X
تبلیغات
رایتل

استفاده روزانه نیمی از کاربران اینترنت از موتور جست‌وجو

سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1387 04:20 ب.ظ نویسنده: فرزانه نظرات: 0 نظر چاپ

آخرین آمار سال 2007 در خصوص کاربران اینترنت و میزان استفاده از موتورهای جست‌وجو نشان می‌دهد که 57 درصد از کاربران اینترنت هر روز حداقل یک بار وارد این موتورها شده و 85 درصد از ترافیک هدفمند در اینترنت توسط موتورهای جست‌وجو ایجاد می‌شوند.

طبق آمار سال گذشته 93 درصد از خریداران کالا و خدمات برای یافتن سایت مورد نظر خود از موتورهای جستجو استفاده کرده، به طور متوسط 75 تا 80 درصد بازدیدهایی که از یک وب‌سایت صورت می‌گیرد از درگاه موتورهای جست‌وجو است.

استفاده روزانه نیمی از کاربران اینترنت از موتور جست‌وجو

 

آخرین آمار سال 2007 در خصوص کاربران اینترنت و میزان استفاده از موتورهای جست‌وجو نشان می‌دهد که 57 درصد از کاربران اینترنت هر روز حداقل یک بار وارد این موتورها شده و 85 درصد از ترافیک هدفمند در اینترنت توسط موتورهای جست‌وجو ایجاد می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر داوود زارعیان در نشستی با عنوان نقش موتورهای جست‌وجوی اینترنتی در مدیریت افکار عمومی جهان که در پژوهشگاه فرهنگ،هنر و ارتباطات برگزار شد، با بیان این که در دنیا از نظر کیفیت اینترنت رتبه‌ی خوبی نداریم زیرا اینترنت هنوز وارد زندگی مردم نشده است، به تعداد 18 میلیون کاربر اینترنت در حال حاضر در ایران اشاره کرد و گفت:با وجود امکان دسترسی به اینترنت در بیش از 900 شهر سرعت گسترش و توسعه اینترنت در مقایسه با دیگر رسانه‌ها فوق‌العاده است و نگرانی موجود در مورد این مدیا این است که مورد استفاده‌ی تجاری قرار بگیرد.

او افزود: طبق آمار سال گذشته 93 درصد از خریداران کالا و خدمات برای یافتن سایت مورد نظر خود از موتورهای جستجو استفاده کرده، به طور متوسط 75 تا 80 درصد بازدیدهایی که از یک وب‌سایت صورت می‌گیرد از درگاه موتورهای جست‌وجو است.

به گفته‌ی او پرطرفدارترین بخش اینترنت پس از نامه‌های الکترونیکی، سایت‌های موتور جست‌وجو می‌باشد و نکته جالب این که اکثریت مردم فقط دو صفحه اول از نتیجه بازگشت توسط موتورهای جست‌وجو را بررسی می‌کنند.

زارعیان وظیفه‌ی موتور جست‌وجو را یافتن کلمات کلیدی در فایل‌ها و سندهای وب جهانی عنوان کرد و انواع جست‌وجوگرها را جست‌وجوگر پیمایشی، فهرست‌های دست نویسی شده، ترکیبی با نتایج مختلف و ابر جست‌وجوگر معرفی کرد.

وی از گوگل به عنوان جستجوگر پیمایشی نام برد که فهرست را به صورت خود کار تشکیل می‌دهد، اطلاعات را ذخیره می‌کند و به ترتیب اهمیت در اختیار کاربر قرار می‌دهد و در تعریف فهرست‌های دست نویسی شده، گفت:در این موتور اگر کاربری با هزینه یا به صورت اسپانسری فهرست را تکمیل کرده باشد در معرض جست‌وجو قرار می‌گیرد.