گاوخونی

به نقل از گاوخونی : حسین نوروزی

بعدالتحریر: دزدی، کار زشتی‌ست! هزار بار هم اگر اتفاق بیفتد، زشت است و ناروا. خبرگزاری می‌دزدد، روزنامه می‌دزدد، و فلان سایت هم در ویژه‌نامه‌اش بدون ذکر منبع، زحمات قدیمی دیگران را به‌نام خود می‌زند! بی‌مایه بودن، حتی با دزدی زیرکانه  هم تطهیر نمی‌شود؛ زمان می‌گذرد، و به‌قول نیمای بزرگ، آن‌که غربال در دست دارد، از پشت سر می‌آید. آینده، جایی برای دزدان فرهنگی ندارد. باید کار کرده باشی، تولید کرده باشی تا بمانی.
می‌دزدند، و حتی فکر هم نمی‌کنند ممکن است فلان مطلب، اشتباه باشد و وقتی منبع نمی‌زنند، به‌پای‌شان نوشته می‌شود. مثلا یادم هست که چه سخت از مرحوم «مرتضی مییز» مطلب گرفتم، و بعدها کجاها، بدون ذکر منبع اصلی، کار کردند.... من اگر می‌نویسم، برای دل‌ام می‌نویسم، حیف است تو از دل ِ یکی دیگر بدزدی و نان شب‌ات کنی. شرم بر دزدان!

 در ادامه، آن مطلب قدیمی...http://hoseinnorouzi.com

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
داستان‌گو جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:59 ب.ظ http://dastangooo.blogsky.com

آه امان از این دزدی/.

داود شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:47 ق.ظ http://dooo999.blogsky.com

سلام امیدوارم سربلند و پیروز باشید من به طور اتفاقی به وبلاگ شما بر خوردم وبلاگتون ای خوبه امیدوارم به دل نگری راستی خوشحال میشم با شما در جهت پیشرفت وبلاگمان همکاری کنم برای این کار اگر دوست داشتی و موافق بودی اول وبلاگم رو ببین اگر خوشت اومد اون وقت لینکم کن و منو خبر کن تا با افتخار شما را لینک کنم
قربان شما مدیر وبلاگ دلفین موتور سوار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد