنگ پرچم ما سفید است. لابد متوجه نبوده که سفید مهمترین رنگ در پرچم اسراییل است، فقط دو خط و یک ستاره داوود که آبی است! البته داشتن رنگ سفید در پرچم به معنای صلح طلبی نیست. تعجب کردم، چطور ممکن بود همچه چیزی در تلویزیون ایران پخش شود.
راستی، وبلاگ تان را خیلی خواندنی یافتم. لینکش را گذاشتم در صفحه ام.
شاد باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد