مایکروسافت فروش ویندوز ایکس.پی را متوقف می‌کند

مایکروسافت فروش ویندوز ایکس.پی را متوقف می‌کند

 

 
 

باوجود مخالفت گروهی از کاربران رایانه که تمایلی به استفاده از سیستم عامل ویندوز "ویستا" (Vista)، جایگزین ویندوز ایکس پی (XP) ندارند، شرکت مایکروسافت از روز دوشنبه فروش سیستم عامل ویندوز ایکس پی خود را به خرده فروش ها و سازندگان بزرگ رایانه متوقف می کند.  

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هنگامی که رایانه های حاوی سیستم عامل ویندوز ایکس پی از فهرست صورت موجودی شرکت های سازنده رایانه مانند شرکت "دل" یا شرکت "هیولت پاکارد" (HP) پاک شود ، کاربرانی که می خواهند در رایانه های جدید خود از سیستم عامل قدیمی ایکس پی استفاده کنند باید ابتدا "ویستا آلتیمیت" یا "ویستا بیزینس" را خریداری کنند و بعد بطور قانونی به ویندوز ایکس پی بازگردند.

مایکروسافت همچنان سیستم عامل ویندوز ایکس پی را برای فروش تا پایان ماه ژانویه در اختیار سازندگان کوچکتر رایانه قرار می دهد. همچنین نسخه ای از ایکس پی برای رایانه های بسیار ارزان قیمت مانند "Asus Eee PC" موجود خواهد بود.

گروهی از کاربران رایانه با ارایه درخواستی به نام "XP را نجات دهید" که در پایگاه اخبار صنعت رایانه به نام "اینفو ورد" منتشر شده است، از شرکت نرم افزار سازی مایکروسافت خواستند تا زمان عرضه سیستم عامل بعدی خود یعنی "ویندوز هفت" به عرضه سیستم عامل ایکس پی ادامه دهد. مایکروسافت زمان انتشار سیستم عامل ویندوز هفت را سال 2009 اعلام کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد