وبـلاگ؛ امکانی برای شنیدن صداهای فراموش شده

از جمله ویژگی‌های منحصر به فردی که در فضای سایبر با آن رو به رو هستیم، امکان شنیده شدن و خوانده شدن خود و دیگری است که در دنیای واقعی این امکان برای همه فراهم نمی‌شود.

در واقع در دنیای واقعی به واسطه وجود ساختارهای اجتماعی و سیاسی مختلف و قوانین و قواعد خاصی که بر آن‌ها حاکم است، افراد مختلف از امکانات متفاوتی برخوردارند. براین اساس، در دنیای واقعی تنها تعداد معدودی از افراد می‌توانند سخنان و خواسته‌های خود را با صدای بلند مطرح کرده، مخاطبانی هم برای آن داشته باشند.

وبـلاگ؛ امکانی برای شنیدن صداهای فراموش شده

سرویس: نگاهی به وبلاگها
1387/02/07
04-26-2008
11:07:50
8702-03097: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: نگاهی به وبلاگها

از جمله ویژگی‌های منحصر به فردی که در فضای سایبر با آن رو به رو هستیم، امکان شنیده شدن و خوانده شدن خود و دیگری است که در دنیای واقعی این امکان برای همه فراهم نمی‌شود.

به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگ‌های خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منصوره حاجی قربانی در ادامه مطلب وبلاگ خود به نشانی http://labyrinth.blogfa.com/ آورده است: در واقع در دنیای واقعی به واسطه وجود ساختارهای اجتماعی و سیاسی مختلف و قوانین و قواعد خاصی که بر آن‌ها حاکم است، افراد مختلف از امکانات متفاوتی برخوردارند. براین اساس، در دنیای واقعی تنها تعداد معدودی از افراد می‌توانند سخنان و خواسته‌های خود را با صدای بلند مطرح کرده، مخاطبانی هم برای آن داشته باشند. این در حالی است که در فضای مجازی، همه افراد برای مطرح کردن اهداف و سخنان خود از فرصتی برابر برخوردارند و از این منظر می‌توان گفت که سایبر فضایی آزاد و برابر است که این دو ویژگی آن را به فضایی منحصر به فرد تبدیل کرده است.

در این فضا، فرد قادر است به راحتی صفحه‌ای از آن خود داشته باشد و مطالبی را براساس علایق و سلایق خود در آن قرار دهد و همچنین می‌تواند براساس علایق و نیازهای خود مطالبی را برای خواندن انتخاب کند. به عبارتی دیگر، در فضای سایبر، این امکان به فرد داده می‌شود که خود انتخاب‌گر و موثر باشد.

دکتر عاملی نیز با تاکید بر نقش وبلاگ در توسعه حوزه بیان در این خصوص معتقد است: در بسیاری از اوقات انسان‌ها توانایی گفتن حرف‌های خود را ندارند یا به دلایل اجتماعی و سیاسی حاشیه‌نشین می‌شوند. این گروه به لحاظ ارتباطات بین فرهنگی «گروه لال/خاموش» محسوب می‌شوند. وبلاگ گروه خاموش را کاهش و حوزه بیان را در جامعه توسعه می‌دهد و امکان اظهار و بیان را برای همه ایجاد می‌کند.

سایبرسپس با برخورداری از دو ویژگی آزادی خواهی و قدرت دهنده‌گی، در ایجاد فضایی مناسب برای شنیده شدن صداهای مسکوت بسیار حائز اهمیت است. صداهایی که یا فرصت و امکان بیان خود را نداشته‌اند یا چون توسط دیگران به آن‌ها پرداخته شده، همواره خاموش مانده‌اند...

انتهای پیام

کد خبر: 8702-03097
      نظر شما در مورد این خبر
    نام
    پست الکترونیک
    پیام شما

    پر کردن فرم برای دریافت نظرات الزامی است

    امتیاز به خبر

    Imam and Superme leaders views - Strategic Policies - Iran Future Plans - Economy - Industry - Information Society - Social - Health - Education - Science - Politic - Islamic Parliament - Legal - Nuclear Energy - Foreign Policy - World - Iran Neighbours - Imposed War - Civilizations Dialogue - Literature - Art - Radio and TV - Cultural Heritage - Sport - Provinces - Photo - Photo Gallery -
     

    © Copyright 1998-2007 Iranian Students' News Agency (ISNA)

    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد