«ویتگنشتاین» با ترجمه‌ی ابوالفضل حقیری به‌چاپ رسید

لودویگ ویتگنشتاین سال 1889 در وین چشم به جهان گشود. در سال 1911 به کمبریج رفت تا زیر نظر برتراند راسل، مبانى ریاضیات بیاموزد و همان‌جا تحت تأثیر او به فلسفه روى آورد. ویتگنشتاین در طول زندگى‌اش فقط یک کتاب خود را به چاپ رساند.کتاب «ویتگنشتاین» نوشته‌ی ای‌. سی. گریلینگ با ترجمه‌ی ابوالفضل حقیری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این کتاب که هدف آن، آشنا ساختن افراد غیرمتخصص با اندیشه‌ی لودیگ ویتگنشتاین است، نویسنده سعی دارد سرشت و تأثیر اندیشه‌های این متفکر را به تفصیل شرح دهد.

گریلینگ اندیشه‌ی ویتگنشتاین متقدم و متأخر را توضیح داده و در ادامه به شرح نسبت آن‌ها با هم می‌پردازد.

کتاب «ویتگنشتاین» به تازگی از سوی انتشارات بصیرت منتشر شده است

اما کتاب «جستار در باب فاهمه‌ی بشری لاک»، ترجمه‌ای دیگر از این مترجم است که از سوی انتشارات حکمت منتشر شده است. این کتاب نوشته‌ی ای. جاناتان لو در هشت فصل تنظیم شده است و «زندگی لاک»، «آثار لاک»، «تصورات»، «ادراک»، «جوهر»، «فعل»، «زبان» و «معرفت»، فصل‌های هشت‌گانه‌ی آن هستند.

لودویگ ویتگنشتاین سال 1889 در وین چشم به جهان گشود. در سال 1911 به کمبریج رفت تا زیر نظر برتراند راسل، مبانى ریاضیات بیاموزد و همان‌جا تحت تأثیر او به فلسفه روى آورد. ویتگنشتاین در طول زندگى‌اش فقط یک کتاب خود را به چاپ رساند و آن هم رساله‌ى منطقى - فلسفى بود، که متن آلمانى کتاب در سال 1921 به چاپ رسید. او در سال 1929 تصمیم گرفت به کمبریج بازگردد و مصمم شد از کمبریج تقاضاى دکترى کند و از همان سال 1929 شروع به رد نتایج کتاب رساله‌ى منطقى - فلسفى کرد. بیش از 25 سال بر سر کتاب دومش کار کرد و نهایتا موضع جدیدى اتخاذ کرد که در کتاب پژوهش‌هاى فلسفى که بعد از مرگش منتشر شد، انعکاس یافت. این فیلسوف در سال 1965 در کمبریج چشم از جهان فروبست.
نظرات 3 + ارسال نظر
شی وا دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:08 ق.ظ http://daghtarinha.blogfa.com

سلام..خوبی..
موفق باشی..

۱ سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:04 ب.ظ

۱

مترجم خودش میدونه سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:07 ب.ظ

کتابی که مترجم آن کلاهبرداره - فکر نکنم خواندنی باشه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد