اینترنت پس از تلویزیون به عنوان مهمترین منبع خبری

اینترنت پس از تلویزیون به عنوان مهمترین منبع خبری

 

اینترنت پس از تلویزیون به عنوان مهمترین منبع خبری برای انتشار اطلاعات و اخبار علمی در جهان است، گرچه بسیاری از کاربران اینترنتی نسبت به هر مطلبی که بدون آگاهی قبلی در اینترنت مطالعه می کنند اطمینان کامل ندارند.اینترنت پس از تلویزیون به عنوان مهمترین منبع خبری برای انتشار اطلاعات و اخبار علمی در جهان است، گرچه بسیاری از کاربران اینترنتی نسبت به هر مطلبی که بدون آگاهی قبلی در اینترنت مطالعه می کنند اطمینان کامل ندارند.

پروژه تحقیقاتی The Pew Internet and American Life Project در تازه ترین گزارش خود منتشر کرد : ۲۰ درصد از مردم آمریکا بیشتر اطلاعات علمی مورد نظر خود را از طریق اینترنت به دست می آورند، این درحالی است که ۴۱ درصد از مردم، این دسته از اطلاعات را از طریق تلویزیون به دست می آورند.

در این میان روزنامه ها و مجلات هریک با ۱۴ درصد و رادیو با سهم ۴ درصدی در رتبه های بعدی قرار دارند.
این مطالعه همچنین نشان داد که ۳۳ درصد از مردم اکثر اوقات به اینترنت تمایل دارند و این رقم برای تمایل به تلویزیون ۳۴ درصد است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، حدود ۸۰ درصد از افرادی که اطلاعات و اخبار علمی را از طریق اینترنت دریافت می کنند، آنها را از دیگر مراجع اطلاعاتی دیگر نیز برای اطمینان خاطر داشتن از درستی شان بررسی می کنند.

این مطالعه نشان داد که آمریکایی ها برای اخبار علمی و در مقایسه با سایر اخبار بیشتر به اینترنت روی می آورند. این بررسی بر پایه اطلاعات به دست آمده از ۱۴۴۷ کاربر اینترتی و از طریق پرسش تلفنی تنظیم شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
فردین صحرایی یکشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 06:12 ب.ظ http://www.homyan.blogfa.com

درود و سلام
از محبت و لطف شما در مورد وبلاگم بسیار ممنونم
در اداره و نشر مطالب متاسفانه تنها هستم ولی بسیار مایلم از نظرات دوستان فرهیخته ای چون شما بهره مند شوم.
منتظر نظرات پر مهرتان هستم
جاودانه باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد