دختر نابغه ایرانی , جوان‌ترین استاد دانشگاه : من ایرانی نیستم

 در تاریخ ۳۰/۲/ ۸۷ مطلبی با عنوان  «دختر نابغه ۱۹ ساله ایرانی ، جوان ترین استاد دانشگاه درجهان » روی وبلاگ گذاشته بودم که توسط یکی از اعضای سایت متخصصین ایران برایم ارسال شده بود؛حالا بعد ازگذشت  این مدت متن دیگری از ایشان به ایملم رسیده که لازم می دانم شما هم از آن مطلع شوید.

دختر نابغه ایرانی , جوان‌ترین استاد دانشگاه : من ایرانی نیستم

در ماه قبل خبری توسط اینجانب در گروه متخصصین ایران منتشر شد که موضوع آن مربوط به جوان ترین استاد دانشگاه جهان بود.پس از این که این خبر توسط من منتشر گردید پیامی به من داده شد از طرف یکی از اعضا سایت که این خانم ایرانی نیستند. بر آن شدم که خبر کامل این موضوع را پیدا کرده و به گروه ارائه دهم.
دکتر عالیا صبور، استاد جوان دانشگاه کونکوک کره که اخیرا از سوی کتاب رکوردهای گینس به عنوان جوان‌ترین استاد دانشگاه جوان معرفی شده در پاسخ به پیگیری‌های چند روزه ایسنا تاکید کرد که وی «غیر ایرانی و فاقد ریشه‌های ایرانی» است.


 

دکتر عالیا صبور، جوان‌ترین استاد دانشگاه دنیا با تاکید بر این که ریشه‌های ایرانی ندارد، خود را دانشمندی متعلق به جهان معرفی کرد.وی در عین حال ملیت پدر و مادر خود را مساله‌ای شخصی خواند که دلیلی به بیان آن نمی‌بیند.صبور با بیان این که متولد نیویورک است تصریح کرد: «من خود را دانشمندی متعلق به همه جهان می‌دانم.»
گفتنی است، پس از انتشار خبر معرفی این شرقی وی، گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال ایرانی یا عرب بودن وی در برخی وبلاگ‌ها و سایت‌های غیر رسمی در منطقه از جمله منابع فارسی مطرح شده بود.
عالیا صبور که متولد فوریه 1989 است، در سن 10 سالگی وارد دانشگاه شد و در سن 14 سالگی لیسانس خود را با درجه ممتاز در رشته ریاضیات کاربردی از دانشگاه ایالتی استونی بروک (در نیویورک) اخذ کرد. وی نخستین زن در تاریخ آمریکا بوده که به چنین موفقیتی رسیده است.صبور، تحصیلات خود را در مقاطع کارشناسی ارشد و
PhD در دانشگاه درکسل در رشته مهندسی متالورژی و مواد به پایان رساند. هنوز سه روز به نوزدهمین سالگرد تولد عالیه صبور باقی مانده بود که در فوریه گذشته، کرسی استادی دانشگاه کونکوک کره جنوبی را به دست آورد.

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:45 ب.ظ

کلا نفهمیدم چی شد . زیاد مهم نیست ... مزاحم نمی شدم . خدانگهدار

امید دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:16 ب.ظ

راستی اسمش کجای وب پیج من اومده بود ؟؟؟؟ just curious
اگر خصوصی است لازم نیست بگی ... فقط کنجکاوی ... من کلا یکم زیادی کنجکاوم ...

عبدالسلام معروفی سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:47 ق.ظ http://maaroufi.blogfa.com/

سلام

چطورین . دیگه به ما سر نمی زنین.

کلبه ما پر از مهر وصفای وجود دوستان مثل شماست.

با حضورتان منورترش کنید.

بهرامیان سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:23 ق.ظ http://www.rawabetomomi.blogfa.com

سلام
وب 1 تمام سایتها و وبلاگهایی است که بصورت کلاسیک در حال فعالیت هستند و مخاطب نقشی در اولویت دادن به مطالب آنها ندارد

حسام شیرازی سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:43 ق.ظ http://mojahid.blogfa.com

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد