انواع مانیتور .... جنگ برندها !!!

انواع مانیتور .... جنگ برندها !!!

 

ورود صفحه نمایشگرهای عریض به بازار لذت کار با کامپیوتر را برای کاربران دوچندان کرده است. شرکت سامسونگ که پیشتاز طراحی و ساخت مانیتورهای عریض است، نخستین سری از این مانیتورها را با نام تجاری Mandle 1931BW به بازار عرضه کرده است.

امواج کف‌آلود دریا، ردیفی از سنگ‌های رنگارنگ و گوش‌ماهی‌های زیبا و ... دریغ و صد افسوس که تمام این زیبایی‌ها در یک قاب چهارگوش جای گرفته است با پیکسل‌های کوچک رنگی! قاب کوچکی که جزو لاینفک رایانه‌ها و یکی از مهم‌ترین اجزای یک سیستم کامپیوتر به شمار می‌آید.

انواع مانیتور

مانیتور یکی از اجزای سخت‌افزارهای مهم در کامپیوتر است که از آن برای نمایش اطلاعات استفاده می‌شود، در انواع مختلفی چون CRT) Cathod Ray Tube) و Lcd) Liguid Crystal Display) در بازار موجود است. این کالا مانند سایر تجهیزات جانبی کامپیوتر دارای مدل‌های مختلف با قابلیت‌های متفاوتی است. به همین دلیل بسیاری از افراد هنگام انتخاب این کالا با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌دانند چه نوع مانیتوری (lcd یاCRT ) با چه سایزی و چه قابلیت‌هایی را انتخاب کنند.

CRT یا LCD

در حالی که مدت‌هاست از ورود تکنولوژی نمایشگر‌های LCD به بازار جهانی می‌گذرد و این محصولات در بازار اکثر کشورهای دنیا جایگزین نمایشگر‌های CRT شده‌اند، برخی از کاربران ایرانی هنوز هم به دنبال مانیتورهای CRT هستند. تا آنجا که برخی از فعالان بازار معتقدند، آمار فروش مانیتورهای CRT همچنان از انواع LCD این کالا بالاتر است و نسبت فروش آنها 60 به 40درصد است. به نظر آنها دلیل اصلی این موضوع کاهش شدید نرخ تجهیزات کامپیوتری طی سال‌های اخیر است. با وجود این شرایط کمتر پیش می‌آید یک کاربر که با صرف مبلغی حدود 400 هزار تومان یک کامپیوتر شخصی (PC) خریداری می‌کند، حاضر به خرید یک مانیتور LCD گران‌قیمت شود.

البته در این میان هستند افرادی که به دلیل موقعیت کاری استفاده از مانیتورهای فلترون را به انواع LCD این کالا ترجیح می‌دهند. به عنوان مثال گرافیست‌ها، معمولا مانیتورهای CRT را به انواع LCD ترجیح می‌دهند. چرا که مانیتورهای CRT رنگ‌ها را واقعی‌تر نشان می‌دهند. در مقابل کاربرانی که استفاده آنها از کامپیوتر مبتنی بر متن است تمایل بیشتری به استفاده از مانیتورهای LCD دارند. چرا که محدوده پیکسل‌ها در مانیتورهای LCD به درستی تعریف و رعایت می‌شود. افرادی نیز که از کامپیوتر برای بازی‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند مانیتورهای CRT را به LCD ترجیح می‌دهند. چرا که فرآیند ترسیم مجدد صفحات در مانیتورهای LCD با سرعت کمتری انجام می‌شود.

ساعی یکی از فروشندگان مانیتور در پاساژ پایتخت در زمینه فروش مانیتورهای CRT و LCD در بازار می‌گوید: به رغم ورود مدل‌های جدید و کارآمد از مانیتورهای LCD به بازار هنوز هستند افرادی که به دنبال خرید مانتیورهای CRT هستند.

اما به هر حال در حال حاضر بازار خرید و فروش مانیتورهای LCD گرم‌تر از CRT است. احدی یک فروشنده دیگر نیز از رشد آمار فروش مانیتورهای LCD در بازار خبر می‌دهد و می‌گوید: طبق آمار، درآمد حاصل از فروش نمایشگرهای LCD در سال 2007 با رشد 55 درصدی 3/2 میلیارد دلار بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال 2007 به 7/6 میلیارد دلار برسد. وی نیز فروش مانیتورهای LCD را نسبت به انواع CRT بالاتر می‌داند ولی معتقد است مانیتورهای LCD از لحاظ کیفیت رنگ هرگز به پای مانیتورهای CRT نمی‌رسند.

برندهای مختلف LG ،SAMSUNG ،ACER،HANSOL، TVM، FARASSOO و ... از برندهای مختلف در بازار هستند. اسم‌هایی که پشت واژه‌های غریبشان، نشانه‌هایی از تولیدات داخلی، هرچند کوچک و ناچیز دارند. فعالان بازار معتقدند، اکثر مانیتورهای موجود در بازار محصول کشورهای آسیایی بوده و قطعات اصلی مانند پنل‌ها، لامپ‌های تصویر، قطعات الکترونیکی و ... توسط شرکت مادر تولید و در کشور ایران تنها ASSEMBLE می‌شوند. دلیل هم مشخص است. تازه‌واردها

ورود صفحه نمایشگرهای عریض به بازار لذت کار با کامپیوتر را برای کاربران دوچندان کرده است. شرکت سامسونگ که پیشتاز طراحی و ساخت مانیتورهای عریض است، نخستین سری از این مانیتورها را با نام تجاری Mandle 1931BW به بازار عرضه کرده است. این مانیتورها از کنتراست نور 2000 به یک برخوردار بوده و مدت زمان انتظار برای ظهور تصویر به صفحه نمایش از دو میلی ثانیه تجاوز نمی‌کند که این چنین سرعتی در میان مانیتورهای LCD بی‌نظیر است.

طبق اعلام شرکت «سام الکترونیک» در طراحی و ساخت نمایشگرهای عریض سامسونگ از فناوری magic speed برای به حداکثر رساندن سرعت ظهور تصویر و از فناوری Magic Bright برای روشنایی و شفافیت هر چه بیشتر تصاویر استفاده شده است.

گلستان مسوول فروش مانیتورهای سامسونگ، افزایش شمار کاربران رایانه برای تماشای فیلم‌های سینمایی بر صفحه مانتیورها، راه‌اندازی سیستم‌عامل جدید ویندوز ویستای مایکروسافت و افزایش تقاضا برای مانیتورهای صفحه عریض به علت افزایش بهره‌وری در ادارات و ... را از دلایل توسعه خط تولید این مانیتورها عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود میزان فروش این مانتیورها در پنج سال آینده از 1/9 میلیون دستگاه به 15میلیون دستگاه در سال 2011 برسد. وی مدل‌های BW 1931+، +2032 BW و+2232 BW را از مانیتورهای جدید wide معرفی کرد که وارد بازار خواهند شد. گلستان مدل‌های 225 MD 225 MS و 225 MW را از مانیتورهای چند کاره صفحه عریض سامسونگ معرفی کرد که به وب‌کم 2مگاپیکسلی، 2میکروفون و اسپیکر داخلی مجهز است.

تولید نسل جدید از مانیتورها که یک pc در داخل آنها تعبیه شده است اقدام جدید سامسونگ است که این مانیتورها مانند یک کامپیوتر عمل کرده و کیبورد، موس و سایر تجهیزات به مانیتور وصل می‌شوند. این مانیتورها قابلیت دریافت اطلاعات را داشته و بیشتر برای کاربرانی که قصد ورود اطلاعات به کامپیوتر را دارند کاربرد دارد. نمایندگی فروش مانیتورهای LG نیز مدل‌های L1900J،L1900R و L1900E را از مانیتورهای جدید این شرکت معرفی کرد که با قیمت 385 هزار، 404 هزار و 404 هزار تومان به فروش می‌رسند.

نظرات 2 + ارسال نظر
مریم پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:53 ب.ظ

سلام.از این مطلبی که گذاشتین,ممنونم.خیلی عالی بود و من تونستم برای یکی از پروژه های دانشگاهم ازش استفاده کنم.

salam یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:40 ب.ظ

فوقلعاده بود نجاتم دادید از یه تحقیق ممنو از لطفتون

موفق باشید ولی جریمه شما اینه که باز هم به این وبلاگ سربزنید!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد